Nadat ik een anti-vlooienpipet van Exil had toegediend bij mijn kat in de nek vielen binnen een paar uur zijn haren op die plek massaal uit en raakte de huid (tot bloedens toe) geirriteerd. Navraag bij mijn dierenarts leverde op dat ze dit vaker meegemaakt hadden (ook bij een hond) en zij verkopen het dan ook niet. Zoekende op internet kwam ik meer klachten tegen.
Hoe kan het dat zo'n middel dan toch verkocht mag worden...? Zo agressief als het blijkbaar werkt...?? Erg sneu voor m'n kat....
Meer mensen die hier ervaring mee hebben...?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] anti-vlooienmiddel Exil geeft ernstige huidirritatie kat
Re: anti-vlooienmiddel Exil geeft ernstige huidirritatie kat
Van Exil is algemeen bekend (maar helaas dus niet bekend genoeg) dat het gif is. Jij mag dan nog van geluk spreken dat je kat nog leeft, er zijn er die er het loodje door hebben gelegd. Elders gaf ik het al aan, koop alleen bij je dierenarts dit soort middelen. Nog beter, gewoon niet of slechts minimaal preventief behandelen. Als ik al preventief zou behandelen, dan in het voorjaar en niet nu nog zo laat in het jaar. Je kat gewoon dagelijks even met een vlooienkammetje controleren op vlooien dan ben je een plaag echt ruimschoots voor.
Beterschap voor je poezel.
Beterschap voor je poezel.
Gelukkig hebben onze hond en kat geen problemen door het gebruik van exil gekregen.
De vlooien evenmin trouwens. Het helpt bij ons echt voor geen meter.
Sinds begin augustus hebben we al last van vlooien.
Op internet uitgezocht hoe lang zo'n plaag kan duren, schijnt dat je toch met 3 weken van de overlast af moet zijn, nou bij ons dus niet. Zowel hond, kat, als omgeving behandeld en nog steeds overal vlooien.
(Weet iemand een beter middel) Dit spul komt er bij ons niet meer in.
De vlooien evenmin trouwens. Het helpt bij ons echt voor geen meter.
Sinds begin augustus hebben we al last van vlooien.
Op internet uitgezocht hoe lang zo'n plaag kan duren, schijnt dat je toch met 3 weken van de overlast af moet zijn, nou bij ons dus niet. Zowel hond, kat, als omgeving behandeld en nog steeds overal vlooien.
(Weet iemand een beter middel) Dit spul komt er bij ons niet meer in.
lara1
Ik zou in elk geval even met de dierenarts hierover praten. Het zou kunnen dat hij een middel voorschrijft dat de irritatie kan stoppen.
Maxiem.
Ik zou in elk geval even met de dierenarts hierover praten. Het zou kunnen dat hij een middel voorschrijft dat de irritatie kan stoppen.
Maxiem.
hoi Kit
in exil zit de werkzame stof permethrin. Dat zit in meerdere vlooien/ teken middeltjes zoals b.v. advantix, defendog.
Deze werkzame stof is alleen bedoeld voor honden en niet voor katten.
ivm leverfuncties van de kat mag dit middel NOOIT bij katten gebruikt worden !
Dit kan dus lijden tot vergiftigingverschijnselen, en kan bij kittens zelfs dodelijk zijn.
in exil zit de werkzame stof permethrin. Dat zit in meerdere vlooien/ teken middeltjes zoals b.v. advantix, defendog.
Deze werkzame stof is alleen bedoeld voor honden en niet voor katten.
ivm leverfuncties van de kat mag dit middel NOOIT bij katten gebruikt worden !
Dit kan dus lijden tot vergiftigingverschijnselen, en kan bij kittens zelfs dodelijk zijn.
Gistermorgen zat mn kat heel stil voor het raam voor zich uit te staren op een plek waar hij normaal nooit zit. Vervolgens springt hij op de grond en begint heel raar met zn ogen te knipperen, hij gaat op de grond liggen en krijgt stuiptrekkingen, begint te plassen, komt schuim uit zn mond en voeld helemaal heet aan. snel de dierenarts bellen. Het eerste wat ze vroegen? Exil gebruikt? Ja inderdaad diezelfde ochtend. Gelijk met hem heen, is hij onder narcose gebracht. Smiddags weer bellen, toestand nog steeds hetzelfde. savonds weer bellen, nog steeds geen vooruitgang zag er niet goed uit. Kon niet zonder narcose dan waren de aanvallen te erg. vanmorgen weer gebeld kon inmiddels zonder narcose maar het is nog steeds niet goed. Vanavond langs geweest konden nog steeds niet vertellen of hij het haald. Morgen vroeg weer bellen. Erg om hem zo te zien wat zoiets kleins en onschuldigs dachten we met je kat kan doen... Schandalig dat dit nog verkocht wordt.