LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BROODFOKKERS/HANDELAREN

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Dierenvriend

BROODFOKKERS/HANDELAREN

Ongelezen bericht door Dierenvriend »

Steeds weer worden mensen de dupe van smerige praktijken die broodfokkers en handelaren er op na houden.
Zelfs dierenartsen werken mee aan deze criminele activiteiten door een hond gezond te verklaren terwijl hij doodziek is,en het hondenpaspoort af te stempelen terwijl de pup nooit is geent,gewoonweg schandalig is dit.
Op www.broodfokkers.nl lees je veel van dergelijke gevallen en het wordt nodig tijd dat er van regeringswege eens aktie wordt ondernomen.

dierenvriendin

Re: BROODFOKKERS/HANDELAREN

Ongelezen bericht door dierenvriendin »

ik wil je graag helpen.alleen ik weet niet hoe.
maar de mensen kopen zelf een puppy bij die broodfokkers ,omdat ze goedkopen pup's aanbieden.
ik zelf denk dat je bij die soort mensen moet beginnen
maar hoe?
ik vind het verschrikkelijk

dierenvriend

Ongelezen bericht door dierenvriend »

In de regel is het zo dat als mensen bij zo,n broodfokker komen,dan is zien kopen.
Het lijkt dan allemaal zo leuk zo,n kleine pup en door mooie praatjes van van die criminele broodfokker zwichten de mensen.
Het wordt tijd dat bij de regering de ogen eens los gaan.

pw

Ongelezen bericht door pw »

Tja en dat mensen eens wat meer na gaan denken :idea:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

and there we go again :lol: :P

dieren vriendin

Ongelezen bericht door dieren vriendin »

als je engels praat mag je ook wel helpen hoor!
en als je iets beters weet ook

Gast

mensen weten duvels goed dat bij slechte fokkers & puppyfabrieken de honden/pups goedkoper zijn
toch gaan ze kijken,
toch kopen ze er 1
meestal inderdaad omdat ze goedkoper zijn

:!: ZOLANG MENSEN BIJ DIT SOORT FOKKERS EN FABRIEKEN PUPS KOPEN BLIJFT DIT BESTAAN :!:

als er geen hondjes/puppies meer verkocht zouden worden kunnen de hun zaakje wel sluiten

Gast

nah dierenvriendin zou graag helpen maar er blijven mensen en fietsbellen bestaan.
dus er is geen stoppen aan en als je gaat nadenken vroeger was er niks anders dan broodfokkers.
dus helaas ik weet niet wat we eraan moeten doen.
maarja deze discussie is al honderduizend keer gevoerd.

dierenvriendin

Ongelezen bericht door dierenvriendin »

okee

Gast

ja maar vroeger was een broodfokker iemand die kon leven van het fokken met zijn honden.
het wil niet zeggen dat ze slecht waren voor hun hond.

tegenwoordig kan dat niet meer, en mensen die het toch proberen en hun teefje de ene na de andere keer laten dekken om zoveel mogelijk geld binnen te halen, die worden broodfokker genoemd.
terwijl dierenbeul of slechte fokker beter zou klinken.

maar zolang mensen deze dierenbeulen blijven spekken, zullen ze door blijven gaan met hun praktijken.

dierenvriend

Ongelezen bericht door dierenvriend »

Het wordt gewoon tijd dat bv een populair tv programma als TROS RADAR hier weer eens een uitzending aan waagt,en dat de heertjes in Den Haag de ogen eens los gaan,in plaats van over onzinnige dingen te lullen.
DIT PROBLEEM VERDIENT NU EENS AANDACHT :twisted: [/i]

yvonnetje

Ongelezen bericht door yvonnetje »

ik heb zelf een amerikaanse stafford(met stamboom)
en ik kijk heeeel vaak op marktplaats en andere sites of er staffords aangeboden worden vaak staan er ook honden bij die geen stamboom hebben omdat ze n kruising zijn en dat ik hier in nl verboden ze vallen onder de pittbull wet ook zie ik vaak kruisingen rondlopen en dan spreek ik de mensen er op aan dat ze moeten uitkijken dat ze niet gepakt worden want je hond word zonder pardon in beslag genomen en afgemaakt
vaak kmen deze stamboomloze van broodfokkers af die een teef 3 keer achter elkaar gebruiken voor pup's en die worden gekocht door iemand die niet op de hoogte is van de wet
helaas lijkt er niets gedaan te worden tegen deze broodfokkers ja ze kunnen de honden in beslag nemen maar ze hebben zo en andere die ze laten dekken dus t lijkt in mijn ogen een onmogelijke zaak om de broodfokkers uit te kunnen roeien hoe graag ik t ook zou willen

Gast

en dus blijven het de mensen die daar een pup kopen die de boel in stand houden!!!

Gast

wie moet je nou eigenlijk aanpakken...
die zeer slechte brookfokkers... of die mensen die de broodfok in stand houden...

Gast

zolang mensen kopen blijft de handel in stand

Gesloten