LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caracrok brokken

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
said1983

Caracrok brokken

Ongelezen bericht door said1983 »

Hallo

Binnenkort krijg ik een hondje (malthezer leeuwtje ) van 9 jaar.
Hij eet nu Caracrok brokken en krijgt ook vlees uit zo;n klein kuipje als adwisseling.
Wie heeft er ervaring met deze brokken.
en als een hond zijn hele leven al zelfde brokken heeft mag je hem toch niet zomaar andere brokken geven?
gr said1983

VioletPrue

Re: Caracrok brokken

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ja hoor Said, je kunt een hond gewoon andere brokken geven.
Stel je hond wordt ziek en moet opeens dieetvoer van de dierenarts hebben.
Dat kan ook gewoon.
Toen ik mijn kat kreeg (ze was 2) at ze vooral brokken en daarnaast veel zacht voer.
Ik heb haar aangeleerd enkel nog brokken met eenmaal in de week als traktatie zacht voer te eten.
Nu ze echter erg ziek en terminaal is verwen ik haar als de pest en krijgt ze brokken met om de dag een kuipje zacht voer.
Je kunt merken, prijsklassen etc. gewoon uitproberen, dat kan geen kwaad.
Veel plezier met je hondje!

loesje 2

Ongelezen bericht door loesje 2 »

NEE!, een hond mag je absoluut niet zomaar ander voer geven, hier kunnen ze een flinke dikkedarmontsteking van krijgen!
Altijd het nieuwe voer langzaam door het oude voer mengen en de hoeveelheid nieuw voer langzaam verhogen in verhouding tot het oude voer.

Een kat en hond hebben een totaal andere spijsvertering en kan je niet met elkaar vergelijken.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

We hebben het bij onze hond ook gedaan en die is heel gezond 13 geworden.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Ik ben van de generatie van net na de oorlog ( geboren in 19** ) en in mijn jeugd (gedeelte 1952 tot 1967)hadden mijn ouders altijd honden. Beide waren ierse setters en zijn resp,14 en 15 jaar oud geworden.Beide honden kregen gewoon het eten wat over was van de tafel en daar prakte mijn vader het vlees van een harde bokking doorheen.Het waren gezonde en speelse dieren die vrijwel nooit ziek zijn geweest.Ik wil niet zeggen dat ik dit nu net zo zou doen maar in die tijd was er geen geld voor dierenvoeding en kon je het ( op pens na ) ook niet kopen.Supermarkten met tientallen soort dierenvoer bestonden niet en toch waren er net zoveel dieren :wink: .
Laatst gewijzigd door jor op 04 dec 2009 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

loesje 2

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ja dat kan, maar deze honden waren daar van jongs af aan aan gewend en dan is het geen probleem.

Dit hondje heeft al jaren hetzelfde voer en dan kan je niet zomaar overstappen op iets anders.

Mijn honden krijgen ook regelmatig restjes enz. en zijn hier aan gewend. Mijn 7 jarige herplaatslabrador wordt hier echter doodziek van, omdat hij al zijn hele leven hetzelfde voer krijgt.

Honden hebben een heel complexe darmflora die zich aanpast aan het soort voer wat ze krijgen. Wil je anders gaan voeren dan moet je dit langzaam doen zodat de darmflora zich kan aanpassen eventueel klan je wat sano- diarex van dogs stuff door het voer doen hier in zitten stoffen die de darmflora aanvullen.

said1983

Ik heb inmiddels grote zak caracroc brokken gehaald
vind het zielig om hem gelijk over te zetten naar nieuwe brokken

JJ1983

Ongelezen bericht door JJ1983 »

Het wordt wel tijd om te gaan kijken naar 'senior'-brokken, mettertijd. Laat jezelf voorlichten in de dierenwinkel en lees hondenforums (zijn goed te vinden) naar ervaringen met bepaalde merken brokken.

said1983

en de brokken zijn voor senior had het ff gevraagd

Gesloten