LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dierenleed..
Dierenleed..
Nu ik bij ''overige'' al aan het klagen was, kan dit er ook nog wel bij...
Eind augustus kwamen hoveniers de gemeente struiken met veel kabaal snoeien. Kreeg bijna een hartstilstand van die herrie om 7.30 uur. Dit duurde 3 dagen en die week erop nog eens 2 dagen,non stop loeiharde zagen. Dacht eigenlijk dat ik nog een week vakantie had, maar is me aardig verpest. Het was nog mooi weer, extreem heet, maar de ramen moesten dicht, ook al scheelt het niet zo gek veel hier. Opeens zag ik tig jonge vogeltjes bij mij voor de deur op de grond. Vroeg me af of zij levensmoe zijn, heb twee wel wat oudere katten, maar deze menukaart pakken zij met gemak. Mijn katten waren boven, doodsbang. Heb die vogels een bak water neergezet, voeren doe ik niet juist om mijn katten. Werd dankbaar gebruik van gemaakt. Werd er zelf gestoord van, katten bang, maar die vogels zo vreselijk uit het nest verjagen ??? Mag dat eigenlijk allemaal zo maar ? Alleen zodat die vreselijke coniferen op een wiskunde lokaal lijken ? Betonblokken doen het beter.
Maar ik deed van alles voor die vogels en mijn katten. En heb nooit problemen gehad met de buren, zij hebben honden, daar klaag ik ook niet over. Iets dat hier ergernis nummer een is, hondenpoep. Je kan ze slecht op de wc zetten en om bladblazers nu de bosjes omhoog te laten trekken om eronder te blazen is ook de pure waanzin. Oh ja, ik dwaal af, sorry. Opeens begint er een verjaag actie tegen mijn katten. Zij komen heel bang naar beneden, heel voorzichtig (als de vogels weg zijn) de neus op ons terras en klappende handen en kssssjjjj. Zodra ik op ons terras loop, zie ik de ramen van sommigen snel dicht gaan. Tja zij horen niets, zij zien niets, alleen mijn katten. Totaal geen idee dat die vogels bij mij op de grond zaten en vooral WAAROM, dat ik probeerde ze het leven prettiger te maken met die bak water, zelf met ramen dicht en angstige katten. Dat doet allemaal echt zeer.
Kortom, domme hoveniers, blinde buren, arme dieren....
Eind augustus kwamen hoveniers de gemeente struiken met veel kabaal snoeien. Kreeg bijna een hartstilstand van die herrie om 7.30 uur. Dit duurde 3 dagen en die week erop nog eens 2 dagen,non stop loeiharde zagen. Dacht eigenlijk dat ik nog een week vakantie had, maar is me aardig verpest. Het was nog mooi weer, extreem heet, maar de ramen moesten dicht, ook al scheelt het niet zo gek veel hier. Opeens zag ik tig jonge vogeltjes bij mij voor de deur op de grond. Vroeg me af of zij levensmoe zijn, heb twee wel wat oudere katten, maar deze menukaart pakken zij met gemak. Mijn katten waren boven, doodsbang. Heb die vogels een bak water neergezet, voeren doe ik niet juist om mijn katten. Werd dankbaar gebruik van gemaakt. Werd er zelf gestoord van, katten bang, maar die vogels zo vreselijk uit het nest verjagen ??? Mag dat eigenlijk allemaal zo maar ? Alleen zodat die vreselijke coniferen op een wiskunde lokaal lijken ? Betonblokken doen het beter.
Maar ik deed van alles voor die vogels en mijn katten. En heb nooit problemen gehad met de buren, zij hebben honden, daar klaag ik ook niet over. Iets dat hier ergernis nummer een is, hondenpoep. Je kan ze slecht op de wc zetten en om bladblazers nu de bosjes omhoog te laten trekken om eronder te blazen is ook de pure waanzin. Oh ja, ik dwaal af, sorry. Opeens begint er een verjaag actie tegen mijn katten. Zij komen heel bang naar beneden, heel voorzichtig (als de vogels weg zijn) de neus op ons terras en klappende handen en kssssjjjj. Zodra ik op ons terras loop, zie ik de ramen van sommigen snel dicht gaan. Tja zij horen niets, zij zien niets, alleen mijn katten. Totaal geen idee dat die vogels bij mij op de grond zaten en vooral WAAROM, dat ik probeerde ze het leven prettiger te maken met die bak water, zelf met ramen dicht en angstige katten. Dat doet allemaal echt zeer.
Kortom, domme hoveniers, blinde buren, arme dieren....
Re: Dierenleed..
p.s. mijn katten hebben niet een vogeltje kunnen scoren. Ze weten dat zij dat niet mogen haha. Maar daar zorg ik wel voor. Toch vraag ik me echt af, of er al zo vroeg gesnoeid mag worden....???? Met die buren probeer ik wel te praten...
-
Het is niet meer te vroeg. Half maart tot half juli dient er rekening gehouden te worden met het broedseizoen van de vogels.
luna01
vindt dit leuk
Lopen jouw katten los door de wijk?
-
Ik heb geen katten of honden.
-
Mijn Kater, ( niet van biertjes) loopt wel dagelijks los!
En in mijn gemeente is vooraf te lezen als ze gaan snoeien in plaatselijke krantje mits er tijdens de vakantie bezorgers waren!
En in mijn gemeente is vooraf te lezen als ze gaan snoeien in plaatselijke krantje mits er tijdens de vakantie bezorgers waren!
luna01
vindt dit leuk
-
Als ze dan nog niet vliegvaardig zijn wordt de winter problematisch.
luna01
vindt dit leuk
Oeps sorry ik ben dit topic helemaal vergeten. Nee, ik heb binnenkatten, zij gaan alleen samen met mij op het terras. De jongste, inmiddels 12 wil nog wel eens het roofdiertje uithangen. Daarom pas ik dan ook echt op, tot het gekwetter over is en de rust terug is. Maar ben echt geschokt, nog steeds hoe bruut die vogeltjes de nesten uit worden gemaaidt. En dat begint al in juli. Mag wel katten hebben, maar ik vind dit zo vreselijk zielig voor die paniekerige vogels.. Dat doet me gewoon echt heel zeer.
Hier is dat nergens te lezen, soms begint het dan ook pas om 21 uur, een uur voor ''bedtijd''...zoooo triest..Komkommertijd schreef: ↑08 sep 2019 18:21Mijn Kater, ( niet van biertjes) loopt wel dagelijks los!
Ze doen hier maar wat, om 7 uur, 13 uur, 21 uur..als de bosjes maar vierkant en enorm lelijk zijn...en geen bescherming meer bieden...Voor mijn katten ook erg sneu, zodra ze even de neus het terras op steken, geklap en ksjjj..Wat is dat toch met die mensen?
En nogmaals sorry, was het echt vergeten....
Het gaat ook over vogeltjes...
Oh daar let ik niet zo op, ken haar/hem als een eeuwig lid met goede bijdrages...
Maarreh....gemeentewerkers die im 21:00h struiken en coniferen met Stihl/Husqvarna motorgereedschap bewerken? Bijzondere gemeente moet dat zijn.
BL2
vindt dit leuk
-
Op het kassaforum zie ik hem ook steeds minder
Tja, na 21:00h is de ideale tijd om je heesters met de bosmaaier te lijf te gaan. Dan schiet het Kassaforum er bij in...
Ja de gemeente begint om 7 uur al alles te maaien, snoeien, bladblazers voor stof, echt zij blazen nog onder de bosjes, ik zie ook echt alles doodgaan. Ze komen t/m17 uur. Dan duurt het even en komen de buren met zwaar geschut, na 18 uur, maar het liefst om 20.30 uur. Dan wil toch iedereen een beetje ontspannen, daarin ben ik niet alleen.
Zelf vind ik het voor september/oktober niet kunnen.