LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenverzekering bij Kruidvat

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Dierenverzekering bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo,

Op het forum heb ik informatie gelezen over de dierenverzekering bij o.a. Proteq.
Ik zag gisteren bij Kruidvat een informatiefolder over de dierenverzekering van Kruidvat.
Graag zou ik willen vragen of jullie ook ervaringen hebben met deze dierenverzekering?

Alvast hartelijk bedankt.

Sprietje

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Dierenverzekering bij Kruidvat

Ongelezen bericht door vronie »

Misschien heb iets aan de link.
http://forum.fok.nl/topic/1202672/1/50

Groetjes Vronie

florien
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010 20:22

Re: Dierenverzekering bij Kruidvat

Ongelezen bericht door florien »

Hallo Sprietje,

Ik had eerst een verzekering bij Proteq, ben toen overgestapt om kosten te besparen, helaas kwam ik erachter dat ik bij de kruidvat helemaal geen kosten kon besparen omdat er erg weinig wordt vergoed.

Nu moet ik mijn jaar vol maken (jammer genoeg) maar ben goed gaan informeren overal en proteq kwam toch weer als beste uit de bus. Dus dan maar liever iets duurder, maar weet wel dat het zeker goed zit. Ik heb inmiddels bij Proteq de polis afgesloten per 01-07-2010, daar zorgt proteq ook voor de opzegging.

Mijn advies is toch Proteq.

Groetjes en succes, laat je het even weten???

Florien

Fris
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2010 11:02

Re: Dierenverzekering bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Fris »

Ik ben ook gevallen voor de age kosten van Kruidvat, maar ben daar van teruggekomen, door schade een schande wijzer. Een hop discussie gehad of een aandoening aan de voortplantingsorganen nu wel of niet onder de dekking viel. Helaas is de dierenverzekering behoorlijk uitgekleed om de kosten te drukken. Proteq is inderdaad en meest complete, je kunt bijv. deze hier vergelijken http://www.dierenverzekering-vergelijke ... g-kruidvat maar zo zijn er genoeg te vinden, de premie is wat hoger maar een beetje rust in de tent (en geen hoge rekeningen) is ook wat waard...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dierenverzekering bij Kruidvat

Ongelezen bericht door tenormin »

De vraag is al van 2½ jaar geleden, kan dus alleen nog in algemeenheid beamen dat, ik in ieder geval, bij Proteq ben uitgekomen. 't Is (nog steeds) wel een van de duurste. Ook komt er bij iedere rekening je eigen bijdrage en dat kan (bij iedere behandeling) behoorlijk duur uitpakken, vooral als er een operatie moet plaatsvinden. Het beste is zo jong mogelijk je hond, het liefst als pup, te verzekeren. Na 3 jaar word het bij de meeste Mij.en al moeilijker en nog veel duurder. Ben na al die tijd benieuwd wat de TS uiteindelijk toentertijd heeft gedaan qua verzekering.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dierenverzekering bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon geen verzekering afsluiten. Als je krap bij kas zit het bedrag dat je aan premie zou moeten betalen, periodiek (bijvoorbeeld 1x per maand) apart zetten op een spaarrekening. Dat kan helemaal automatisch en het kost je niets. Bij een verzekering moet je los van de premie ook nog poliskosten en assurantiebelasting ophoesten. Bijkomend voordeel bij zelf betalen: nooit discussie met je verzekeraar over of de rekening nou wel of niet door de verzekering wordt gedekt. Geen gedoe met paperassen en declaraties die je moet opsturen (aangetekend?). Want ook hier geldt:

Verzekeraars verzekeren het liefst palen onder water tegen brand.

Er is geen land in de wereld waar mensen zo veel verzekeringen hebben als in Nederland.

En als je bij Proteq meer declareert dan je aan premie betaalt, verhogen ze gewoon speciaal voor jou de premie met tientallen procenten. Je verliest als verzekerde zo altijd.

Zie o.a. https://www.google.com/search?q=proteq+ ... lr=lang_nl

Vuistregel is: als je het risico zelf kan dragen, moet je het niet verzekeren.

MAXIEM

Re: Dierenverzekering bij Kruidvat

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het advies van mijn collega Bob Schurkjens is een zeer verstandig advies, dat ook nog gelardeerd wordt met een zeer humoristische opmerking. Ik zou zijn advies (zelf door schade en schande wijs geworden) zonder meer opvolgen.

Maxiem.

Basenji
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 feb 2012 16:31

Re: Dierenverzekering bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Basenji »

Sinds 1 jaar verzekerd bij Aegon via het Kruidvat, ik moet zeggen wij zijn zeer tevreden. We hebben het eerste jaar heel wat pech gehad met de gezondheid van onze pup. Maar alle kosten werden snel en volledig vergoed.

Deze verzekering is vele malen voordeliger als van Proteq of Petplan, het enige nadeel kan zijn dat je het zelf voor moet schieten.

Gesloten