LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierproeven hondenvoer

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Dierproeven hondenvoer

Ongelezen bericht door Gast »

Uw zogenaamde filmpjes met verborgen camera bewijzen niets. Ik zou u willen aanraden de volgende keer met wat concreter bewijs naar voren te komen. Ik geloof er namelijk helemaal niks van. Blijft u toch alstublieft verre van deze op amerikaanse leest geschoeide riooljournalistiek.

Ophidia

Re: Dierproeven hondenvoer

Ongelezen bericht door Ophidia »

:)

lees ook eens de andere thread hier op 't forum: http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=11956

Iams wist van nada (hoe konden ze ? Peta heeft ze echt niet op de hoogte gebracht, die wilden eerst kunnen schokeren natuurlijk), en toen het bekend werd hebben ze binnen de 24u alle contracten daarmee (het labo) verbroken, de honden weesten ophalen en binnen hun eigen opvangdienst ondergebracht !

nou ?

Ophidia

Lara

Ongelezen bericht door Lara »

Welterusten dan zou ik zo zeggen! In Duitsland heb ik vorig jaar al een petitie getekend om IAMS tot stoppen te brengen. Ontkennen dat er iets aan de hand is is struisvogelpolitiek!
Ik teken de petitie. Mijn honden krijgen alleen verantwoord voer.

animallover

Ongelezen bericht door animallover »

hoi
de beelden zeggen genoeg dierproeven moeten stoppen dieren hebben net als mensen ook GEVOEL en dienen niet op dit soort manier behandelt te worden we leven in een tijdperk waar genoeg uitgevonden is om deze proeven niet meer toe te staan[/b]

marianne.

Ongelezen bericht door marianne. »

dat vond Iams dus ook vandaar dat ze het contract met desbetreffende lab meteen opgezegd hebben en de dieren in eigen beheer herplaats hebben...

marianne.

darkwolf

Ongelezen bericht door darkwolf »

erg makkelijk om dit af te doen als riooljournalistiek.... :evil:
dit soort zaken verdient aandacht en niet alleen van de media!!!
zelf ben ik verzorger van 3 siberische husky's die altijd eukanuba krijgen maar ik ga dit merk nu eerst om opheldering vragen.
dit soort dingen kan echt niet!!

melissa

Ongelezen bericht door melissa »

hallo ik vond de opnamens van vanavond erg schokkend
ik werk zelf in een dierenwinkel waar we het merk verkopen ik vind het nu erg moeilijk om het product te verkopen aan de concument nu ik weet wat er achter zit.
we zullen morgen wel veel reacties hier op krijgen.
ik hoop dat zulk soort proeven niet meer mogen.
ik ben erg boos op de mensen die dit met dieren doen hoe kunnen ze ik ben dan maar 17 maar ik besef wel dat dit echt niet kan het moet stoppen.
de mensen die dit niet geloven zijn erg dom vind ik want je ziet toch echte beelden ze zullen er echt niet over liegen .
ik moet nu echt stoppen anders word ik nog bozer op de mensen die dit dieren aan doen.

vriendelijke groet een dieren vriend

woppy

Ongelezen bericht door woppy »

goed idee darkwolf,

iams heeft zich niet echt kunnen verdedigen over dit onderwerp. zij verdienen mi nog steeds het voordeel van de twijfetl. Je kan hun toch wel een extra woordje uitleg vragen via hun site of via hun consumententelefoonnr. (staat op de verpakking)
groetjes

christof

Ongelezen bericht door christof »

Ja en dan, het is dan toch maar weer eens gebeurd hé! ik koop geen eukanuba meer... het is schandalig wat ze daar doen! ik teken de petitie zeker en vast en al diegenen die hierboven zeggen dat het weer op zijn amerikaans is zal ik persoonlijk wat spierweefsel van ontnemen en dan nog eens zien of dat ze het weer AMERIKAAAAANS vnden!!! Die ene die zich "gast" noemt kan beter eens nadenken als die nog een beetje hersenen in zijn hoofd heeft. Krapuleus noem ik dat! Aan mij gaan ze geen euro meer verdienen!

Gast

Dit nu een voorbeeld van de walgelijke macht van willekeurige media, die hun werk niet doen. Zo zijn er al oorlogen ontstaan. Ga vooral zo door met dit soort onbesneden stemmingmakerij firma TROS, dan schakel ik de volgende keer over op een ander kanaal en ga vooral producten kopen bij Iams.

linda8

Ongelezen bericht door linda8 »

Wat bedoel je"zogenaamde filmpjes, ben je blind of zo makkelijk om je ogen en oren te sluiten voor dit soort misstanden vind je niet!!!!
Gruwelijk schandalig wat er gebeurd, wat ik nog veel schandaliger vind is de ontkenning van bovenstaande gast.
Dan moet je toch wel heel erg stom zijn.
Linda.
Dierenwinkels zouden dit soort merken waarvan dit bekend is moeten weren.

Gast

:cry:

Ik wist al dat dat eukanoba erg duur is mijn hond heeft dat in het verleden wel eens gehad (hij had huidproblemen) en dus werd eukanoba aangeraden het hielp overigens helemaal niet en ik vind het ronduit schandalig dat een merk dat zich zo goed wil noemen zulke
praktijken erop nahoud.

Ik zal wel uitzoeken of mijn huidige voerleveranciers zoals Royal Canin en Pal dergelijke zaken doen, dan is het snel over.
Ik eis gewoon verantwoord voedsel kijk smaaktest daar praat ik niet over maar uw beelden.........

Gast

hoi hier een bericht uit eindhoven ik voer mijn hond al vanaf zijn zeven weken met het merk eukanuba hij doet het er prima op hij is nu vier jaar en nooit ziek toch ben ik erg gesch :( rokken van jullie beelden en denk erover op een ander merk over te gaan kunnen jullie mij advies geven over natuur voeding groetjes karin dassen

Ophidia

Ongelezen bericht door Ophidia »

<quoting woppy>
iams heeft zich niet echt kunnen verdedigen over dit onderwerp
</>

s/kunnen/mogen ... zou dat niet opmerkelijk zijn ? stel dat Iams/Eukanuba gewoon de kans niet kreeg van de TROS om zich hiertegen te verdedigen ? of nog sterker ... wat als ze het niet eens *mochten* doen ???

'k weet niet hoor ... 'k weet niet ... in elk geval werd mij vroeger geleerd dat "journalisten objectief moeten zijn" ... mjah ... ik heb bitter weinig objectiviteit bij die blonde kunnen terugvinden ... en *dat* stuit mij nog meer tegen de borst ...

Ophidia

namens Pluto

Ongelezen bericht door namens Pluto »

:twisted: walgelijk
mijn hond kan niet reageren vandaar dat ik het voor hem opneem.

wij zijn diep geschokt.

oma van pups

Ongelezen bericht door oma van pups »

twee honden hebben wij waaronder een beagle en golden retriever.
ik koop al jaren voer van deze producent, vanaf nu nooit meer.
als er nu meer mensen zijn die dit doen dan loont het de moeite niet meer om deze proeven voort te zetten.
reactie op het mailtje van een bezoeker,die het allemaal niet gelooft in verband met de verborgen camera.
waar rook is, is vuur.al zijn het maar tien honden die er op deze manier voor gebruikt worden dan zijn dat er tien te veel :!: :!: :!:

Gast

weet je... ik zou ook willen dat alle dierproeven afgeschaft zouden worden maar omdat men een goed product wil voor z'n geld zijn fabrikanten wel bijna verplicht om proeven al dan niet op dieren te doen.... want zolang er mensen zijn die, omdat ze een rood pukkeltje op hun neus denken te hebben van de creme van diezelfde fabrikant of de shampoo bijt in hun ogen (ik ben van de generatie die opgegroeid is met bijtende shampoo en werd geleerd mijn ogen goed te sluiten..tijdens het haarwassen !!!)of het geliefde huisdier krijgt een allergie van het voer van die fabrikant en er wordt gedreigd ze een proces aan te doen.... zolang zullen er proeven zijn, alweer al dan niet op dieren... 8-((((

en als je als fabrikant dan meteen je contract opzegt met dat lab en de dieren ophaalt dan NOG doe je het niet goed ... dus... wie het weet mag het zeggen...

marianne.

Gast

Tja, Linda, propaganda. daar gaat het om. Wie de media heeft, heeft de macht, ze laten jou geloeven wat je wil geloven. Zoals al gezegd, op dat punt zijn er al wereldoorlogen ontastaan... Maar blijf jij maar lekker alles geloven wat Rarar je voorschotelt, dan kun binnenkort helemall niets meer kopen..., of biologisch gekweekt hondenvoer of zo... Welterusten... (Tot GTST)

Bunker

Ongelezen bericht door Bunker »

Voor een echte dierenvriend niet zo moeilijk, zolang uw dierenzaak
toch IAMS wil blijven verkopen, en het ze dus net als betreffende bedrijf alleen om geld gaat KOOP ER DAN NIKS !!!! :x

G.H.Wisselo

Ongelezen bericht door G.H.Wisselo »

Ik ben van mening dat mensen en in dit geval de hondebezitters veel meer informatie moeten krijgen over het hondevoer wat gekocht wordt.
En dan zou er een code ingevoerd moeten worden van fabrikanten
die hondevoer maken, met het opschrift op de zak met voer

Er worden door ons geen dierproefen gedaan om dit voer te testen

Gesloten