LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Ik heb een zeer slechte ervaring met EVI dierenartspraktijken. Alles wat ik hier schrijf is feitelijk waar en controleerbaar aan de hand van de bijgehouden administratie en patientenkaart. Deze dierenarts heeft 3 vestigingen. 2 in utrecht en 1 in hilversum.
30-12-2019 afspraak op de livingstonelaan omdat mijn hondje last had van zijn linkeroog. Volgens de arts had mijn hondje een lichte beschadiging op zijn oog en ze schreef een antibiotica oogdruppels van het merk CAF voor. Deze oogdruppels hebben het op 30-12-2019 goed gedaan en leken goed te werken. De dag daarop 31-12-2019 waren deze oogdruppels veranderd in een dikke zalf. Mijn hond reageerde hier heel heftig op. De zalf leek in zijn ogen te bijten. Ik heb na oud en nieuw pas weer contact met de dierenarts kunnen opnemen omdat ze dicht waren en een tweede afspraak gemaakt om hiernaar te kijken.
02-01-2020 tweede afspraak na aanleiding van de medicatie die niet goed was. De dierenarts heeft bij de fabrikant geinformeerd en er schijnt dus een batch van dat medicijn te zijn die niet helemaal in orde was. Dit staat ook in de patientendossier. Bij het tweede bezoek aangegeven dat er klachten waren met het medicijn en dat mijn hondje sindsdien veel jeuk had aan zijn oog en veel krabde. De dierenarts heeft toen fusidinezuur voorgeschreven. Hier begon de 1e grote fout. Een goede dierenarts bad meteen een kraag voorgeschreven tegen het krabben en de jeuk. De arts heeft hier geen moment aan gedacht. Na een aantal dagen heb ik weer de dierenarts gebeld over het probleem van het krabben en de jeuk. Ik stelde voor dat een kraag wellicht een goede oplossing zou zijn. Het was dus mijn idee om iets te doen wat de dierenarts al veel eerder had kunnen doen.
08-01-2020 derde bezoek om de kraag op te halen tegen het krabben. Hier heb ik dus voor moeten betalen terwijl het krabben door hun foute medicatie kwam. De klachten aan de oog waren inmiddels verergert door het krabben en een vierde bezoek zou dus nodig blijken.
13-01-2020 vierde bezoek aan de dierenarts. Dit keer een uitgebreide behandeling waarbij ze wat dood weefsel hebben verwijderd en na afloop weer oogdrupples hadden toegediend van het merk CAF waardoor al die problemen in eerste instantie zijn ontstaan. Ik heb de dierenarts, dit keer een andere, gewaarschuwd dat ik het niet eens was met die medicatie omdat mijn hond daar eerder naar op reageerde. Het kon volgens haar geen kwaad. Blijkbaar werd ik niet serieus genomen maar wel serieus genoeg voor een dikke rekening. De volgende dag veranderde deze tube ook weer in een zalf waar mij hond heftig op reageerde. Gelukkig had ik nu de kraag tegen het krabben. Weer contact met dierenarts.
15-01-2020 vijfde bezoek aan de dierenarts voor een ander type antibiotica. Hier moest ik weer voor afrekenen waar ik het niet mee eens was. Nadat ik hierover geklaagd heb is mij gevraagd het pand te verlaten want anders zou de arts de politie bellen om mij te verwijderen.
Conclusie: geldwolven die fouten maken waar jij als klant voor mag opdraaien. Stap naar de tuchtcomissie volgt en een civiele procedure gaat ook nog volgen. Wees gewaarschuwd!
30-12-2019 afspraak op de livingstonelaan omdat mijn hondje last had van zijn linkeroog. Volgens de arts had mijn hondje een lichte beschadiging op zijn oog en ze schreef een antibiotica oogdruppels van het merk CAF voor. Deze oogdruppels hebben het op 30-12-2019 goed gedaan en leken goed te werken. De dag daarop 31-12-2019 waren deze oogdruppels veranderd in een dikke zalf. Mijn hond reageerde hier heel heftig op. De zalf leek in zijn ogen te bijten. Ik heb na oud en nieuw pas weer contact met de dierenarts kunnen opnemen omdat ze dicht waren en een tweede afspraak gemaakt om hiernaar te kijken.
02-01-2020 tweede afspraak na aanleiding van de medicatie die niet goed was. De dierenarts heeft bij de fabrikant geinformeerd en er schijnt dus een batch van dat medicijn te zijn die niet helemaal in orde was. Dit staat ook in de patientendossier. Bij het tweede bezoek aangegeven dat er klachten waren met het medicijn en dat mijn hondje sindsdien veel jeuk had aan zijn oog en veel krabde. De dierenarts heeft toen fusidinezuur voorgeschreven. Hier begon de 1e grote fout. Een goede dierenarts bad meteen een kraag voorgeschreven tegen het krabben en de jeuk. De arts heeft hier geen moment aan gedacht. Na een aantal dagen heb ik weer de dierenarts gebeld over het probleem van het krabben en de jeuk. Ik stelde voor dat een kraag wellicht een goede oplossing zou zijn. Het was dus mijn idee om iets te doen wat de dierenarts al veel eerder had kunnen doen.
08-01-2020 derde bezoek om de kraag op te halen tegen het krabben. Hier heb ik dus voor moeten betalen terwijl het krabben door hun foute medicatie kwam. De klachten aan de oog waren inmiddels verergert door het krabben en een vierde bezoek zou dus nodig blijken.
13-01-2020 vierde bezoek aan de dierenarts. Dit keer een uitgebreide behandeling waarbij ze wat dood weefsel hebben verwijderd en na afloop weer oogdrupples hadden toegediend van het merk CAF waardoor al die problemen in eerste instantie zijn ontstaan. Ik heb de dierenarts, dit keer een andere, gewaarschuwd dat ik het niet eens was met die medicatie omdat mijn hond daar eerder naar op reageerde. Het kon volgens haar geen kwaad. Blijkbaar werd ik niet serieus genomen maar wel serieus genoeg voor een dikke rekening. De volgende dag veranderde deze tube ook weer in een zalf waar mij hond heftig op reageerde. Gelukkig had ik nu de kraag tegen het krabben. Weer contact met dierenarts.
15-01-2020 vijfde bezoek aan de dierenarts voor een ander type antibiotica. Hier moest ik weer voor afrekenen waar ik het niet mee eens was. Nadat ik hierover geklaagd heb is mij gevraagd het pand te verlaten want anders zou de arts de politie bellen om mij te verwijderen.
Conclusie: geldwolven die fouten maken waar jij als klant voor mag opdraaien. Stap naar de tuchtcomissie volgt en een civiele procedure gaat ook nog volgen. Wees gewaarschuwd!
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jan 2020 17:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsnamen verwijderd
Reden: persoonsnamen verwijderd
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Weinig chique en in strijd met de forumregels om namen te noemen.
Ik lees eigenlijk niet veel geks. Het enige is de inschatting om wel of niet een kraag mee te geven. Eventuele fouten in de medicijnsamenstelling kan je de dierenarts niet verwijten, zou ik zeggen.
Ik lees eigenlijk niet veel geks. Het enige is de inschatting om wel of niet een kraag mee te geven. Eventuele fouten in de medicijnsamenstelling kan je de dierenarts niet verwijten, zou ik zeggen.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Ik ben het met moneyman eens om de namen hier niet te moeten noemen.
Waarom tot 5 x naar dezelfde dierenarts gegaan?? Ik was na de 2 de keer al weg geweest.
Er bestaat nog een tuchtcollege waar je de klachten kan indienen , maar ik vind dat je zelf ook fout bent geweest door toch weer terug te gaan. Kraag betaal je altijd, dat merk je misschien minder als je gaat betalen maar dat zit er in.
Ik denk trouwens dat je niks gaat winnen bij de tucht college, je hebt zelf ook fouten gemaakt.
Als ik zie dat mijn hond in zijn ogen krabt dan ga ik wel meteen actie ondernemen.
Waarom tot 5 x naar dezelfde dierenarts gegaan?? Ik was na de 2 de keer al weg geweest.
Er bestaat nog een tuchtcollege waar je de klachten kan indienen , maar ik vind dat je zelf ook fout bent geweest door toch weer terug te gaan. Kraag betaal je altijd, dat merk je misschien minder als je gaat betalen maar dat zit er in.
Ik denk trouwens dat je niks gaat winnen bij de tucht college, je hebt zelf ook fouten gemaakt.
Als ik zie dat mijn hond in zijn ogen krabt dan ga ik wel meteen actie ondernemen.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 16 jan 2020 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
moederslink
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Het is en blijft lastig om een handeling van een dierenarts te beoordelen. Wij hebben er geen verstand van immers? Een kraag kopen had ik overigens wél zelf kunnen bedenken.
Héél vervelend dat uw hondje zoveel last had.
Wat zou uw oplossing nu zijn? Wilt u geld terug?
Hun namen noemen is sowieso erg ongepast.
Héél vervelend dat uw hondje zoveel last had.
Wat zou uw oplossing nu zijn? Wilt u geld terug?
Hun namen noemen is sowieso erg ongepast.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Dat er sprake is van een ongelukkige samenloop van omstandigheden lijkt me duidelijk. Maar een medicijn dat er na een dag (of na enige tijd) ineens heel anders uitziet dan bij het openen van de verpakking, zou ik beslist niet meer gebruiken.
Overigens vind ik wel dat de dierenartsenpraktijk de kosten voor het kennelijk ondeugdelijke medicijn niet zou moeten factureren. Daarbij ga ik er gemakshalve maar van uit dat u het medicijn na opening op de juiste wijze hebt behandelt.
Op welke manier heeft u geklaagd? Ik heb dat ook wel eens gedaan bij deze of gene winkelier, (dieren)arts, dienstverlener, enz., maar mij is nooit gevraagd het pand te verlaten, onder dreiging van het bellen van de politie.
Overigens vind ik wel dat de dierenartsenpraktijk de kosten voor het kennelijk ondeugdelijke medicijn niet zou moeten factureren. Daarbij ga ik er gemakshalve maar van uit dat u het medicijn na opening op de juiste wijze hebt behandelt.
moederslink
vindt dit leuk
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Vindt dat je zelf erg afwachtend en passief bent geweest met betrekking tot die kraag.
Als dit mijn hond was geweest had ik zelf meteen een kraag besteld, en niet afwachten tot het volgende bezoek. Je kunt die dingen eenvoudig online bestellen en zijn nog goedkoper uit. en vaak heb je ze de volgende dag al in huis.
Wat betreft de oogdruppels caf had je zelf toen toch ook kunnen ingrijpen door simpel te zeggen dat jij niet die druppels in het oog van je hond wilt. En ik neem aan dat je voor de eerdere oogdruppels met een verkeerde batch je geld van hebt terug gekregen?
Als dit mijn hond was geweest had ik zelf meteen een kraag besteld, en niet afwachten tot het volgende bezoek. Je kunt die dingen eenvoudig online bestellen en zijn nog goedkoper uit. en vaak heb je ze de volgende dag al in huis.
Wat betreft de oogdruppels caf had je zelf toen toch ook kunnen ingrijpen door simpel te zeggen dat jij niet die druppels in het oog van je hond wilt. En ik neem aan dat je voor de eerdere oogdruppels met een verkeerde batch je geld van hebt terug gekregen?
moederslink
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Waarom heeft u voor de 2e keer tóch weer zo.n tube antibioticum meegenomen, het slechte resultaat wetende ? Gebleken rotzooi.
Deze 2 tubes ..... daar zou ik dus over onderhandelen , dat deze vd rekening afgaan.
En wat Erthanax zegt : Ik kom al jaaaren en jaaaren bij dierenartsen en nooit ben ik verwijderd.
Ik begrijp de emotie wel heel goed hoor, het gaat om een geliefd huisdier en misschien bent u buitenproportioneel tekeer gegaan( weet ik niet ) en dat werkt dus niet/ nooit.
Deze 2 tubes ..... daar zou ik dus over onderhandelen , dat deze vd rekening afgaan.
En wat Erthanax zegt : Ik kom al jaaaren en jaaaren bij dierenartsen en nooit ben ik verwijderd.
Ik begrijp de emotie wel heel goed hoor, het gaat om een geliefd huisdier en misschien bent u buitenproportioneel tekeer gegaan( weet ik niet ) en dat werkt dus niet/ nooit.
reggie2
vindt dit leuk
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Dus tussen 2 en 13 januari bent u met de hond niet teruggeweest, maar alleen om een kraag op te halen?
Maar dat u de dierenarts verwijt geen kraag aanbevolen te hebben, is natuurlijk onzin. Veel hondenhouders hebben zo’ n ding al thuis liggen en u kon dat toch ook zelf bedenken. Maar als mijn hond de eerste keer helemaal verkeerd reageert op medicatie, kan de dierenarts hoog springen of laag springen, maar dan neem ik dat de tweede keer toch echt niet.
Maar dat u de dierenarts verwijt geen kraag aanbevolen te hebben, is natuurlijk onzin. Veel hondenhouders hebben zo’ n ding al thuis liggen en u kon dat toch ook zelf bedenken. Maar als mijn hond de eerste keer helemaal verkeerd reageert op medicatie, kan de dierenarts hoog springen of laag springen, maar dan neem ik dat de tweede keer toch echt niet.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Als er een verkeerde batch is geweest, zoals TS zelf schrijft, kan ik me wel voorstellend dat TS twee weken later dezelfde druppels meekrijgt. Inmiddels zal er een nieuw batch in gebruik genomen zijn, want ze blijven natuurlijk niet de oude, verkeerde batch gebruiken. Of in die tweede batch dezelfde fout zat als in de eerste blijkt niet uit het relaas van TS, alleen dat de hond er weer verkeerd op reageert.moederslink schreef: ↑16 jan 2020 16:05Waarom heeft u voor de 2e keer tóch weer zo.n tube antibioticum meegenomen, het slechte resultaat wetende ? Gebleken rotzooi.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Maar de Ts schrijft dat die tweede tube ook weer “veranderde” in een dikke zalf.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Ik maak hier uit op dat het dezelfde druppels waren uit die foute batch.Bobby2011 schreef: ↑16 jan 2020 11:05(...)
13-01-2020 vierde bezoek aan de dierenarts. Dit keer een uitgebreide behandeling waarbij ze wat dood weefsel hebben verwijderd en na afloop weer oogdrupples hadden toegediend van het merk CAF waardoor al die problemen in eerste instantie zijn ontstaan. Ik heb de dierenarts gewaarschuwd dat ik het niet eens was met die medicatie omdat mijn hond daar eerder naar op reageerde. Het kon volgens haar geen kwaad. Blijkbaar werd ik niet serieus genomen maar wel serieus genoeg voor een dikke rekening. De volgende dag veranderde deze tube ook weer in een zalf waar mij hond heftig op reageerde. Gelukkig had ik nu de kraag tegen het krabben.
(...)
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Misschien had ze de zalf in de koelkast gelegd, en dan kan ik me voorstellen dat de zalf dik wordt, in de meeste gevallen is het bewaren op kamer temperatuur. Echter dat schrijft ze niet in het verhaal hoe de zalf bewaard is.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Hoe kunnen druppels veranderen in zalf?
Dat gebeurde de 1e keer en dus ook de 2e keer, dus , neem ik aan , uit dezelfde foute batch.
Zelfs in een koelkast bewaard , kunnen n.m.m druppels niet veranderen in zalf tenzij er een fout gemaakt is bij het samenstellen van deze druppels en dat zal het geval geweest zijn.
De fabrikant heeft bevestigd dat er een fout gemaakt is in deze batch.
Daarom zou TS deze medicatie niet hoeven te betalen, vind ik.
Dat gebeurde de 1e keer en dus ook de 2e keer, dus , neem ik aan , uit dezelfde foute batch.
Zelfs in een koelkast bewaard , kunnen n.m.m druppels niet veranderen in zalf tenzij er een fout gemaakt is bij het samenstellen van deze druppels en dat zal het geval geweest zijn.
De fabrikant heeft bevestigd dat er een fout gemaakt is in deze batch.
Daarom zou TS deze medicatie niet hoeven te betalen, vind ik.
Laatst gewijzigd door moederslink op 16 jan 2020 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
moederslink schreef: ↑16 jan 2020 16:23
De fabrikant heeft bevestigd dat er een fout gemaakt is in deze batch.
Daarom begrijp ik niet dat TS het nog een keer heeft geaccepteerd. Zijn/haar emotie snap ik wel , als het om je hond gaat.
moederslink
vindt dit leuk
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Waarom zou deze consuwijzer (van de Autoriteit Consument & Markt) m.n.
hier niet toepasbaar zijn??Bent u niet tevreden over een dienst? Dan kunt u een deel van de rekening niet betalen, totdat uw klacht is opgelost.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Dat kan bijvoorbeeld prima als de druppels veel glycerine bevatten. Bij 95% glycerine in water ligt het vriespunt rond de 10 graden. Bij kamertemperatuur dus een vloeistof, maar in de koelkast wordt het vast als een 'zalf'.
moederslink
vindt dit leuk
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Dat de oogdruppels veranderen in een zalf, komt mogelijk doordat TS ze in de ijskast bewaarde. Volgens de bijsluiter moeten ze op kamertemperatuur bewaard worden (een pdf is hier te downloaden).
moederslink
en Jasper45
vinden dit leuk
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
De oogdruppels heb ik bewaard conform de bijsluiter en de info van de dierenarts. Het probleem is niet dat de druppels in zalf is veranderd maar dat het ook een bijtend goedje is geworden. Daardoor is alle ellende begonnen.
Laatst gewijzigd door Bobby2011 op 16 jan 2020 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Maar oogdruppels zitten normaal gesproken toch niet in een tube.