LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fanatiekelingen hier op dit dierentopic

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
dens

Re: Fanatiekelingen hier op dit dierentopic

Ongelezen bericht door dens »

Beste gast van 19:44

Dank dat ik zelf mijn tijd mag indelen. Het is natuurlijk grote onzin om me te gaan verdedigen maar hier komt ie dan: Ik heb vakantie en dus lekker de tijd om te doen wat ik wil. Ik werk normaal 60 uur in de week, dus mag ik ajb?? En daar heb jij echt niets over te zeggen. Maar het toont wel aan wat ik bedoel met de opening van dit topic. Dit soort reacties krijg je continu als je hier een leuke maar serieuze discussie wilt voeren. Blijkbaar kan dat niet met een aantal dierenliefhebbers die vooral tot doel hebben om mensen met een andere mening dan de hunne af te z-eiken! Fijn elkaar persoonlijk aanvallen. Want zelf zijn we allemaal zo goed :?

En nu stop ik even. Is dat goed? Even onze kat eten geven :D

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

nou daar ben JIJ in 3 seconden mee klaar :wink:
niet dan, dens?

dens, weet je wat ik eigenlijk een beetje denk?

je bent een aardige man ( of vrouw?)
die het hart voor dieren op de juiste plaats heeft zitten.
je bent dol op je kat en je vind het belangrijk dat jouw kat gezond is.
het is niet zo zeer dat je geen geld uit wil geven aan vers kattenvoer want ik heb de indruk dat jij makkelijk een paar euri meer kan uitgeven per week voor je kat...

ik denk dat jij best wel eens op een zak met kattenbrokjes hebt gekeken of op een blikje whiskas met konijn en je vervolgens afvroeg waarom er dan maar 4% konijn in zit.
ik denk dat jij diep in je hart het wel weet. en dat ergens in je hoofd een stemmetje zegt.
zijn die brokjes en blikjes nou echt wel zo goed als wat er op de reclame vertelt wordt?
als het aan de kat lag kocht ze dan echt whiskas?

kijk wij versvoerders kunnen soms b;loedirritant uit de hoek komen, arrogant, betweterig, en dat is allemaal waar.
maar ik denk dat je boos bent omdat je eigenlijk wel weet dat er een kern van waarheid zit in wat wij beweren.
en om daar de aandacht van af te leiden ga je ons aanvallen HOE wij iets zeggen, dat we niet kunnen discussieren enzo.

in amerika is er een goed spreekwoord.

sorry weeer engels.

bad news, don't shoot the messenger.

het slechte nieuws is dat brokjes niet zo goed zijn voor je katje als dat jij graag zou willen.
en don't shoot the messenger.

wordt niet boos op ons omdat wij jou dat vertellen ( waarschuwen)

maar wordt boos op de brokkenfabrikanten die jou al die jaren hebben lopen voorliegen , met veel dierenartsen in hun kielzog.

dens

Nee, ik doe daar wel langer dan 3 seconden over. Even knuffelen met hem, bak schoonmaken, eten erin, glaasje wijn klaarzetten :D

je bent een aardige man ( of vrouw?)
die het hart voor dieren op de juiste plaats heeft zitten.
je bent dol op je kat en je vind het belangrijk dat jouw kat gezond is.
het is niet zo zeer dat je geen geld uit wil geven aan vers kattenvoer want ik heb de indruk dat jij makkelijk een paar euri meer kan uitgeven per week voor je kat...
Ik ben best aardig, inderdaad (raar om dat zelf te zeggen) :D En ben gek op dieren! Ook het geld is inderdaad niet het probleem. Je hebt wel mensenkennis :wink:
Ik heb inderdaad ook wel eens op een blik of pak gekeken maar dat stemmetje heb ik nooit gehoord :lol: Eerlijk gezegd heb ik (wij) er niet echt bij stilgestaan. Onze kat heeft het nml. prima naar z'n zin. Maar misschien is er inderdaad wel betere voeding, dat ontken ik niet.

kijk wij versvoerders kunnen soms b;loedirritant uit de hoek komen, arrogant, betweterig, en dat is allemaal waar.
maar ik denk dat je boos bent omdat je eigenlijk wel weet dat er een kern van waarheid zit in wat wij beweren.
en om daar de aandacht van af te leiden ga je ons aanvallen HOE wij iets zeggen, dat we niet kunnen discussieren enzo.
Helaas gaat het hier toch mank. (niet alle versvoerder zijn trouwens irritant...). Ik ben echt boos over de manier waarop er gediscussieerd wordt. En ik geef toe dat er een kern van waarheid in jullie verhaal zit. Ik heb ook nooit beweerd dat ik echt tegen vers ben. Ik ben echter ook nooit tegen brokken geweest. Jawel, je leest het goed...geweest. Ik ga de moeite nemen om me eens te verdiepen in het versvoer.

in amerika is er een goed spreekwoord.

sorry weeer engels.
Met MIJN engels is niets mis, hoor. Dat was een andere 'gast' die aangaf de engelse taal niet machtig te zijn :D Misschien moeten we het voor hem/haar even vertalen? Of toch maar niet?
wordt niet boos op ons omdat wij jou dat vertellen ( waarschuwen)

En nee, ik wordt niet boos op jullie! Zeker niet als het op deze manier gebracht wordt. Dit heeft ook meer effect. Ik ga namelijk eens kijken op www.barfplaats.nl kijken!

Het is weer een heel verhaal geworden maar ik denk dat het met 'quotes' duidelijker is voor iemand die niet de hele discussie heeft gevolgd :D

Gast

als dierenartsen ons op zoon grote schaal voor liegen over voeding, zoals je beweert, waarom zullen ze dat dan ook niet doen over andere zaken.
Wie kunnen we dan nog vertouwen, zouden ze ons dan toch op grote schaal bestelen door misbruik te maken van onze bezorgheid voor onze dieren ??

Gast

Go for it Dens :wink:
ach joh, een beetje lezen kan nooit kwaad.

ik ken ook mensen die zich gaan verdiepen in een verse voeding voor hun kat, die mensen worden dan erg enthousiast, gaan vanalles kopen en proberen...enn.. je raadt het al
de kat VERTIKT het om te eten .
katten zijn qua verse voeding iets lastiger dan honden.
en nu schijnen die geur en smaakstoffen in droogvoer en blik voor sommige katten zo onweerstaanbaar te zijn en dat ze dat geurtje missen bij vers.
maar er zijn ook katten die met hun oogjes dichtgeknepen meteen enorm genieten van hun verse maaltijd!

het is altijd afwachten en spannend hoe jouw tijgertje daar mee om gaat.

en om maar weer eens een cliche te gebruiken
ook voor beginnen met versvoeren geldt.
hardlopers zijn doodlopers.

rustig, heel rustig beginnen want zijn maagje en darmpjes moeten echt omschakelen van een koolhydraatverbranding naar een carnivore natuurlijke vet en eiwit verbranding
het catkins dieet , als het ware;-)

langzaam langzaam opbouwen.

kijk ook anders even op http://www.carnibest.nl

die maken kant en klaar maaltijden voor de kat die je bewaart in de diepvries. erg gezond vor je kat.

maar ook hier weer geldt de meeste katten vinden het lekker maar er zijn er bij die je boos en verontwaardigd aankijken van " wat flik jij mij nou!!" :lol: :lol:

Gast

als dierenartsen ons op zoon grote schaal voor liegen over voeding, zoals je beweert, waarom zullen ze dat dan ook niet doen over andere zaken.
Wie kunnen we dan nog vertouwen, zouden ze ons dan toch op grote schaal bestelen door misbruik te maken van onze bezorgheid voor onze dieren ??
Naar boven

er wordt tijdens de studie geen aandacht besteed aan verse en rauwe voeding.
pas als je de boeken in duikt voor het brokkentijdperk, en dan praat ik zo over 1930 dan leer je wat de dierenartsen vroeger wisten van diervoeding en het samenstellen daarvan.
nu worden DA's ook opgeleid door dierenartsen die voedingen samenstellen voor brokkenfabrikanten.
de scheidingslijn onderwijs en bedrijfsleven wordt steeds moeilijker waar te nemen

het is , als ze eenmaal dierenarts zijn ook meer gemakzucht . de grote firma's maken het voer, de dieetvoeren worden bij de dierenarts verkocht, die vervolgens dat merk weer aanprijzen.

en je moet natuurlijk wel realistisch over een pratijk denken
een DA praktijk is een winkel. en die toko moet draaien.
op de entingen, op het ( dieet) voer, castraties etc etc.
en hoe bitter het ook klinkt. wat moet een dierenarts met honden en katten die nooit ziek zijn als nu ook blijkt dat de entingen niet meer elk jaar moeten?
tja, dan is het wachten op een ongelukje , of een zware bevalling , of een ingeslikte stuiterbal.
net zoals 100 jaar geleden. ( toen had ook iedereen huisdieren hoor ;-)

je mag het in ieder geval niet vergelijken met een huisarts voor mensen.
( hoewel die ook leuke reisjes krijgen aangeboden van farmaceuten als ze sommige medicijnen net iets vaker uitschrijven)

Gast

goh Dens
ging het je toch om het vleesvoer?????????????
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

kennelijk wel
andere voorbeelden heeft hij of zij immers niet :D

Louis2

Ongelezen bericht door Louis2 »

en je moet natuurlijk wel realistisch over een pratijk denken
een DA praktijk is een winkel. en die toko moet draaien.
op de entingen, op het ( dieet) voer, castraties etc etc.
en hoe bitter het ook klinkt. wat moet een dierenarts met honden en katten die nooit ziek zijn als nu ook blijkt dat de entingen niet meer elk jaar moeten?
tja, dan is het wachten op een ongelukje , of een zware bevalling , of een ingeslikte stuiterbal.
Sorry, maar een huisartsenpraktijk moet ook draaien...een arts zit daar ook niet om vliegen te vangen. Wil ook graag zijn inkomen veilig stellen. Moeten we dan in dezelfde redenatie concluderen dat een huisarts ons dan ook bewust ziek laat worden zodat hij weer extra inkomsten kan declareren? Want tja, wat moet een huisarts nou met een praktijk als mensen nooit ziek zijn?
Ik vind bovenstaande "quote-redenatie" wel erg ver gaan en ben het daar niet mee eens.

Bovendien gaat deze topic volgens mij niet over wel of niet brokken/versvoer, maar over het feit dat sommigen persé hun mening moeten doordrukken en niet open staan voor andere meningen. Dat er fanatiekelingen zijn die persé hun visie als de enige en juiste waarheid brengen en dat iedereen die daar anders over denkt door dergelijke figuren minachtend behandeld worden.
Van een discussie is (kan) dan geen sprake meer (zijn).

dens

goh Dens
ging het je toch om het vleesvoer?????????????
Sorry, ik snap 'm effe niet. Ben even weggeweest hier

dens

kennelijk wel
andere voorbeelden heeft hij of zij immers niet
En deze dan dus ook niet :D

Louisa

Ongelezen bericht door Louisa »

Dens je bent een enorme zeurkous
Je wilde deze topic enkel opzetten om ''iets'' te doen
en je hebt zo te lezen 1 enkel voorbeeld
Als je je zo ergert aan mensen die zo zwart/wit denken waarom noem je dan niet even wat meer voorbeelden op.
Ik ben ook een fanatiekeling wat vers of brokken aangaat, maar op de gezondheidstopics zijn ook fanatiekelingen genoeg, waarom neem je die niet als voorbeeld, of zit je daar soms ook al, dat heb ik de laatste dagen niet meer bekeken :idea:

Gast

Louise Zet 'm Op :!: :!: :lol:

Gast

vertel louisa,

ben je een brokker of een barfer.
want volgens mij ken ik jou nog niet? :lol:

Gast

Geplaatst op 13 Aug 2004 19:34 door Louisa

--------------------------------------------------------------------------------

Je wilde deze topic enkel opzetten om ''iets'' te doen
En jij reageert overal op omdat je "NIETS" te doen hebt!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

Dens is helemaal geen zeurkous maar is het gezeur van jullie blijkbaar zat. Net als ik. Je durft hier niets meer te zeggen dat maar een beetje anti-dier is want anders word je direct afgeslacht. Ik ben het volledig met hem eens.

Gesloten