LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen Bordeauxdogpup bij POLHOUT!!
Geen Bordeauxdogpup bij POLHOUT!!
Hallo, ik wilde via de rasvereniging een Bordeauxdog pup kopen en naar een adres toe Polhout en lopen daar 30 teven rond en liggen wel 4 nesten, hoe kan dit via een rasvereniging??
Ik ben daar weggegaan want hier wil ik geen pup vandaan, deze mensen leven van hun honden!! Geven ze ook ronduit toe.
Ik ben daar weggegaan want hier wil ik geen pup vandaan, deze mensen leven van hun honden!! Geven ze ook ronduit toe.
Re: Geen Bordeauxdogpup bij POLHOUT!!
Zo zie je maar......... Het is zo onderhand wel duidelijk dat aangesloten zijn bij een rasvereniging echt geen garantie is dat alles klopt.
Ander voorbeeld: de fokster van de mastinoreu (zoon van een bewezen agressieve vader) die het meisje in Amsterdam heeft doodgebeten is voorzitter van de Mastino Napoletanoclub Nederland.
Kan het nog gekker?!
Ander voorbeeld: de fokster van de mastinoreu (zoon van een bewezen agressieve vader) die het meisje in Amsterdam heeft doodgebeten is voorzitter van de Mastino Napoletanoclub Nederland.
Kan het nog gekker?!
Vals gemaakt is nog iets anders dan in aanleg agressief....... Als een hond als pup al vreemd gedrag vertoont is er toch echt iets mis met het karakter. De vader van de mastino die het kind doodgebeten heeft was in aanleg agressief. De eerste eigenaren moesten afstand doen van deze mastino, omdat hij kinderen beet. De MNCN adviseerde de hond te laten inslapen, maar de bewuste mastinofokster uit Noord-Holland vond het een beter idee deze mastino in te zetten voor de fok. Met de bekende trieste gevolgen!
Er lopen nog heel wat nakomelingen rond van deze mastino, omdat vrijwel de gehele huidige lijn van de bewuste kennel voortkomt uit deze vader en het zal niemand verbazen dat veel van deze mastino's agressief gedrag vertonen.
In plaats van voorzitter te zijn van de rasvereniging zou deze fokster een FOKVERBOD moeten krijgen.
Er lopen nog heel wat nakomelingen rond van deze mastino, omdat vrijwel de gehele huidige lijn van de bewuste kennel voortkomt uit deze vader en het zal niemand verbazen dat veel van deze mastino's agressief gedrag vertonen.
In plaats van voorzitter te zijn van de rasvereniging zou deze fokster een FOKVERBOD moeten krijgen.
heel knap van je dat je bij die waardeloze fokker geen pup het gekocht
ik zou willen dat iedereen zo slim was
wat sommige vooroordelen over rassen betreft
de honden worden gemaakt door hun baasjes!
laten we dat wel onthouden
ik zou willen dat iedereen zo slim was
wat sommige vooroordelen over rassen betreft
de honden worden gemaakt door hun baasjes!
laten we dat wel onthouden
Dat klopt beste gast, maar verantwoord fokken is toch een eerste vereiste!!
ook daar heb je gelijk in
ik heb zelf een herplaats hondje gekregen
dit pupje was bij de fokker in huis perfect (dit was in eerste instantie op hun woord geloven natuurlijk maar tijdens en reunie hoorde we datzelfde van andere pupkopers)
met 5,5 maanden kwam de pup totaal verknipt terug
en een maandje later hebben wij haar in ons roedeltje op mogen nemen en er is totaal NIETS mis met het hondje
daarom blijf ik er ook bij dat mensen hun hond ''maken''
sommige vinden het leuk dat hun hond opgewonden gedrag vertoond
maar ik heb dat van mijn eerdere honden nooit geaccepteerd en dat zal ik bij deze ook niet doen.
ik heb zelf een herplaats hondje gekregen
dit pupje was bij de fokker in huis perfect (dit was in eerste instantie op hun woord geloven natuurlijk maar tijdens en reunie hoorde we datzelfde van andere pupkopers)
met 5,5 maanden kwam de pup totaal verknipt terug
en een maandje later hebben wij haar in ons roedeltje op mogen nemen en er is totaal NIETS mis met het hondje
daarom blijf ik er ook bij dat mensen hun hond ''maken''
sommige vinden het leuk dat hun hond opgewonden gedrag vertoond
maar ik heb dat van mijn eerdere honden nooit geaccepteerd en dat zal ik bij deze ook niet doen.