LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Genetische manupilatie bij katten

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Genetische manupilatie bij katten

Ongelezen bericht door Gast »

Net gelezen!

Bedrijf komt met allergievrije kat op de markt

Uitgegeven: 27 oktober 2004 20:58

LOS ANGELES - Een Amerikaans bedrijf komt binnenkort met een allergievrije kat op de markt. Door genetische manupilatie beschikt het dier niet over een allergie veroorzakende proteïnen, waar miljoenen mensen last van hebben.

Volgens een eigen verklaring is het Californische bedrijf bezig met het fokken van een Britse kortharige kattensoort. Door genetische manupilatie wordt het gen dat de allergie veroorzaakt, geblokkeerd.

Naar verwachting komt de eerste allergie-vrije kat in 2007 op de markt. Het bedrijf hoopt de allergievrije dieren in de Verenigde Staten te kunnen verkopen voor 3500 dollar. De dieren doen in Japan naar verwachting 10.000 dollar. Het bedrijf verwacht aleen al in de VS per jaar 200.000 katten te kunnen slijten. Belangstellenden kunnen nu alvast een aanbetaling doen van 250 dollar.

Naar schatting 10 procent van de Amerikaanse bevolking, onder wie kattenbezitters, is vatbaar voor allergieën die katten meebrengen en irritatie veroorzaken aan ogen, neus, longen of huid.

DIEP Triest is dit

Gast

Re: Genetische manupilatie bij katten

Nee hoor, ditis niet diep triest. Dit is geweldig. Kan ik eindelijk ook een kat nemen!!

vreemde

Ongelezen bericht door vreemde »

Ik vind dit ook DIEP TRIEST! Moeten dieren weer "lijden" om in de menselijke behoefte te voorzien? Ik ben ook allergisch voor katten, maar ik zou nog niet voor niets zo'n kat of poes willen hebben!
Waar gaan we heen met al die genetische manipulaties? Straks krijgen we nog honden die niet meer poepen, verharen en blaffen! Da's handig!

Gast

haha honden en katten worden al duizenden jaren gericht gefokt om aan menselijke wensen te voldoen!
Btw gentische manipulatie wordt op cellen gedaan, niet op al levende katten, dus hoe kan er dan sprake zijn van lijden?

Gast

Zou mooi zijn als ze katten zouden manipuleren zodat ze alleen thuis alles onderschijten.

Gast

Katten zijn smerige beesten!

Gast

Katten zijn smerige beesten!
en jij een stumper :lol:

jezebelletje

Ongelezen bericht door jezebelletje »

:lol:als ik een kat in de buurt heb nies ik me de ziekte dus voor mij is dit ideaal :D [/b]

Gesloten