LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gevallen op de hond.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Cairan

Gevallen op de hond.

Ongelezen bericht door Cairan »

Mijn vriendin is vandaag 12 april 2013 op de hond gevallen. De hond heeft door deze valpartij een gekneust been aan over gehouden en ik een dierenarts rekening die niet misselijk is.

Het verheel gaat als volgt. Mijn vriendin was vandaag in een tuinzaak waar honden worden toe gelaten. Toen mijn vriendin binnen was is zij door een gladde vloer uitgegleden en op de hond gevallen. Door de valpartij heeft mijn hond na onderzoek van de dierenarts zijn rechter voor pootje gekneust en moet hij 2 weken rust houden. Er was in de winkel nergens een herkenbaar geel bordje aanwezig met de tekst: pas op glad.

Nou is mijn vraag of ik de betreffende winkel aansprakelijk kan stellen voor de kosten van de dierenarts?

Barman

Re: Gevallen op de hond.

Ongelezen bericht door Barman »

Ja natuurlijk. Heeft je vriendin niet ook nog wat schade aan kleding of zo, zodat je die ook nog even kan claimen? Misschien kan je zelfs nog wel de hond aansprakelijk stellen, omdat die onder je vriendin gedoken is.

Geurt-J

Ongelezen bericht door Geurt-J »

Barman schreef:Ja natuurlijk. Heeft je vriendin niet ook nog wat schade aan kleding of zo, zodat je die ook nog even kan claimen? Misschien kan je zelfs nog wel de hond aansprakelijk stellen, omdat die onder je vriendin gedoken is.
Mits de hond zelf een verzekering heeft natuurlijk :D

Barman

Geurt-J schreef:
Barman schreef:Ja natuurlijk. Heeft je vriendin niet ook nog wat schade aan kleding of zo, zodat je die ook nog even kan claimen? Misschien kan je zelfs nog wel de hond aansprakelijk stellen, omdat die onder je vriendin gedoken is.
Mits de hond zelf een verzekering heeft natuurlijk :D
Anders is de baas toch gewoon aansprakelijk? :P

Geurt-J

De baas is altijd aansprakelijk Barman maar je kunt speciale verzekeringen afsluiten voor dieren,
aansprakelijkheid en medische zorg.

Barman

Geurt-J schreef:De baas is altijd aansprakelijk Barman maar je kunt speciale verzekeringen afsluiten voor dieren,
Nu nog voor vriendinnen.

Geurt-J

Barman schreef:
Geurt-J schreef:De baas is altijd aansprakelijk Barman maar je kunt speciale verzekeringen afsluiten voor dieren,
Nu nog voor vriendinnen.
Ja dat kan ook maar is wel iets duurder hoor.

Barman

Vriendinnen zijn altijd duurder.

Geurt-J

Ik had er 2 een tijdje geleden ben nu zo arm als job en heb geen eens een job.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Geen idee of ze het bekende gele waarschuwingsbord ook in tuincentra moeten zetten. Niet dat men normaliter loopt te "glibberen" in zo'n winkel ,maar er word natuurlijk wel extra veel met water gewerkt: a. voor de planten en b. voor het schoonmaken. Volgens mij hebben dit soort zaken al verplichte stroeve tegels in de zaak. Ik denk wel dat dit "grapje" op je eigen conto komt. Als je een hondenverzekering hebt word in ieder geval een groot gedeelte van de blessure van de hond gedekt. En je vriendin mankeert gelukkig niets, da's dan weer een geluk bij een ongeluk.

Barman

tenormin schreef:Geen idee of ze het bekende gele waarschuwingsbord ook in tuincentra moeten zetten.
Is dat bord verplicht dan?

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Waarschijnlijk staat er bij de ingang wel een bordje met de tekst "Wij zijn niet aansprakelijk voor geleden schade ontstaan binnen onze winkel. Met het betreden van de winkel, gaat u akkoord met deze regel" of iets in die trend.

Nee, lijkt mij niet dat de winkel aansprakelijk is. Gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Veel beterschap voor uw hondje.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Gaarne niet zo primitief reageren.

Er kan wel degelijk sprake zijn van een aansprakelijkheid van het tuincentrum.
Er zijn gevallen bekend waarbij de ondernemer voor een valpartij in zijn zaak aansprakelijk is gesteld, en veroordeeld.
TS maakt overigens niet melding van schoonmaakwerkzaamheden, maar maakt alleen melding van een gladde vloer.

Als dit een normale vloer is waar verder niemand over uitgegleden is heeft ze niks te claimen. Als daarentegen de vloer niet goed is aangelegd en er zijn bijvoorbeeld al meerdere bezoekers uitgegleden, dan kan dit anders liggen.

Het hangt dus helemaal af van de situatie ter plekke , en dat is vanuit hier natuurlijk niet te beoordelen

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Ik denk dat je zeker een goede kans maakt als er sprake was van een gevaarlijke situatie die door het tuincentrum voorkomen had kunnen worden. Het punt is een beetje, hoe ga je dat bewijzen?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

kokka schreef:. Het punt is een beetje, hoe ga je dat bewijzen?

Dat is niet te bewijzen. By the way....vindt niemand het zielig voor die hond? Of denken mensen alleen maar aan geld?

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

ciske schreef:
kokka schreef:. Het punt is een beetje, hoe ga je dat bewijzen?

Dat is niet te bewijzen. By the way....vindt niemand het zielig voor die hond? Of denken mensen alleen maar aan geld?
Ik vind het zeker zielig voor de hond!! Daarom had ik hem/haar ook beterschap gewenst. ;)

ciske

Ik vraag mij ook wel af....hoe val je op een hond?? Ik ben ook wel eens in het bos gestruikeld over een boomstronk, maar dan wijkt mijn hond uit.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Barman schreef:
tenormin schreef:Geen idee of ze het bekende gele waarschuwingsbord ook in tuincentra moeten zetten.
Is dat bord verplicht dan?
Geen idee of het verplicht is. Zie ze wel regelmatig in Supers, maar die hebben gladde tegelvloeren; tuincentra (voor zover ik die heb gezien dan) hebben binnen meestal een meer geruwde vloer. Is ook een geel, rechtopstaande pion die ze over het algemeen gebruiken: caution staat erop.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Ik vraag mij ook wel af....hoe val je op een hond?? Ik ben ook wel eens in het bos gestruikeld over een boomstronk, maar dan wijkt mijn hond uit.
Inderdaad !

Het tuincentra zou ook kunnen zeggen u hond trok aan de lijn en toen viel u.....

ciske

Chocomelk schreef: Inderdaad !

Het tuincentra zou ook kunnen zeggen u hond trok aan de lijn en toen viel u.....

Maar dan nog.....als een mens valt, wijkt een dier uit is instinct.

Gesloten