LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Happy Valley dierenpension te Liempde

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Happy Valley dierenpension te Liempde

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Onze hond er 1 week naar toe geweest, voor het eerst.

Op het oog ziet het er keurig uit en de website oogt in orde.

Hond opgehaald en tot onze schrik heeft hij antibiotica injecties gekregen.

Kennelhoest was de " diagnose" .

Nou ok dat kan maar:

Niet gebeld naar ons ter info (2 nummers achtergelaten)
De dierenarts niet geraadpleegd.

Vraag van ons naar deze procedure.

Als wij voor elk wissewasje moeten bellen
Wij hadden ook niks kunnen zeggen.
Dit heb ik geleerd van een dierenarts.
Als de hond allergisch zou zijn geweest: weet de dierenarts toch ook niet (hond is 10 en heeft al de nodige bezoeken gehad) of hij allergisch is.

Al met al een zeer ongeïnteresseerde haast geïrriteerde uitbater.

Voor ons is het duidelijk.

Honden pension Happy Valley werkt in strijd met de regels.

Zoekt u een pension voor uw hond, sla deze maar over.


Oh ja,

een reactie op het gastenboek van de website word niet eens geplaatst.........vreemd, duld men geen negativiteit.

happy-valley
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2014 13:20

Re: Happy Valley dierenpension te Liempde

Ongelezen bericht door happy-valley »

Bij deze een reactie op het relaas. De betreffende hond is inderdaad bij ons in pension geweest en op de 2e dag constateerde wij dat hij kennelkuch had. Om risico van verspreiding te voorkomen hebben wij de hond met antibiotica behandeld, dit in overleg met onze dierenarts. een onschuldige kennelhoest is voor ons geen aanleiding om mensen te benaderen via het noodgeval nummer. Dit doen wij uitsluitend bij noodgevallen. Toen de hond werd opgehaald hebben wij het netjes gemeld bij de eigenaar en deze heeft daarop geen op of aanmerkingen gehad. De volgende dag bleek de hond een allergische reactie te hebben waarop men ervan uit ging dat dit van de antibiotica kwam, na consult bij hun eigen dierenarts bleek het te gaan om een allergische reactie van de huid op het ontsmettingsmiddel Dettol wat wij gebruiken om de hokken te desinfecteren. Het had dus absoluut niets te maken met de antibiotica. Wij hebben de eigenaar ook nog aangeboden om het pensiongeld terug te betalen wat onze beleid is bij ontevreden klanten. Wij hebben echter niets meer van ze gehoord. De opmerking dat wij kritiek niet in ons gastenboek plaatsen is ook ten onrechte, echter moet dit wel terechte kritiek zijn. Verder vinden wij het erg betreurenswaardig dat mensen via deze weg ons pension in een verkeerd daglicht willen stellen, maar dat zegt dan ook genoeg over deze mensen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Happy Valley dierenpension te Liempde

Ongelezen bericht door puma73 »

Vlotte reactie 2 jaar na plaatsing

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Happy Valley dierenpension te Liempde

Ongelezen bericht door harley68 »

Betekent in elk geval dat hij nog steeds bestaat en niet ten onder is gegaan aan het kritische stukje hier :-)

happy-valley
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2014 13:20

Re: Happy Valley dierenpension te Liempde

Ongelezen bericht door happy-valley »

We zijn er pas na twee jaar achter gekomen dat dit op tros radar stond vermeld.

mh73

Re: Happy Valley dierenpension te Liempde

Ongelezen bericht door mh73 »

Vind ik het toch raar dat een dierenpension zelf de diagnose stelt en zelf injecties toedient. Dat kan je doen voor je eigen dieren (als je boer bent bijvoorbeeld) maar niet voor dieren die aan je zijn toevertrouwd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Happy Valley dierenpension te Liempde

Ongelezen bericht door bprosman »

@MH73, volgens mij lees je niet goed.
Om risico van verspreiding te voorkomen hebben wij de hond met antibiotica behandeld, dit in overleg met onze dierenarts.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Happy Valley dierenpension te Liempde

Ongelezen bericht door encore »

Dus leest MH73 wèl goed.

Kennelkuch hoef je niet te behandelen overigens. En hier in de Achterhoek moet je hond tegen kennelhoest zijn ingeënt om em te mogen plaatsen in een kennel. Dus ja, ook ik vind het een vreemd verhaal. Ook dit zinnetje
De opmerking dat wij kritiek niet in ons gastenboek plaatsen is ook ten onrechte, echter moet dit wel terechte kritiek zijn.
De reaktie wordt dus beoordeeld en als het pesion het niet terecht acht dan wordt het niet geplaatst. Dus toch censuur. Verder boeit het me allemaal geen bips. Temeer omdat ze daar allemaal in huispakken rondhuppelen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Happy Valley dierenpension te Liempde

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Is geen injectie wordt met pufje geloof ik in neusje gespoten.

En idd alsje naar kennel gaat is het verplicht,maar tegenwoordig zijn er kennels( pensions) nemeniet zo nauw en kijken er niet naar...dan kan er besmetting plaatsvinden

Overigens kan kennelhoest voor jonge of oudere wel wat gevaarlijker zijn...
Mijn hond vorig jr ook preventief kennel gekregen..TOEN werd er hier honden speeltuin geopend...
Mijnhondje was er niet geweest,vriendjes wel kennel heerste er,halve wijk was ziek...( honden krijgen dan lichte vorm)

Dus de mijn krijgt het ondanks niet naar kennel toch preventief,blijkbaar nodig

JacqB
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2014 23:05

Re: Happy Valley dierenpension te Liempde

Ongelezen bericht door JacqB »

Mijn honden gaan al vele jaren naar Happy Valley in Liempde. De inentingsboekjes worden gecontroleerd bij aankomst. Er wordt daar prima voor de honden gezorgd en ik kan dit pension aan iedereen aanbevelen.

Gesloten