LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hijgende hond
hijgende hond
hoi daar
Heb een behoorlijk probleem met mijn kruising mechelse herder.
Hij is de laatste weken erg onrustig en het word steeds erger.
Al drie weken staat hij onder aan de trap 's nachts te hijgen als een pakezel en vaak ook te piepen. Dan er uit met hem, misschien moet hij plassen of zo. Maar nee hoor hij gaat gewoon weer verder.
Dierenarts geweest, onderzocht, niets gevonden, pijnstiller meegekregen, helpt niet. Nu staat hij overdag ook al te hijgen. Hij slaapt niet meer, loppt maar achter me aan. Gisteravond dierearts geweest, bloedonderzoek gehad. Alles goed, weer onderzocht. Niets te vinden. Rustgevende pillen meegekregen. Gaan pas na een week werken. Maar dat kan toch niet.
Het beestje slaapt niet meer. Staat maar te hijgen. Eten is ok, hij valt de bak aan. Buitenis hij wel ok, wat meer gestresst maar wel vrolijk, ontlasting is ok, plast goed. Wat is er met hem aan de hand
Iemand enig idee??? Radeloos.
RJ
Heb een behoorlijk probleem met mijn kruising mechelse herder.
Hij is de laatste weken erg onrustig en het word steeds erger.
Al drie weken staat hij onder aan de trap 's nachts te hijgen als een pakezel en vaak ook te piepen. Dan er uit met hem, misschien moet hij plassen of zo. Maar nee hoor hij gaat gewoon weer verder.
Dierenarts geweest, onderzocht, niets gevonden, pijnstiller meegekregen, helpt niet. Nu staat hij overdag ook al te hijgen. Hij slaapt niet meer, loppt maar achter me aan. Gisteravond dierearts geweest, bloedonderzoek gehad. Alles goed, weer onderzocht. Niets te vinden. Rustgevende pillen meegekregen. Gaan pas na een week werken. Maar dat kan toch niet.
Het beestje slaapt niet meer. Staat maar te hijgen. Eten is ok, hij valt de bak aan. Buitenis hij wel ok, wat meer gestresst maar wel vrolijk, ontlasting is ok, plast goed. Wat is er met hem aan de hand
Iemand enig idee??? Radeloos.
RJ
-
Re: hijgende hond
Hoi,
Ik heb een golden retriever en die gaat erg hijgen nadat hij een tijdje heeft liggen kluiven aan een bot e.d.
Maar als hij dat zomaar zou gaan doen, dan zou ik ook wel ongerust worden.
Groetjes
Ik heb een golden retriever en die gaat erg hijgen nadat hij een tijdje heeft liggen kluiven aan een bot e.d.
Maar als hij dat zomaar zou gaan doen, dan zou ik ook wel ongerust worden.
Groetjes
In het begin van je verhaal dacht ik even aan de nabijheid van een loops (buurt)hondje waar mijn eigen reuen momenteel volledig door van slag zijn. Maar toen ik verder las bedacht ik me dat ik een soortgelijk verhaal eerder gehoord heb. Twee keer zelfs en in beide gevallen ging het hier ook om mechelaars.
Precies weet ik het niet meer, is al ,n tijd geleden, maar dat had te maken met een aandoening aan het strottehoofd die bij mechelaars vaker voorkomt maar door algemene dierenartsen vaak niet onderkent wordt.
Ik weet niet waar je woont maar in Weesp zit een d.a. die ook bekend is bij KNPV (politiehonden) en die zou je misschien telefonisch kunnen consulteren als het te ver weg is voor je? Hij weet in elk geval meer van deze aandoening. Je zult zelf moeten uitzoeken welke dit is.
Hoop dat je iets aan deze info hebt. Veel succes in elk geval
Precies weet ik het niet meer, is al ,n tijd geleden, maar dat had te maken met een aandoening aan het strottehoofd die bij mechelaars vaker voorkomt maar door algemene dierenartsen vaak niet onderkent wordt.
Ik weet niet waar je woont maar in Weesp zit een d.a. die ook bekend is bij KNPV (politiehonden) en die zou je misschien telefonisch kunnen consulteren als het te ver weg is voor je? Hij weet in elk geval meer van deze aandoening. Je zult zelf moeten uitzoeken welke dit is.
Hoop dat je iets aan deze info hebt. Veel succes in elk geval
Nog even nagevraagd.
Na onderzoek bleek het Kraakbeen van linkerstemband te zwak...
Normaal hangen stembanden verticaal en bij inademen gaan ze horizontaal en worden zijwaarts getrokken om de luchtpijp vrij te maken. Een stemband (de linker) bleef bij de hond hangen, en daardoor dus weinig lucht cq koeling...
In de loop der jaren leek het erger te worden, hoe warmer het weer des te sneller oververhit dus....
Gedrag veel hijgen en maakte een gestresste indruk.
Hij wist zich de naam van de arts niet meer te herinneren behalve dan dat het een arts was bekend met KNVP en in Weesp.
Na onderzoek bleek het Kraakbeen van linkerstemband te zwak...
Normaal hangen stembanden verticaal en bij inademen gaan ze horizontaal en worden zijwaarts getrokken om de luchtpijp vrij te maken. Een stemband (de linker) bleef bij de hond hangen, en daardoor dus weinig lucht cq koeling...
In de loop der jaren leek het erger te worden, hoe warmer het weer des te sneller oververhit dus....
Gedrag veel hijgen en maakte een gestresste indruk.
Hij wist zich de naam van de arts niet meer te herinneren behalve dan dat het een arts was bekend met KNVP en in Weesp.
-
http://www.knpv.nl/
welkom bij knpv>bestuur. Misschien kunnen zij je op weg helpen.
welkom bij knpv>bestuur. Misschien kunnen zij je op weg helpen.
Beste mensen,
Bedankt voor jullie reactie's.
Ben afgelopen vrijdag in Utrecht geweest.
Hij is daar helemaal onderzocht. Eigenlijk konden ze niets bijzonders vinden.
Wat gevoelig op de achterhand. Pijnstillers meegekregen en na een dag zag ik hem veranderen. Hij werd wat rustiger, dus toch ergens wat gevoelig. Nu nog uitzoeken waar!!!
RJ
Bedankt voor jullie reactie's.
Ben afgelopen vrijdag in Utrecht geweest.
Hij is daar helemaal onderzocht. Eigenlijk konden ze niets bijzonders vinden.
Wat gevoelig op de achterhand. Pijnstillers meegekregen en na een dag zag ik hem veranderen. Hij werd wat rustiger, dus toch ergens wat gevoelig. Nu nog uitzoeken waar!!!
RJ
Hallo, sinds een paar dagen (nachten) heb ik ook een hijgende hond 's nachts. Een Duitse herder teef van 8 jaar. Naar buiten wil ze niet, ze piept ook niet, maar hijgt als een idioot. Verder is ze volkomen normaal en gezond. Ik vind het raar om met zo'n kleinigheid naar de dierenarts te gaan, maar maak me toch zorgen.
Hoe gaat het nu verder met die Mechelaar van Reinjan? Het verhaal klonk mij bekend en ik wil graag weten hoe het verder gaat.
Hoe gaat het nu verder met die Mechelaar van Reinjan? Het verhaal klonk mij bekend en ik wil graag weten hoe het verder gaat.
-
Hallo, sinds een paar dagen (nachten) heb ik ook een hijgende hond 's nachts.
Hallo jonge dame, je woont sinds een paar dagen samen maar dat wil nog niet zeggen dat je ons alles moet vertellen
Hoewel ,n Duitse Herder vaak meer hijgt dan veel andere rassen is het plotseling extra hijgen s,avonds en s,nachts toch echt wel ,n reden om naar de da te gaan Ineke.
De mijne deed dat nl alleen als hij pijn had (piepte ook niet overigens) en dat was s,avonds gewoon erger dan overdag.
Ook stress/onrust kan een oorzaak zijn.
Jouw teef is 8 ,niet zo jong meer (zeker voor een DH) en dan heeft het echt wel zin om een jaarlijkse check-up te laten doen. Dit kan nogal wat ouderdomskwaaltjes bovendien op tijd opsporen en eventueel behandelen.
Sterkte met je duitser
De mijne deed dat nl alleen als hij pijn had (piepte ook niet overigens) en dat was s,avonds gewoon erger dan overdag.
Ook stress/onrust kan een oorzaak zijn.
Jouw teef is 8 ,niet zo jong meer (zeker voor een DH) en dan heeft het echt wel zin om een jaarlijkse check-up te laten doen. Dit kan nogal wat ouderdomskwaaltjes bovendien op tijd opsporen en eventueel behandelen.
Sterkte met je duitser