Ik wil alle dierenliefhebber in Nederland waarschuwen voor het volgende:In belgie is een Mevrouw actief die zich voor doet als adoptiegezin voor honden,deze Mevr.werkt als volgt:Ze gaat op advertenties af waar gratis honden zijn af tehalen liefst ras met stamboom en niet teoud.
Ze gaat naar deze menssen toe met het verhaal dat er met het hondje van haar kindjes iets gebeurt is,zo krijg zei de gratis honden mee met paieren etc etc..Deze honden haalt ze hoofdzakelijk in Nederland.
Ze laat de honden een week tot twee weken bij haar en verkoopt ze vervolgens met een adoptiecontract voor 300 euro kan zelf meer maar bij onze ons was het 300 euro.
Toen wij bij haar kwamen had ze maar liefst 11 honden zitten verschillende rassen en dat allemaal op een bovenappartementje waarvan liefst maar 5 deense/duitse doggen.
Deze Mevrouw adverteert met deze honden op www.hondenland.nl onder de rubriek herplaatsingen als U klikt op o.a Franse buldog,Alaska malamute,duitse dog,bastaard,golden retriever kruising,herder,jack russel terrier,ga zo maar door dan ziet U vanzelf hoe deze Mevrouw de honden mooi aanbied hier zou ieder hondenliefhebber in meegaan.
Tevens ziet U dan haar naam adres ect ect.
DEZE HANDEL MOET GESTOPT WORDEN.
mochtten er menssen zijn die hier mee temaken hebben gehad of zaken hebben gedaan zou ik dat graag van U horen.
BVD
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hondenhandel
Re: hondenhandel
Hoi Toontje,
Kan je reactie goed begrijpen hoor.
Maar eigenlijk ligt de fout bij de mensen die het hondje gratis meegeven.
Ik bedoel hiermee te zeggen, dat het vaak voorkomt dat er relatief jonge honden gratis kunnen worden opgehaald omdat.....
De reden is dan vaak alergie, nou er zullen wel een paar van deze advertensies waar zijn, maar ik denk dat mensen te makkelijk denken over de aanschaf van een hond.
En dat het toch wel erg tegenvalt ( hondopvoeden, kosten oid ).
Het is een verantwoording kost tijd en geld !
Maar als het hondje dan toch weg zou moeten, vind ik dat je in ieder geval een goed huisje voor het beestje moet vinden en niet zomaar mee moet geven.
Maar ga maar eens kijken waar het hondje gaat wonen, maak een contract die de mensen moeten tekenen bv.
Kan je reactie goed begrijpen hoor.
Maar eigenlijk ligt de fout bij de mensen die het hondje gratis meegeven.
Ik bedoel hiermee te zeggen, dat het vaak voorkomt dat er relatief jonge honden gratis kunnen worden opgehaald omdat.....
De reden is dan vaak alergie, nou er zullen wel een paar van deze advertensies waar zijn, maar ik denk dat mensen te makkelijk denken over de aanschaf van een hond.
En dat het toch wel erg tegenvalt ( hondopvoeden, kosten oid ).
Het is een verantwoording kost tijd en geld !
Maar als het hondje dan toch weg zou moeten, vind ik dat je in ieder geval een goed huisje voor het beestje moet vinden en niet zomaar mee moet geven.
Maar ga maar eens kijken waar het hondje gaat wonen, maak een contract die de mensen moeten tekenen bv.
aangezien er voor de aanvraag van een stamboom betaald moet worden ga ik er maar vanuit dat ze de honden in elk geval NIET gratis meekrijgt
en je krijgt deze manier van honden verkopen NOOIT de wereld uit.
hoe triest het ook is.
heb je het stukje van de KK dogs ook gelezen?
groetjes
ilse
en je krijgt deze manier van honden verkopen NOOIT de wereld uit.
hoe triest het ook is.
heb je het stukje van de KK dogs ook gelezen?
groetjes
ilse
Beste Toontje,
kan je me contacteren op [email protected]. Ik denk dat we wat ervaringen kunnen uitwisselen over deze dame.
André
kan je me contacteren op [email protected]. Ik denk dat we wat ervaringen kunnen uitwisselen over deze dame.
André
als jullie dan ook samen stappen zouden kunnen ondernemen hebben we daar meer aan
Beste Gast,
dit is al een positiever antwoord op mijn vraag aan Toontje dan je antwoord op mijn vraag aan Bep*.
Ik ben al bezig met het nemen van diverse stappen tegen de bewuste dame. Het is precies daarom dat ik de hulp en de ervaringen van Toontje en Bep* op prijs zou stellen. Dit gebeurt best niet via een open forum, vandaar mijn vraag.
We dragen allemaal het dierenwelzijn hoog in het vaandel.
André
dit is al een positiever antwoord op mijn vraag aan Toontje dan je antwoord op mijn vraag aan Bep*.
Ik ben al bezig met het nemen van diverse stappen tegen de bewuste dame. Het is precies daarom dat ik de hulp en de ervaringen van Toontje en Bep* op prijs zou stellen. Dit gebeurt best niet via een open forum, vandaar mijn vraag.
We dragen allemaal het dierenwelzijn hoog in het vaandel.
André
Toontje, waar zit je???
er wordt dringend naar je zocht ivm je eigen oproep over vh landegenhof!
(zie ook hondenhandel en mishandeling en het bericht van andre!)
Kathy
er wordt dringend naar je zocht ivm je eigen oproep over vh landegenhof!
(zie ook hondenhandel en mishandeling en het bericht van andre!)
Kathy
Hallo is Toontje al gevonden is dit nu allemaal al een beetje tot een goed einde gekomen??