De jongste column van dierenbeschermster Ans Rotteveel:
Hondenhel
Dieptrieste en angstige hondenogen dropen van het tv-scherm af. In de blik leek een bewustzijn opgesloten te liggen dat tot het inzicht was gekomen dat er maar één diersoort op aarde is dat zich als een beest weet te gedragen. De Mens.
Uiting geven aan zijn pijn en verdriet kon het dier niet, want ze hadden zijn stembanden doorgesneden. Een gebruikelijke procedure voor de meeste van zijn ruim 600 medeslachtoffers. Dat was voor de Mengeles rustiger om te werken.
Ik moest denken aan het advies dat iemand van de AID eens aan boerinnen had gegeven, nadat ze hadden laten weten overlast te hebben van het gekrijs van de biggetjes die ze onverdoofd aan het castreren waren.
“Zet u maar een paar oordopjes op”….
Een dappere medewerkster van de Amerikaanse dierenbeschermingsorganisatie PETA wist gedurende tien maanden als undercover op een laboratorium te infiltreren. Een lab waar diervoedergigant IAMS hondenvoer laat testen, o.a. voor het merk Eukanuba.
Met een verborgen camera wist ze vast te leggen wat voor vreselijk hondenleed zich afspeelde in de ontwikkeling naar een nieuw product voor hun medeviervoeters.
Ze waren ondergebracht in hokken waarvan de vloer uit sleuven bestond. Op deze manier was het gemakkelijker om de uitwerpselen te verzamelen die nodig waren voor het onderzoek. Natuurlijk kwamen de honden hierin vast te zitten en zag de undercover dierenbeschermster hoe een hond aan twee poten tot op het bot sneden had opgelopen. Ook wilde de onderzoekers weten wat de invloed van het voer op de spieren zou zijn. Daarvoor werd bij 60 Beagles spierweefsel verwijderd. Stukken spier werden uit hun dijen gesneden, waarna de honden op de vloer van een kantoor werden gelegd om te herstellen. Twee van de honden overleden. De pijn zal ze te veel zijn geworden.
Het koste me heel wat diepe ademhalingen om niet door het lint te gaan bij het zien van deze beelden die het programma Tros Radar op 1 december uitzond. Het was dat ik getipt was voor deze uitzending en ik me, met de video stand-by, had ingesteld op de beelden die zouden komen, waardoor ik nét niet flipte.
Hoeveel dierenleed kan een weldenkend mens verdragen. Wat een enorm doorzettingsvermogen moet iemand wel niet hebben om gedurende tien maanden aan de zijde van dergelijke sadisten te kunnen werken. Wat een grote zelfbeheersing moet die vrouw hebben gehad. Ik heb daar het diepste respect voor, want ik denk niet dat ik het er zelf levend vanaf zou hebben gebracht. Het moment van stembanden doorsnijden en stukken spier uit dijbenen van dieren weghakken zou voor mij meer dan voldoende reden zijn om zelf het mes ter hand te nemen. Maar dan wel in de richting van deze Monsters.
Godzijdank schrijf ik alleen maar columns, doe wat vrijwilligerswerk en neem af en toe deel aan een vreedzame actie, in de wetenschap dat er ook in Nederland nog vele sadisten in de rondte lopen. Maar ook met de hoop dat er meer Dierenbeschermers zullen opstaan die de moed, zelfbeheersing en het doorzettingsvermogen hebben om met een verborgen camera de Mens wakker te schudden.
2 december 2003
Ans Rotteveel
www.ansrotteveel.net
[email protected]
Doe mee aan e-mail acties tegen dit walgelijke dierenleed en ga naar www.partijvoordedieren.nl of naar www.sp.nl
Ook kun je op de site www.dierenbescherming.nl een voorbeeldbrief downloaden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hondenhel
Re: hondenhel
Hallo medestander
Ik begrijp je uiterste hartekreten en zielepijn en de verschrikkelijke terreur die jouw prachtige hart moet ondergaan bij het zien van de beelden uitgezonden op 1 december jl door Tros Radar . Ik begrijp je als je zegt dat je hetzelfde wapen ter hand wilt nemen tegen tegen hen als het in jouw nabeiheid gebeuren zou, zulke demonische monsters die zich bezig houden met het martelen der onschuldigen verdienen hetgeen ze een ander aandoen. Deze pijn die jouw hart ondergaat zal gewroken worden. Ik proclameer hiermee dat de oorlog is begonnen en dat deze oorlog in nederland pas gestopt zal worden als de laatste van onze kinderen, zoals ik onze medewezens zie, bevrijd is uit de hel die ze moeten ondergaan ten koste van het economisch gewin.
Stop allen met het eten van vlees ik heb daar ook voor gekozen en ik ben nog steeds gezond. ik voel mij nog steeds even krachtig en blijf als powerlifter nog steeds in kracht toenemen.
Het leed dat onze medewezens in de bioindustrie lijden rechtvaardigt het andtwoord niet dat zonder vlees het eten minder smaakt en als je dan toch niet meteen kunt afkicken, denk er dan aan dat er nu in de VS al fabrieken zijn waar zo'n 800 runderen per uur worden geslacht in zo'n godsgruwelijk tempo dat ze niet in staat zijn om alle dieren te doden voordat ze levend ontdaan worden van hun huid en vervolgens al trappend en loeiend in stukken gezaagd worden met grote geautomatiseerde motorzaagmachines. Wil je soms dat dat ook in holland gebeuren gaat? Dit is! het tijdperk van de terminator. Judgementday is not close at hand, IT HAS ARRIVED!!!
Dames en Heren u heeft het punt in de evolutie bereikt dat u geen mensen meer zeit, maar tot demonen bent verworden die onze planeet in een levende hel hebben veranderd.
Snap je nu de ophef over de vreetfabrieken zoals je vindt onder veel snelwegafritten, ja die ja met die golden arches ja en zij zijn niet de enigen.
Waar komt al die honger in de wereld vandaan, is het niet zo dat elke kilo vlees 10 kilo groenvoer opslokt, dat de landbouw bestemt voor de vleesindustrie beter aangewend kan worden om de hongerige medemens te voeden.
De oorlog is begonnen en zal niet eindigen voordat wij hier in Nederland de verandtwoordelijkheid voor onze medewezens zullen nemen. Door ze te beschermen tegen onrecht en duivelse pijnen, toegebracht door niet minder dan gewetenloze demonen, vanwege geldelijk gewin als het al geen puur sadisme is. We zullen jullie uitroken waar je je ook bevindt.
Voor de medestanders tegen het "martelen der onschuldigen" heb ik de boodschap aarzel niet langer want de oorlog is begonnen.
Jullie weten wat je te doen staat.
DannBekk.
ANIMALCHURCH.
Ik begrijp je uiterste hartekreten en zielepijn en de verschrikkelijke terreur die jouw prachtige hart moet ondergaan bij het zien van de beelden uitgezonden op 1 december jl door Tros Radar . Ik begrijp je als je zegt dat je hetzelfde wapen ter hand wilt nemen tegen tegen hen als het in jouw nabeiheid gebeuren zou, zulke demonische monsters die zich bezig houden met het martelen der onschuldigen verdienen hetgeen ze een ander aandoen. Deze pijn die jouw hart ondergaat zal gewroken worden. Ik proclameer hiermee dat de oorlog is begonnen en dat deze oorlog in nederland pas gestopt zal worden als de laatste van onze kinderen, zoals ik onze medewezens zie, bevrijd is uit de hel die ze moeten ondergaan ten koste van het economisch gewin.
Stop allen met het eten van vlees ik heb daar ook voor gekozen en ik ben nog steeds gezond. ik voel mij nog steeds even krachtig en blijf als powerlifter nog steeds in kracht toenemen.
Het leed dat onze medewezens in de bioindustrie lijden rechtvaardigt het andtwoord niet dat zonder vlees het eten minder smaakt en als je dan toch niet meteen kunt afkicken, denk er dan aan dat er nu in de VS al fabrieken zijn waar zo'n 800 runderen per uur worden geslacht in zo'n godsgruwelijk tempo dat ze niet in staat zijn om alle dieren te doden voordat ze levend ontdaan worden van hun huid en vervolgens al trappend en loeiend in stukken gezaagd worden met grote geautomatiseerde motorzaagmachines. Wil je soms dat dat ook in holland gebeuren gaat? Dit is! het tijdperk van de terminator. Judgementday is not close at hand, IT HAS ARRIVED!!!
Dames en Heren u heeft het punt in de evolutie bereikt dat u geen mensen meer zeit, maar tot demonen bent verworden die onze planeet in een levende hel hebben veranderd.
Snap je nu de ophef over de vreetfabrieken zoals je vindt onder veel snelwegafritten, ja die ja met die golden arches ja en zij zijn niet de enigen.
Waar komt al die honger in de wereld vandaan, is het niet zo dat elke kilo vlees 10 kilo groenvoer opslokt, dat de landbouw bestemt voor de vleesindustrie beter aangewend kan worden om de hongerige medemens te voeden.
De oorlog is begonnen en zal niet eindigen voordat wij hier in Nederland de verandtwoordelijkheid voor onze medewezens zullen nemen. Door ze te beschermen tegen onrecht en duivelse pijnen, toegebracht door niet minder dan gewetenloze demonen, vanwege geldelijk gewin als het al geen puur sadisme is. We zullen jullie uitroken waar je je ook bevindt.
Voor de medestanders tegen het "martelen der onschuldigen" heb ik de boodschap aarzel niet langer want de oorlog is begonnen.
Jullie weten wat je te doen staat.
DannBekk.
ANIMALCHURCH.
geachte heer/mevrouw
Waarom maakt een omroeporganisatie Zoals de TROS die eerlijk en oprecht zegt te zijn een programma over hondenvoederfabriekant Iams/Eukanuba terwijl zei al sinds eind maart geen zaken meer doen met dat onderzoekscentrum en gebruiken jullie filmbeelden van 3 drie jaar oud en doen jullie het vookomen dat zoiets nog steeds gebeurd?
Ook klopt het niet dat jullie in hetprogramma Iams/Eukanuba geen eerlijke kans geven op een weerwoord.
Wat mij ook nog verbaasd is dat het 9 negen maanden geduurd heeft voordat jullie dit item uitzenden.
Erik
Waarom maakt een omroeporganisatie Zoals de TROS die eerlijk en oprecht zegt te zijn een programma over hondenvoederfabriekant Iams/Eukanuba terwijl zei al sinds eind maart geen zaken meer doen met dat onderzoekscentrum en gebruiken jullie filmbeelden van 3 drie jaar oud en doen jullie het vookomen dat zoiets nog steeds gebeurd?
Ook klopt het niet dat jullie in hetprogramma Iams/Eukanuba geen eerlijke kans geven op een weerwoord.
Wat mij ook nog verbaasd is dat het 9 negen maanden geduurd heeft voordat jullie dit item uitzenden.
Erik
Jammer, niet begrepen! Undercover was 9 maanden daar, beelden pas onlangs vrijgegeven. Inmiddels zijn er nieuwe beelden van Peta gemaakt bij Iams Oostenrijk. Iams was welkom in studio, maar wilde niet...
gaan we nou een welles / nietus spelletje spelen???????
hoe lang het allemaal ook geleden zal zijn, en of IAMS nou welles of nietus de gelegenheid heeft gehad om een weerwoord te geven... de beelden zijn echt! die liegen niet!
er zijn honden vreselijk misbruikt! en of dat nou 5 of 10 jaar of weet ik veel hoelang geleden is. ZE ZIJN MISHANDELD of iams daar nou een verklaring of weerwoord over kwijt wil interesseert me niet.
ik heb zitten janken bij de beelden, ben er kotsmisselijk van geworden.
dit zijn onderzoekers zonder hart en zonder gevoel
schandalig, pijnlijk
hoe lang het allemaal ook geleden zal zijn, en of IAMS nou welles of nietus de gelegenheid heeft gehad om een weerwoord te geven... de beelden zijn echt! die liegen niet!
er zijn honden vreselijk misbruikt! en of dat nou 5 of 10 jaar of weet ik veel hoelang geleden is. ZE ZIJN MISHANDELD of iams daar nou een verklaring of weerwoord over kwijt wil interesseert me niet.
ik heb zitten janken bij de beelden, ben er kotsmisselijk van geworden.
dit zijn onderzoekers zonder hart en zonder gevoel
schandalig, pijnlijk
beste babette.
Het is inderdaad een vreselijke hel voor de honden.Het zal ook nooit veranderen want de mens zit nu een maal zo inelkaar.Ze voelen zich superieur .Dit had ook nooit mogen gebeuren.De mensen die dit doen moeten zelf afgeslacht worden.Maar ja er is al zoveel gezegd en gemaild en er zitten aldoor mensenop dit forum die van dit soort praktijken op de hoogte zijn vandaar het geluid dat je hoord dat ze met die proeven eens zijn .EN DAT ALLEEN VOOR VOEDSEL EN ANDERE ZAKEN.
Ik hou er over op en hoop dat er eens verandering komt in het voordeel van de dieren ,misschien een ijdele hoop maar ik hoop er toch op
.Gelukkig nieuwjaar nog en groetjes DOOBY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is inderdaad een vreselijke hel voor de honden.Het zal ook nooit veranderen want de mens zit nu een maal zo inelkaar.Ze voelen zich superieur .Dit had ook nooit mogen gebeuren.De mensen die dit doen moeten zelf afgeslacht worden.Maar ja er is al zoveel gezegd en gemaild en er zitten aldoor mensenop dit forum die van dit soort praktijken op de hoogte zijn vandaar het geluid dat je hoord dat ze met die proeven eens zijn .EN DAT ALLEEN VOOR VOEDSEL EN ANDERE ZAKEN.
Ik hou er over op en hoop dat er eens verandering komt in het voordeel van de dieren ,misschien een ijdele hoop maar ik hoop er toch op
.Gelukkig nieuwjaar nog en groetjes DOOBY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!