LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hondje
Re: hondje
Als het een erfelijke aandoening is, dan is de fokker wel aansprakelijk, mits dit te testen is.
En anders klinkt het misschien een beetje bot, maar zo is het niet bedoeld, je hebt te maken met een dier, en een fokker kan veel dingen uitsluiten, maar niet alles.
Je hebt een contract ondertekend en deze voorwaarden, een beetje normaal contract is wetsgeldig en zal menige rechter de fokker in het gelijk stellen.
Persoonlijk vind ik dat de fokker je misschien wel een stukje tegemoet kan komen, maar het hoeft zeker niet het volledige bedrag te zijn. als het dier dan wordt gehouden.
Maar aan de andere kant, is zij/hij wel zo netjes dat het dier terug magkomen. Misschien om jullie verdere leed te besparen. Maar dat kan je aan de fokker vragen waarom die dit diertje terug wil.
In eerste instantie zou ik van goede bedoelingen uitgaan.
Dus lees het contract nog eens goed na, en je leest je rechten.
En anders klinkt het misschien een beetje bot, maar zo is het niet bedoeld, je hebt te maken met een dier, en een fokker kan veel dingen uitsluiten, maar niet alles.
Je hebt een contract ondertekend en deze voorwaarden, een beetje normaal contract is wetsgeldig en zal menige rechter de fokker in het gelijk stellen.
Persoonlijk vind ik dat de fokker je misschien wel een stukje tegemoet kan komen, maar het hoeft zeker niet het volledige bedrag te zijn. als het dier dan wordt gehouden.
Maar aan de andere kant, is zij/hij wel zo netjes dat het dier terug magkomen. Misschien om jullie verdere leed te besparen. Maar dat kan je aan de fokker vragen waarom die dit diertje terug wil.
In eerste instantie zou ik van goede bedoelingen uitgaan.
Dus lees het contract nog eens goed na, en je leest je rechten.
Het is erfelijk, dit is uit het onderzoek gebleken. Het blijkt dus in de genen van de moederhond te zitten. Dus de fokker mag ook niet meer verder fokken met de moederhond. Heb de fokker dit verteld maar vond dit allemaal maar onzin. De fokker denkt dat het hondje wel oud kan worden en dat de dierenarts van ons alleen maar op geld uit is.
Wij komen de fokker al behoorlijk tegenmoet. Want ik wil de helft van de medische kosten terug, en dan heb ik de fokker al behoorlijk gematst. Ik heb het vermoeden dat ze die pup wel weer gaat verkopen als ik haar terug breng. Want waarom wil ze niet de helft van de medische kosten terug betalen (wat veel minder is dan de kosten van de pup), maar we mogen wel de pup terug brengen en krijgen het volledig aankoopbedrag terug. Dat is toch wel vreemd. En ze wil het geld ook niet overmaken op mijn bankrekening, maar ik moet het geld persoonlijk komen ophalen.
Wij komen de fokker al behoorlijk tegenmoet. Want ik wil de helft van de medische kosten terug, en dan heb ik de fokker al behoorlijk gematst. Ik heb het vermoeden dat ze die pup wel weer gaat verkopen als ik haar terug breng. Want waarom wil ze niet de helft van de medische kosten terug betalen (wat veel minder is dan de kosten van de pup), maar we mogen wel de pup terug brengen en krijgen het volledig aankoopbedrag terug. Dat is toch wel vreemd. En ze wil het geld ook niet overmaken op mijn bankrekening, maar ik moet het geld persoonlijk komen ophalen.
Is het in deze mate erfelijk dat het ras er bekent om staat dat deze ziekte hierbij voorkomt?
Ik weet niet welke ervaringen ze allemaal heeft.
Maar aangezien het een erkende fokker betreft, kan je altijd met de vereniging van stamboomuitgave contact opnemen en hierbij een klacht neerleggen. Misschien kunnen zij je verder helpen.
Ik weet niet welke ervaringen ze allemaal heeft.
Maar aangezien het een erkende fokker betreft, kan je altijd met de vereniging van stamboomuitgave contact opnemen en hierbij een klacht neerleggen. Misschien kunnen zij je verder helpen.
vooral bij dwerkgezen kan het vaker voorkomen dat er pups zijn met PDA. DIt word meestal bij de eerste ontmoeting bij de dierenarts geconstateerd. Deze fokker staat niet ingeschreven bij een vereniging, dat heb ik al nagevraagd. De vereniging geeft aan dat de fokker verantwoordelijk is. Ik wacht het deze week nog af en anders ga ik andere maatregelingen nemen.
-
Niet lullen, hondje gekocht en nu ben je verantwoordelijk voor het beestje en oohh wee als je het dier terugbrengt
Nou ja zeg, zeer asociale reactie, je zult zelf wel een fokker wezen als je zo'n reactie schrijft
Soh zeg, jij hebt ook overal verstand van . Heb eens ff allemaal je reacties gelezen, Maar wat kun jij onozole berichten schrijven. Hou je mening maar lekker voor je. Ik verwacht een antwoord waar ik wat aan heb.....
Heb je wel een stamboom van deze hond? (zo nee, waarom niet)
jammer dat je je verhaal bovenin hebt aangepast, maar welke middenweg hebben jullie nu getroffen?
Ik vind het weghalen van je openingsbericht ook a-sociaal dus je hebt ,n ander niks te verwijtenNou ja zeg, zeer asociale reactie,
-
Trijsje heeft haar puppy, hoogstwaarschijnlijk, teruggegeven aan de fokker en slaapt nu rustig met haar nieuwe gezonde pup ennuh die andere pup jaaahhhh wat daar mee gebeurt zal Trijsje een zorg wezen, die malloot leeft gewoon verder
Onze pup blijft bij ons. De fokker heeft dit verhaal ook gelezen en naar aanleiding van dit hebben wij een gulde middenweg getroffen.
Wij zullen een vergoeding ontvangen, wat ik ook zeer netjes vind van de fokker.
Wij zullen een vergoeding ontvangen, wat ik ook zeer netjes vind van de fokker.
-
Blijft de vraag waarom jij het openingsbericht weghaalt
http://www.ashgi.org/articles/fact_pda_dutch.htm
Hier is e.e.a te lezen over PDA ( Persisterende Ductus Arteriosis )
Hopelijk heeft uw pup goede knieën ( geen Patella Luxatie) of Trachea Collaps wat ook vaker voorkomt bij dwerg rassen.
Hier is e.e.a te lezen over PDA ( Persisterende Ductus Arteriosis )
Hopelijk heeft uw pup goede knieën ( geen Patella Luxatie) of Trachea Collaps wat ook vaker voorkomt bij dwerg rassen.
-
Hopenlijk zijn ook zijn/haar ogen goed,[Carotena weetikveelia] en heeft het dier geen problemen met zijn ontlasting [Analia engta]
< g > Oogcontrole is zeker geen slecht advies.
These health disorders include: congenital heart defects (patent ductus arteriosus); patellar luxation; eye disorders (progressive retinal atrophy and entropion); tracheal collapse; and low blood sugar in very small Poms. Explanations of many of these diseases can be found in our article "Hereditary Diseases in Dogs”.
Bron: http://www.dog-breed-facts.com/Breeds/pomeranian.html
These health disorders include: congenital heart defects (patent ductus arteriosus); patellar luxation; eye disorders (progressive retinal atrophy and entropion); tracheal collapse; and low blood sugar in very small Poms. Explanations of many of these diseases can be found in our article "Hereditary Diseases in Dogs”.
Bron: http://www.dog-breed-facts.com/Breeds/pomeranian.html
-
En mocht de pup onverhoopt wel problemen hebben dan geef je het dier gewoon terug alsof het een plant betreft en doe vooral geen enkele moeite het beestje weer in topconditie te krijgen want dat is zoals gewoonlijk altijd veel te veel gevraagd aan "onze" papieren dierenliefhebbers
Hoe zou het zijn met zijn/haar gedesantipediculeerde teennagels
Hoe zou het zijn met zijn/haar gedesantipediculeerde teennagels
Als ik het goed begrepen heb heeft deze eigenaar een acceptabele regeling met de fokker getroffen, dus ik begrijp uw reactie niet.
U heeft vast wel goede adviezen voor de teennagels. U zou zelfs misschien iets kunnen verkopen, mocht u scharen voor honden nagels in uw assortiment hebben.
U heeft vast wel goede adviezen voor de teennagels. U zou zelfs misschien iets kunnen verkopen, mocht u scharen voor honden nagels in uw assortiment hebben.
-
Meerdere modellen/systemen v.a. € 3,45 p.st.