Vorige week kon mijn kat zn ontlasting niet meer doen. Eerst dacht ik dat hij niet kon poepen. Dierenarts gebeld en langs gegaan. Wat bleek, hij kon niet meer urineren.
Z'n urinewegen waren helemaal verstopt, had te maken met zijn nieren. Soms licht dit aan de voeding maar bij mijn kat is het mankementje toevallig ontstaan.
Over voeding vertelde de dierenarts me: veel brokjes drogen de kat uit. Bepaalde brokjes doen dit minder en sommige daarvan kun je gewoon in de grotere supermarkten kopen. Combineren met blikvoer kan het probleem voorkomen, maar is geen garantie. Let wel op met teveel blikvoer, dat is nml slecht voor zn darmen en spijsvertering.
Als uw kat zeer regelmatig naar de wc gaat en achteraf en z'n achterste begint te likken, dan kan er sprake zijn van urinewegenverstopping. Als u dat ziet, raadpleeg dan voor de gemoedstoestand van uw kat direct een dierenarts! Veel katten gedragen zich als Afghaanse krijgers en laten de pijn niet merken. Maar verstopte urinewegen doet ze veel pijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan uw kat zijn behoefte niet meer doen? Lees hier
Re: Kan uw kat zijn behoefte niet meer doen? Lees hier
Ja ik weet hier alles van,mijn kat zal z'n leven lang blaasgruisvoorkomend dieetvoer moeten gebruiken want ook hij zat verstopt.
Het beste is om dit voer bij je DA te kopen,zowel brokjes als blikvoer van verschillende merken.
Voor mijn kat gebruik ik Royal Canin dieetvoer en hij krijgt een paar keer per week verse vis want ook dat mogen ze hebben.
Het beste is om dit voer bij je DA te kopen,zowel brokjes als blikvoer van verschillende merken.
Voor mijn kat gebruik ik Royal Canin dieetvoer en hij krijgt een paar keer per week verse vis want ook dat mogen ze hebben.
Ook de dikke kat van mijn ouders kreeg blaasgruis. Wij hebben er toen al gelijk voor gekozen om hem te opereren voordat zijn toestant verslechterde. Ook een eiwitarm dieet doet wonderen. Dit hoeft niet specifiek dieetvoeding te zijn van de dierenarts. De seniorenvoeding uit de supermarkt bevatten ook veel minder eiwitten, maar ze vinden het duidelijk minder lekker. Hij was twee jaar toen dit gebeurde en hij is op 18 jarige leeftijd aan een hartaanval overleden.
RL
RL
Het tuincentrum verkoop van diverse merken diverse soorten voer!
Zelf kopen we voor bejaarde voer per 10 kg.
Nadat we eerst de kleine verpakking probeerde, niet iedere kat lust het, pas als het goed is gaan we op 10 kg zakken over....
Afhankelijk van soort, er is naast goedkope bulk ook voor bejaarde en blaasgruis, speciaal voor langharige en zo, dus wel erg veel keuze!
De prijzen van de 10 kG zakken afhankelijk van merk en soort tussen de € 34,95 en €59,00 dus kijk bij tuincentrum!
elke dierenarts is duurder en heeft maar een merk, anders geen ruimte meer.....
Zelf kopen we voor bejaarde voer per 10 kg.
Nadat we eerst de kleine verpakking probeerde, niet iedere kat lust het, pas als het goed is gaan we op 10 kg zakken over....
Afhankelijk van soort, er is naast goedkope bulk ook voor bejaarde en blaasgruis, speciaal voor langharige en zo, dus wel erg veel keuze!
De prijzen van de 10 kG zakken afhankelijk van merk en soort tussen de € 34,95 en €59,00 dus kijk bij tuincentrum!
elke dierenarts is duurder en heeft maar een merk, anders geen ruimte meer.....
Probeer anders eens een vitamine C tabletje dit verzuurd de urine en helpt bij mijn gecastreerde kater erg goed. Nou heeft mijn kater heel licht last van blaasgruis en dat speelt een keer in de paar jaar op.
Ik wil er wel bij zeggen dat dit geen wondermiddel is dus altijd even naar de DA gaan!!
Ik wil er wel bij zeggen dat dit geen wondermiddel is dus altijd even naar de DA gaan!!