Wie weet wat het betekend als je kat aan het trappen is en tegelijkertijd met z'n neus in kleding,ik weet wel dat kittens dit doen als ze bij hun moeder drinken maar het gaat hier om een volwassen kat.
Mijn andere kat heeft dit gedrag niet.
Ook wil ik graag weten wat het toch is dat katten niet tegen parfum of fruitluchtjes kunnen.
Ik weet dat dit niet zo'n belangrijke vraag is maar ik wil het graag weten en ik heb hierop nog nooit een antwoord kunnen vinden.
Dus wie weet hier iets over? Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kattengedrag
Re: Kattengedrag
Wat dat trappen betreft weet ik het niet. Ik heb zelf geen katten. Onze oude hond kon ook niet tegen parfum of luchtjes. Zijn neus was te gevoelig... Ok in die tijd was Giorgio en meer van die zware geuren in de mode.... Grinnik. Nee hoor de neuzen van katten en honden zijn zoveel sterker dat ze goed kunnen niezen en loopneuzen krijgen van bepaalde geuren...
mamavan2
mamavan2
Als een kat zo trappelt, geeft hij aan het naar z'n zin te hebben. Hij voelt zich veilig en geborgen. Dit komt voort uit de kitten periode dat hij drinkt bij zijn moeder.
Onze katten doen het ook, ze kwijlen er ook bij.
En onze katten reageren ook op sterke luchtjes, volgens mij komt het gewoon omdat hun reuk tig keer sterker is als de onze.
Onze katten doen het ook, ze kwijlen er ook bij.
En onze katten reageren ook op sterke luchtjes, volgens mij komt het gewoon omdat hun reuk tig keer sterker is als de onze.
Van die reuk die van mij kunnen er ook absoluut niet tegen. Je moet ze es lavendel olie voorhouden hahaha.
Het trappelen doen ze idd als ze het naar hun zin hebben.
Maar ik las dus ook een tijdje terug, toen ik problemen had met mijn kat met blaasgruis, dat als ze trappelen dat ze ook pijn kunnen hebben.
Ze hebben dan zoiets van jij bent mijn baasje en jij zorgt wel voor me als je me ziet. Toen ik dat las ben ik erop gaan letten (makkelijk als je kat ook echt iets mankeert dat je ook weet) en het klopt echt. Alleen heel veel mensen weten het dus niet. Je meot alleen zelf in de gaten houden hoe ze trappelen. Of ze het hetzelfde doen dan als ze bij jou op schoot zitten.
Die van mij heeft een paar keer verstopt gezeten dat hij niet meer kon plassen, vanwege dus die blaasgruis. Hij ging ook op een bepaalde manier op een kussentje op de bank zitten en ging zitten knorren en trappelen terwijl ik er nietbij zat. En elke keer als ik het idee had dat hij pijn had klopte het ook. Maar dat doet hij ook ooit als hij gewoon in een knuffelbui is. Je ziet zelf het verschil wel. Je moet in ieder geval op je gevoel afgaan. Dat deed ik ook. Het grootste gedeelte is het dat ze het fijn vinden. Maar verder zitten er geen betekenissen aan.
Je mag een kat vaak ook niet op de buik aanraken omdat ze dat alleen toelaten door de moeder. Die likt ze namelijk als ze klein zijn over de buik om ze hun behoefte te laten doen. Ze kunnen het dan nog niet zelf en het likken stimuleert het. Dus als ze jou niet als hun "moeder" zien of als gelijke dan mag jij het ook niet. Bij 1 kat van mij mag ik het wel en de andere heel even en dan heeft ze genoeg.
Maar goed daar hadden we het eigenlijk neit over he.
Ik hoop je een beetje geholpen te hebben.
Groetjes Marieta
Het trappelen doen ze idd als ze het naar hun zin hebben.
Maar ik las dus ook een tijdje terug, toen ik problemen had met mijn kat met blaasgruis, dat als ze trappelen dat ze ook pijn kunnen hebben.
Ze hebben dan zoiets van jij bent mijn baasje en jij zorgt wel voor me als je me ziet. Toen ik dat las ben ik erop gaan letten (makkelijk als je kat ook echt iets mankeert dat je ook weet) en het klopt echt. Alleen heel veel mensen weten het dus niet. Je meot alleen zelf in de gaten houden hoe ze trappelen. Of ze het hetzelfde doen dan als ze bij jou op schoot zitten.
Die van mij heeft een paar keer verstopt gezeten dat hij niet meer kon plassen, vanwege dus die blaasgruis. Hij ging ook op een bepaalde manier op een kussentje op de bank zitten en ging zitten knorren en trappelen terwijl ik er nietbij zat. En elke keer als ik het idee had dat hij pijn had klopte het ook. Maar dat doet hij ook ooit als hij gewoon in een knuffelbui is. Je ziet zelf het verschil wel. Je moet in ieder geval op je gevoel afgaan. Dat deed ik ook. Het grootste gedeelte is het dat ze het fijn vinden. Maar verder zitten er geen betekenissen aan.
Je mag een kat vaak ook niet op de buik aanraken omdat ze dat alleen toelaten door de moeder. Die likt ze namelijk als ze klein zijn over de buik om ze hun behoefte te laten doen. Ze kunnen het dan nog niet zelf en het likken stimuleert het. Dus als ze jou niet als hun "moeder" zien of als gelijke dan mag jij het ook niet. Bij 1 kat van mij mag ik het wel en de andere heel even en dan heeft ze genoeg.
Maar goed daar hadden we het eigenlijk neit over he.
Ik hoop je een beetje geholpen te hebben.
Groetjes Marieta
Ik had al zo'n vermoeden dat het dit was,maar zeker wist ik het niet.
Wel gek dat de ene het wel doet en de andere niet dan zou je toch gaan denken dat die andere het niet naar z'n zin heeft.
Hoewel hij z'n snuit wel bij mijn dochter tussen de haren frommelt en verder bij niemand anders,wel jammer voor hem want zij woont niet meer thuis.
Wel gek dat de ene het wel doet en de andere niet dan zou je toch gaan denken dat die andere het niet naar z'n zin heeft.
Hoewel hij z'n snuit wel bij mijn dochter tussen de haren frommelt en verder bij niemand anders,wel jammer voor hem want zij woont niet meer thuis.
Dat wil niet zeggen dat de rest het niet naar zijn zin heeft hoor. ]
Groetjes Marieta
Groetjes Marieta