LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten dierenartsbezoek.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
aphenning

kosten dierenartsbezoek.

Ongelezen bericht door aphenning »

Over de jaren heb ik altijd een stuk of 6-7 katten in huis gehad. Door de telkens hoger wordende vaste lasten kon ik mijn laatste paar poezen niet op tijd laten steriliseren- had er het geld niet voor. Resultaat-voorspelbaar- twee nesten kittens. Die zijn grotendeels goed terecht bij nieuwe baasjes, gelukkig. Mijn probleem wat financién aangaat speelt echter nog steeds. Het ziet er niet niet naar uit dat er de komende tijd verbetering te verwachtten is..

In sommige landen bestaan klinieken die in zo'n geval soelaas bieden. Bestaat dat hier ook? Qua inkomen val ik niet in de bijstand, kom dus niet in aanmerking voor hulp via de dierenbescherming. Hou mijn hart vast als er eentje ziek wordt.., heb nog steeds twee vruchtbare poezen-op de pil, natuurlijk, mar dat kan niet zo blijven!

Laurien

Re: kosten dierenartsbezoek.

Ongelezen bericht door Laurien »

Misschien moet u geen dieren houden als u het niet kan betalen! Op deze manier komen er steeds meer katten. De kittens van uw katten zijn op een gegeven moment ook weer geslachtsrijp en ga zo maar door. Haal anders een kat uit het asiel. Daar worden ze geplaatst incl. neutralisatie. Zo voorkomt u een hele hoop ellende voor anderen!

aphenning

Ongelezen bericht door aphenning »

Maar ik hou enorm van katten. Eigenlijk meer dan van mijn vriend. Wat moet ik doen?

vandenberg

Ongelezen bericht door vandenberg »

door toedoen van een collega heb ik de kosten van castreren van mijn 2 katers met 50% kunnen verminderen.Hoe?
Prijsvergelijk van dierenartsen!

joostw

Ongelezen bericht door joostw »

Het lijkt mij dat de poezenpil niet gratis weggegeven word door de dierenarts dus kan u in plaats van het iedere keer betalen van de pil misschien met de dierenarts tot een betalingsregeling komen.

U kan ook meer van uw vriend gaan houden, misschien kan hij het voorschieten, danwel geven.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste aphenning

Wees niet bang, u zult kittens altijd wel kwijt kunnen. Er zijn genoeg slangenhouders die de kittens als voer willen hebben.

En wees gerust: die mensen houden veel van hun slang.

disney

Ongelezen bericht door disney »

volgens mij worden we hier in de maling genomen hoor!
waar slaat dit op vraag ik me af?
wel katten aanschaffen maar nu geen geld om ze te laten helpen??
wat geef je ze te eten dan??gras?
want waar betaal je dat dan van??
nee ik geloof niet dat iemand zo dom kan zijn om dan aan beesten te beginnen!
en dan die opmerking ik houd bijna meer van ze dan van mn vriend.. :?
nou sorry hoor ik geloof er geen bal van

Daniela

Ongelezen bericht door Daniela »

Hallo,

Ook ik wil even reageren. Wij hebben zelf 8 katten en een konijn. Je weet op voorhand dat hier kosten aan verbonden zijn. Je kan de kosten enigzins spreiden door niet alle dieren tegelijk in te laten enten of te laten chippen.Misschien hebben wij het enorm getroffen met onze dierenarts (Dierenkliniek De Polder te Maassluis). Deze dierenartsen stellen het belang van het dier voorop.Twee voorbeelden, twee jaar geleden onze poes in laten slapen. De dierenarts kwam aan huis, nam aan alle tijd en begon niet over de rekening "dat zou vanzelf wel komen". De kosten voor onderzoek en inenting nadat wij de laatste kat erbij kregen werden niet in rekening gebracht.
Verder ben ik van mening dat als je dieren niet kunt "onderhouden", je er niet aan moet beginnen. Je veroorzaakt er op de lange termijn meer dierenleed mee ongeacht het feit dat je het in eerste instantie vanuit dierenliefde doet.

Mijn advies is om voor de dieren die je eigenlijk niet kan onderhouden een nieuw en goed tehuis zoek, hoe erg dit ook is. Pols je directe omgeving eens.

Succes!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

miscchien heel ouderwets, maar ik heb zo'n spaarpotje onverziene kosten. Dit is voor wanneer ik in geld nood zit en mijn katten (3 stuks) iets mankeren. Dan kan ik altijd met ze naar de dierenarts en de eerste rekeningen in ieder geval zo betalen.
Het geld is overigens ook voor als de wasmachine kapot is e.d.
Mijn katten komen bij mijn vriend en mij op de 1e plaats. Toen wij de 3e kat haalde vond ik het erg belangrijk dat ik deze ook kon onderhouden. Tip voor alle mensen die aan dierem beginnen, kijk eerst in je portomonaie of je dat kan.

loes63

Ongelezen bericht door loes63 »

Sinds een klein jaar zit ook ik in een penibele situatie wat betreft inkomsten. Mijn oudste van nu nog 3 katten is bijna 18. De andere twee zijn bijna 13. Die van 18 heb ik 16 jaar, de andere twee heb ik sinds ze een paar weken waren.
Ik ben verstandig genoeg om geen nieuwe dieren erbij te nemen, maar moet ik mijn katten wegdoen die hun hele leven bij mij zijn?
Momenteel heb ik nog een klein spaarpotje, maar als dat leeg is, geen middelen om het potje aan te vullen.
Ja, ik heb alle abonnementen op tijdschriften en wat dan ook al opgezegd, internet gaat binnenkort weg, en misschien de kabelaansluiting voor de tv ook, want de zorg voor mijn katten gaat voor alles.

Ik wil dus maar zeggen.. al kijk je in je portemonnee, je weet nooit wat het leven je nog eens brengt.. :?

Maar om dieren aan te schaffen op het moment dat het je slecht gaat is niet bepaald slim.

Gesloten