LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kruidvat dierenverzekering

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
2012Gizzy

kruidvat dierenverzekering

Ongelezen bericht door 2012Gizzy »

hallo,

onze kleine chihuahua pup verzekerd bij het kruidvat/aegon!!!!!
het diertje was op dat moment kerngezond,keuring vd dierenarts enz,we hebben het zelf op film staan dat ze rond darteld .
plotseling word ze erg ziek,wij naar de dierenarts,krijgt prikjes,infuus tegen het uitdrogen.
wij weer naar huis beesje blijft ziek, weer terug....bloedsuiker spiegel erg laag waardoor het beestje in een hypo is geraakt,volgens arts darm infectie met het hiervoor staande als gevolg.
Het heerst verteld de dierenarts ons antwoord: maar ze is nog helemaal niet buiten geweest!
Hij antwoord, dit kan je heel gemakkelijk oplopen door bijv : via je schoenen waarmee je buiten bent geweest.
Beestje weer behandelt, dus ik bel naar het kruitvat dierenverzekering en leg uit wat er aan de hand is.
O erg vervelend mevrouw, maar het komt goed het word bijna zeker allemaal vergoed!!!
Worden we ongeveer na 1 uur terug gebeld!!!! Er word NIETS vergoed !!!
Ze vertellen ons dat er een wachttijd van 30 dagen is voordat het dier verzekerd is!
Dus ze willen eigenlijk zeggen je betaald netjes je premie maar die hele maand is hij voor totaal niks verzekerd. (ook de volgende keer dat zij weer last heeft van het zelfde probleem is dit al niet meer verzekerd)
Al met al vind ik dit echt niet door de beugel kunnen! ( ook de algemene voorwaarden worden doorlopend gewijzigd)

Dus ons advies zoekt u een pup verzeker hem dan een maand voordat u hem gaat halen( niet bij alle verzekeringen noodzakelijk)
En dan ZEKER niet bij het kruidvat.
En lees GOED de kleine lettertjes!!!!!!!!!!!!!!!

ciske

Re: kruidvat dierenverzekering

Ongelezen bericht door ciske »

Mijn advies....leg het geld wat je maandelijks kwijt bent voor de verzekering apart. Of zet het op een spaarrekening, dierenverzekeringen gaan of failliet of er klopt geen meter van wat ze vergoeden.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Een wachttijd komt wel vaker voor.

Dit moet voorkomen dat bekende schades snel nog even verzekerd worden.

Misschien had u de verzekering snel afgesloten toen bleek dat het beestje ziek was ?
(zo zou een verzekeraar kunnen redeneren)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Wachttijden zijn gemeengoed in de verzekeringswereld, anders krijg je, ietwat gechargeerd, dat mensen nog snel even een brandverzekering voor het huis afsluiten als het al in brand staat. Maar dat zou in de voorwaarden moeten hebben gestaan toch?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

2012Gizzy schreef: En lees GOED de kleine lettertjes!
Het lettertype veranderd bij mij nou nooit, maar ik lees wel de voorwaarden voor ik ergens mee akkoord ga.
2012Gizzy schreef:ook de algemene voorwaarden worden doorlopend gewijzigd
Maar ik neem aan dat bij het aangaan van de verzekering u ook voorwaarden heeft ontvangen? En stond in deze voorwaarden niet in dat u 30 dagen wachttijd heeft? Als u niet op de hoogte bent gebracht van enigerlei wijziging in de voorwaarden, zijn de originele voorwaarden nog steeds van kracht.

Tiffy02

Ongelezen bericht door Tiffy02 »

Ik snap dat het vervelend is voor u, maar die wachttijd van 30 dagen stond heel duidelijk vermeld in de algemene voorwaarden. Ik heb ook deze verzekering en het was mij gelijk duidelijk. Het zou toch ook wat zijn, diertje wordt ziek even gauw online verzekering regelen en de volgende dag gratis naar de dierenarts. Zelf verantwoording nemen voor dit foutje, hopelijk gaat het met het beestje goed.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb voor de zekerheid ook een verzekering genomen...voor geval die....zich zoals zijn baasje( ik dus ) gaat gedragen..van alles mankeren

De verzekeringen zijn heel anders als vijf je terug...
Idd wachttijd van 30 dg,logisch....stel,je koopt voorhand ziek beestje,,
Maaaaar nee niet alles is voor niks die 30 dg,ik heb al gechipt,innten 2 x...nog enting krnnelhoest,ontwormen 2 x..dat wordt in die 30 dg wel vergoed!!
Lees kleine letters....en moet zeggen,kruidvat....is wat goedkoper als de mijne...je moet goed uitzoeken..

Dus eerste mnd premie heb ik er dik uit...injectie al 54 euro :oops:

Ieder voor zich,ik vind het fijn gevoel...hoop dat ik jaren voor niks mag betalen.( goed bedoeld he!!dat mijn knuffeltje :P gezond blijft ) maar vind het fijn gevoel dat er heeeeeel veel gedekt is...

Maar ieder voor zich!

Vroeger was het :evil: is verbeterd

MarkoVermeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door MarkoVermeer »

Voor zover ik heb kunnen zien is er sprake van wachttijd bij elke dierenverzekeraar en ik heb alle dierenverzekeraars tot in detail nagekeken. Ik zal dit toevoegen aan onze site gericht op het vergelijken van hondenverzekeringen en kattenverzekeringen.

Geluk bij een ongeluk dat dit een onderwerp is bij Tros Radar, ik heb tot dusverre alle verzekeraars gecontroleerd op 48 punten, tijd om er 1 extra toe te voegen!

Mar287

Ongelezen bericht door Mar287 »

Ik hoop dat iemand mij kan/wil adviseren.
Ook ik ben op zoek naar een huisdierenverzekering (voor een kat van 8 maanden).
Nu is het volgende aan de hand:
De kat is een paar maanden geleden gevonden in een doos met daarop in grote letters: HELP.
Inmiddels heb ik mij over hem ontfermd, laten inenten en vorige week laten castreren.
Omdat hij zijn achterpoten zo gek neerzet heb ik bij de castratie gelijk een paar foto's laten maken.
Let wel: alles op eigen kosten!
Nu blijkt dat het beestje óf mishandeld is geweest, óf is aangereden geweest als kitten.
Het probleem is nu dat hij ergens binnen een jaar of 2, als hij er last van krijgt, aan zijn knie moet worden geopereerd.
Ik vraag mij af of ik hem wel in de verzekering kan doen nu ik dit weet.
Heb inmiddels een aantal verzekeringen goed en grondig bekeken, vooral de vragenlijsten, maar nergens een vraag tegengekomen in de trant van: denkt u dat uw kat binnen nu en 2 jaar een orthopedische operatie nodig heeft?
Mijn dilemma is dus dat als ik hem verzeker ik eigenlijk met 'voorkennis' handel, anderzijds had ik die foto's dus ook niet hóeven laten maken natuurlijk.
'Curiosity killed the cat.'??

Nu is het mijn beurt: HELP??

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Het probleem is nu dat hij ergens binnen een jaar of 2, als hij er last van krijgt, aan zijn knie moet worden geopereerd.
Ik vraag mij af of ik hem wel in de verzekering kan doen nu ik dit weet.
Nee dat kan niet ,ze vragen er ook naar. Geld opzij is een optie.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon doen wat Ciske zegt: elke maand bijvoorbeeld 15 euro op een aparte spaarrekening parkeren. Je kan je bank machtigen om dit automatisch van je rekening te laten afschrijven. Zo krijg je nooit gezeur met een verzekeraar die je declaratie(s) niet wil betalen. Ook de Consumentenbond adviseert dit (zij raden huisdierverzekeringen af).

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik vraag mij af waarom zoveel mensen kiezen voor een verzekering, als je zelf net zo eenvoudig maandelijks dat geld opzij kan zetten. Het voordeel is: geen eigen risico en je hebt ook het geld klaarstaan voor de dingen die niet door de verzekering worden vergoed.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

mh73 schreef:Ik vraag mij af waarom zoveel mensen kiezen voor een verzekering, als je zelf net zo eenvoudig maandelijks dat geld opzij kan zetten. Het voordeel is: geen eigen risico en je hebt ook het geld klaarstaan voor de dingen die niet door de verzekering worden vergoed.
Prima, hoeveel geld zet je opzij om een inboedel af te dekken, als er brand is?
Hoeveel geld zet je opzij, om een WA verzekering af te dekken, als je ergens iets stuk maakt?

En nog veel meer voorbeelden, om wel een verzekering af te sluiten! :wink:

frisjes

Ongelezen bericht door frisjes »

eleven schreef:
mh73 schreef:Ik vraag mij af waarom zoveel mensen kiezen voor een verzekering, als je zelf net zo eenvoudig maandelijks dat geld opzij kan zetten. Het voordeel is: geen eigen risico en je hebt ook het geld klaarstaan voor de dingen die niet door de verzekering worden vergoed.
Hoeveel geld zet je opzij, om een WA verzekering af te dekken, als je ergens iets stuk maakt?

Wij hebben hier een leeuw van 10 maanden oud die hebben we dus wel verzekerd.

rozemarijntje

Nee,de dierenarts moet verklaring afgeven dier in orde..
Hij is gevinden hus je weet afkomst etc niet..

Zo en zo als iets aangeboren is,wordt het niet vergoed.

Is ieder zijn eigen mening verzekering,ik voel me er prettig bij,.
Geen gezeur tot nu toe,rn toch al dingen moeten declareren,alle injectes,chippen,prevrntief krijg ik tot bep bedrag did vlooi,ontworm etc..
Oke betaal ik zelf,zal er gedacht worden..

Maar stel nu...oke je zet 15 euro op zij,na een jr 180 euro...stel hih,zij krijgt wat kost 1500 euro..
Mag je voorlopig wel even spareb om daar aan te komen..beter is dan te denken..

Goh we gaan ooit huisdier aanschaffen laten we vast gaan sparen.
Ik ken hier iemand hond niet verzekerd,dacht niet nodig..1 x 1500 vijf mnd later 1750 ze zegt had ik het maar gedaan...nu nemen ze hem niet meer logisch...

Dus denk niet dat ie verzekerd wordt

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Natuurlijk heb je helemaal gelijk, ik doelde dan ook puur op de dierenverzekering. :wink:

Ik heb er zelf wel eens naar gekeken, voor mijn honden zou ik per maand 2 x 35 euro moeten aftikken. Daar zitten dan de vaccinaties nog niet bij. Daarvoor moet ik nog 2 x 8 euro per maand extra betalen. Kolder natuurlijk, want de verzekering weet ook wel dat je dier jaarlijks die vaccinaties nodig heeft dus die betaal je gewoon extra. Ook sterilisatie en castratie worden niet vergoed. Kan je er ook bij doen maar dan betaal je opnieuw ... extra. Logisch.

Stel je hond wordt 13 jaar (en je betaalt die 35 euro per maand). Dan betaal je de eerste 10 jaar 4200 euro voor de verzekering. Exclusief vaccinaties en sterilisatie. Vervolgens ga je na dat 10e jaar 10% extra premie betalen, dus komt daar nog 1386 euro bij. Dan heb je het over een totaalbedrag van 5586 euro! Nou echt, verreweg de meeste honden zullen in hun leven niet verder komen dan 1500 euro dierenartskosten.

In de onderstaande post worden twee ingrepen genoemd van 1500 en 1750 euro. Dat is natuurlijk ook wel een bijzondere situatie. In totaal dus 3250 euro. Daar moet je dan nog 618 euro eigen risico voor betalen, want bij elke behandeling betaal je 19% eigen risico. De verzekering vergoedt dus maar 2632 euro, en dan alleen mits de aandoening niet rasgebonden is. Anders kan je het hele bedrag gewoon uit eigen zak betalen.

Dus wat mij betreft zijn deze verzekeringen vooral goed voor de verzekeraar.

rozemarijntje

@mh73

Bij mij is het 15%bijdrage en ik betaal 48 nog paar cent,inc crematie( wil er niet aandenken)
Ik snap als je twee honden hebt het heeeel veel geld is.
Afgelopen jr heb ik er aardig wa uitgehaald,maar ik zeg je en klinkt stom,eigrnlijk hoop ik dat ik voor jan doedel betaal,dat betekend mijn hummel( hondje :wink: ) blijft gezond.

Idd ik kon niey bij verzekeren voor castreren heb het wel laten doen,had ook navelbreukje ik was totaal met alle medicatie ,en late complicatie en medicatie 225 kwijt) was pijnmedicatie,door naveloperatie erge pijn gewoon tramal :shock: op zijn gewicht,snel mee gestopt,helaas na drie wk,onderhuidse hechting ontstoken,kan niemand iets aan doen,kosten werden niet gerekend 2 x consult anti bio.
OMDAT navebreuk aangeboren is wordt dit niet vergoed is bij geen ene verzekering..

Maar goed was even voorbeeld.
Ja je hebt gelijk,ruimgerekend,geen zin nu op de cent te rekenen zo laat :wink: zeg ik betaal 49 eurp pmnd is 600 per jaar,stel hij wordt 15 wat ik hoooop,dan ben ik 9000 aan premie kwijt,als w van dit bedrag uitgaan,ja het zei zo...

Ik ben type....safe...
Niet van oh we gaan. Dokter toch verzekerd,lopen deur plat je bent toch verzekerd,welnee...liever niet..maar goed preventieve middelen eraf 80 euro per jr,vlooi en worm troep.
Injecties wel meeverzekerd...dus...ik ben tevreden.

WAt ik zei ik ben type,stel je hebt het geld opzij gebeurd wat( helaas pas overkomen kon nergens bij,alles geblokkeerd) je hond wordt ziek...of uh..weet ik veel zeg maar wat,je huis is wT mee en zegt nou hummel heeft al zolang niks gehad,we pakken dat geld wel even,dat gebeurd echt vaak,vooral nu met deze tijden..en dan zit je ..

Nou die hond waar ik het over heb,is hun derde...eerste had wel iets meniscus,,maar konden ze betalen..Tweede wel verzekerd maar goed ook...
Derde niet,ja zegt ze dom van ons,dat ras staat er om bekent....

Waarschijnlijk moet andere been ook dus ze zijn al aan het sparen ,

Ik ben type krijg het daar benauwd van,ik ben geruster zo,en ja klinkt arrogant,maar bedoel ik het totaal niet,maar ik hoop dat ik niet nodig heb,dat ik voor jan...betaal,is hoop geld,weet ik echt wel...

Iedereen moet doen wat hij zelf prettig acht,zoals buren hierachter kruitvat verzekering,elke de laratie insturen kost geld...ja kleine lettertjes
Is bij mij niet gaat gelijk naar verzekering,die betaald en krijg rekening te zien en twee of drie wk later rekening dfa voor die 15% hoogste tot nu toe..6euro nog iets...

Zou wel als je het doet ook de goedkopere goed uitpluizen....lijkt allemaal leuk maar addertjes..
Is overal maar..bv elke dec insturen etc..

Nogmaals iedereen moet doen waar hij zich prettig bij voelt,geld opzij prima !!verzekeren prima...ieder wat wils

Gesloten