LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kruitvat kattenverzekering
Kruitvat kattenverzekering
Na het lezen op de site van Kruitvat huisdierenverzekering dat het Chippen vergoed zal worden
niet de kosten van het consult,hebben wij besloten om op 4-10-2012 onze poes te verzekeren.
Dus op naar de dierenarts voor het Chippen en een vaccinatie tegen niesziekte.
Wat blijkt na in zenden dierenarts factuur..ze vergoeden het chippen niet.
Er komt een heel verhaal over rekeningen bewaren een half jaar lang en dan krijgen
En dan wordt er maar een keer 35 eurie afgehouden..
Maar ik hoop niet dat mijn kat meerdere malen in een half jaar bij de arts moet wezen.
Ik vind dit erg misleidend en ze mogen dit eigelijk niet op de site zetten .
Bij de afdeling veel gestelde vragen staat het volgende.
Is een identificatiechip noodzakelijk?
De huisdierenverzekering stelt identificatie en registratie van verzekerde huisdieren verplicht. Je huisdier hoeft echter niet gechipt te zijn als je de verzekering afsluit. Dat laat je dan daarna bij het eerstvolgende bezoek aan de dierenarts doen. Wij vergoeden je de kosten van het chippen, met uitzondering van de kosten van het dierenartsconsult. Met de identificatiechip is je weggelopen huisdier gemakkelijk te herkennen en kan de eigenaar worden gevonden
Ik lees toch echt dat Het chippen vergoed wordt.
Na verschillende telefoontjes ..kreeg ik telkens de melding over de voorwaarde..
Ik vind dit erg misleidend..er staat echt dat de verzekering het chippen voor hun rekening neemt..
Hoe nu verder...
M.V.G A van Opstal
niet de kosten van het consult,hebben wij besloten om op 4-10-2012 onze poes te verzekeren.
Dus op naar de dierenarts voor het Chippen en een vaccinatie tegen niesziekte.
Wat blijkt na in zenden dierenarts factuur..ze vergoeden het chippen niet.
Er komt een heel verhaal over rekeningen bewaren een half jaar lang en dan krijgen
En dan wordt er maar een keer 35 eurie afgehouden..
Maar ik hoop niet dat mijn kat meerdere malen in een half jaar bij de arts moet wezen.
Ik vind dit erg misleidend en ze mogen dit eigelijk niet op de site zetten .
Bij de afdeling veel gestelde vragen staat het volgende.
Is een identificatiechip noodzakelijk?
De huisdierenverzekering stelt identificatie en registratie van verzekerde huisdieren verplicht. Je huisdier hoeft echter niet gechipt te zijn als je de verzekering afsluit. Dat laat je dan daarna bij het eerstvolgende bezoek aan de dierenarts doen. Wij vergoeden je de kosten van het chippen, met uitzondering van de kosten van het dierenartsconsult. Met de identificatiechip is je weggelopen huisdier gemakkelijk te herkennen en kan de eigenaar worden gevonden
Ik lees toch echt dat Het chippen vergoed wordt.
Na verschillende telefoontjes ..kreeg ik telkens de melding over de voorwaarde..
Ik vind dit erg misleidend..er staat echt dat de verzekering het chippen voor hun rekening neemt..
Hoe nu verder...
M.V.G A van Opstal
Re: Kruitvat kattenverzekering
Heb je algemene voorwaarden gekregen en doorgelezen?
Wat staat daar in?
Wat staat daar in?
Ja die had ik gelezen ...en dit staat er
Het eigen risico bedraagt € 35,- per ingediend declaratieformulier. Dit houdt in dat meerdere behandelingen per
formulier mogen worden opgegeven en dat dan maar één keer het eigen risico wordt ingehouden. Dit eigen risico
wordt in mindering gebracht op het maximale verzekerd bedrag.
Dit betekend voor mij ...het consult wordt niet vergoed bij chippen...maar het chip bedrag zit altijd onder de 35 eurie..dus ze vergoeden niks..
Strook niet met het vermelde zie mijn bericht..
Gr A van Opstal
Het eigen risico bedraagt € 35,- per ingediend declaratieformulier. Dit houdt in dat meerdere behandelingen per
formulier mogen worden opgegeven en dat dan maar één keer het eigen risico wordt ingehouden. Dit eigen risico
wordt in mindering gebracht op het maximale verzekerd bedrag.
Dit betekend voor mij ...het consult wordt niet vergoed bij chippen...maar het chip bedrag zit altijd onder de 35 eurie..dus ze vergoeden niks..
Strook niet met het vermelde zie mijn bericht..
Gr A van Opstal
Per declaratieformulier 35 euro eigen risico.
Dus slechts 1 keer per jaar een declaratieformulier indienen met alle dat jaar gemaakte kosten.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Dus slechts 1 keer per jaar een declaratieformulier indienen met alle dat jaar gemaakte kosten.
Hoe moeilijk kan het zijn?
-
Het chippen wòrdt vergoed.Jos56 schreef:Ik lees toch echt dat Het chippen vergoed wordt.
Hoe nu verder...
M.V.G A van Opstal
Alleen geldt voor ieder ingevuld declaratieformulier € 35,- eigen bijdrage.
De chip is goedkoper dan € 35,-, dus wordt er niets vergoed.
Als u medicatie bij de apotheek haalt, wordt dit vergoed door de zorgverzekeraar.
Daarna krijgt u een rekening van de zorgverzekeraar, want het medicijn moet u zelf betalen uit uw eigen risico.
Da's toch ook geen misleiding?
Hoe nu verder?
Niets, hier kunt u niets aan doen.
Oke ..volgens mij als de verzekering het volgende verteld aan mij ...-->Wij vergoeden je de kosten van het chippen, met uitzondering van de kosten van het dierenartsconsult.....
Wat lees ik dan verkeerd..
Gr A
Gr A
Ze doen gewoon wat er in de voorwaarden staat, je heb je eigen alleen beet laten nemen denk ik. ze gaan ervan uit dat een normale gezonde kat alleen 1 keer per jaar voor consult gaat, wat ze niet betalen, en eventueel een ontwormingskuurtje die ook onder de 35 euro is.
per saldo ben je dus eigenlijk alleen verzekerd tegen grote kosten.
per saldo ben je dus eigenlijk alleen verzekerd tegen grote kosten.
Iemand heeft mij ooit eens verteld, "Verzeker je alleen tegen kosten die je niet zelf kunt dragen". Zoals ziekte en die 1.5000.000 WA aansprakelijkheid enz.per saldo ben je dus eigenlijk alleen verzekerd tegen grote kosten.
-
U leest dan niet de algemene voorwaarden waarin staat dat van elke declaratie € 35,- onder een eigen risico valt.Jos56 schreef:Oke ..volgens mij als de verzekering het volgende verteld aan mij ...-->Wij vergoeden je de kosten van het chippen, met uitzondering van de kosten van het dierenartsconsult.....
Gr A
U declareert een chip van minder dan € 35,- dus valt die 100% onder het eigen risico.
Wat snapt u er niet aan?
Of wilt u het liever niet horen?
Nogmaals, de dokter schrijft u ibuprofen van 400mg voor.
Hij zegt 'Maak u geen zorgen, dit wordt vergoed door de zorgverzekeraar'.
En dat klopt, u mag de pillen zonder betalen meenemen.
Dan krijgt u een maand later een rekening van uw zorgverzekeraar voor uw eigen risico, u moet toch de ibu zelf betalen.
Het wordt vergoed, maar valt toch onder het eigen risico.
Met de chip is het idem.
Met andere woorden, vet pech hebben!
Leg u erbij neer, want zij hebben gelijk, hoe oneerlijk het ook op u over komt.
Snap het probleem ook niet echt. Je leest alleen wat je wilt lezen, namelijk dat de chip vergoedt wordt, dan wil je de voorwaarde over het eigen risico niet lezen, hoewel deze voorwaarde onlosmakelijk verbonden is met het overzicht van de vergoedingen.