LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Memorian aan alle hodnen die door broodfokkers gebruikt word
Memorian aan alle hodnen die door broodfokkers gebruikt word
Vandaag werd ik geboren.
Eén van tien.
Mij vader was erg beroemd en ik heb een heleboel half broertjes en zusjes.
Mijn moeder is ook erg beroemd, sinds zij beroemd is heeft ze keer op keer baby's. Geen liefhebbende hand, geen leuke tochtjes ........alleen maar baby's.
Ze is altijd heel verdrietig als ze we van haar weggaan.
Vandaag verliet ik mijn huis ik en wou niet weg daarom verstopte ik mij achter mijn moeder en drie andere broers en zusjes.
Ik mocht jou niet maar ze zeiden ook jij zult eens beroemd worden. Ik vraag mij af of beroemd worden hetzelfde is als plezier en goede tijden.
Jij hebt mij opgepakt en weggedragen. Ookal is het jou niet bevallen dat ik mij voor jou verstopt had. Ik geloof niet dat jij mij mocht.
Mijn nieuw huis is ver weg, ik ben hierdoor in de war en angstig, Mijn hart zegt wees dapper Mijn familie is het ook of zij ook in goede handen komen net als ik??
Ik heb honger en omdat teveel eten slecht voor mijn botten is krijg ik niet zoveel,
Ik kan niet bijten of waarschuwen als de kinderen gemeen tegen mij zijn, ik loop gewoon weg en doe alsof ik op een grote wei ben met mooie vlinders en leuke vogels en grappige kikkers.
Waarom schoppen ze mij, ik weet het niet, ik ben toch stil.
De man slaat mij en zegt allemaal rare dingen en van de vrouw krijg ik geen goede en lekkere dingen die ik bij mijn moeder gekregen heb.
Ze gooid alleen een beetje voer op de grond en gaat weer weg, ze is zo snel weg ik krijg niet de kans om dicht genoeg bij haar te komen voor een aanraking of om even te knuffelen.
Soms ruikt mijn eten bedorven maar eet ik het toch maar op.
Vandaag krijg ik tien puppy's ze zijn mooi en warm. Ben ik nu beroemd??????
Ik wens dat ik met ze kon spelen maar ze zijn nog zo klein, ik ben nog zo jong en verspeeld en het is hier moeilijk liggen ,in het gat onder het huis, om mijn baby's te laten drinken
Nu huilen ze en ik krab en bijt mijn vel kapot.
O wat wens ik het dat ze een beetje voer bij mij zouden gooien
Nu heb ik nog maar 8 baby's, 2 werden deze nacht koud en ik kon ze niet warm krijgen.
ZE ZIJN DOOD
We zijn allemaal heel zwak.
Misschien krijgen we iets te eten als ik ze naar buiten draag,
Vandaag hebben ze ons weggehaald, het was te veel werk om ons te voeren en iemand komt ons halen. Iemand greep naar mijn baby's, ze huilde. We werden in een grote auto gezet in koude boxen.
Zijn mijn baby's nu beroemd?????
Ik hoop het want ik mis ze erg, de plaats ruikt naar urine, ...angst en ziekte.
waarom ben ik hier!! Ik was toch net zo mooi als de rest van mijn familie, ik ben hongerig en in paniek, ik ben niet gewenst.
Mischien is het het ergste om niet gewenst te zijn, niemand kwam en het enigste wat ik probeerde was lief te zijn.
Vandaag kwam iemand, ze deden een band om mijn hals en brachten mij in een kamer, deze was schoon en er stond een glanzende tafel. Ze tilde mij op de tafel, iemand hield mij vast en aaide mij. Ik voelde mij zooooooooo goed.
Toen werd ik moe en leunde tegen diegene die mij geaaid had.
VANDAAG BEN IK BEROEMD
Er was iemand die mij lief vond
Als memorian aan alle honden die door broodfokkers gebruikt worden.
Eén van tien.
Mij vader was erg beroemd en ik heb een heleboel half broertjes en zusjes.
Mijn moeder is ook erg beroemd, sinds zij beroemd is heeft ze keer op keer baby's. Geen liefhebbende hand, geen leuke tochtjes ........alleen maar baby's.
Ze is altijd heel verdrietig als ze we van haar weggaan.
Vandaag verliet ik mijn huis ik en wou niet weg daarom verstopte ik mij achter mijn moeder en drie andere broers en zusjes.
Ik mocht jou niet maar ze zeiden ook jij zult eens beroemd worden. Ik vraag mij af of beroemd worden hetzelfde is als plezier en goede tijden.
Jij hebt mij opgepakt en weggedragen. Ookal is het jou niet bevallen dat ik mij voor jou verstopt had. Ik geloof niet dat jij mij mocht.
Mijn nieuw huis is ver weg, ik ben hierdoor in de war en angstig, Mijn hart zegt wees dapper Mijn familie is het ook of zij ook in goede handen komen net als ik??
Ik heb honger en omdat teveel eten slecht voor mijn botten is krijg ik niet zoveel,
Ik kan niet bijten of waarschuwen als de kinderen gemeen tegen mij zijn, ik loop gewoon weg en doe alsof ik op een grote wei ben met mooie vlinders en leuke vogels en grappige kikkers.
Waarom schoppen ze mij, ik weet het niet, ik ben toch stil.
De man slaat mij en zegt allemaal rare dingen en van de vrouw krijg ik geen goede en lekkere dingen die ik bij mijn moeder gekregen heb.
Ze gooid alleen een beetje voer op de grond en gaat weer weg, ze is zo snel weg ik krijg niet de kans om dicht genoeg bij haar te komen voor een aanraking of om even te knuffelen.
Soms ruikt mijn eten bedorven maar eet ik het toch maar op.
Vandaag krijg ik tien puppy's ze zijn mooi en warm. Ben ik nu beroemd??????
Ik wens dat ik met ze kon spelen maar ze zijn nog zo klein, ik ben nog zo jong en verspeeld en het is hier moeilijk liggen ,in het gat onder het huis, om mijn baby's te laten drinken
Nu huilen ze en ik krab en bijt mijn vel kapot.
O wat wens ik het dat ze een beetje voer bij mij zouden gooien
Nu heb ik nog maar 8 baby's, 2 werden deze nacht koud en ik kon ze niet warm krijgen.
ZE ZIJN DOOD
We zijn allemaal heel zwak.
Misschien krijgen we iets te eten als ik ze naar buiten draag,
Vandaag hebben ze ons weggehaald, het was te veel werk om ons te voeren en iemand komt ons halen. Iemand greep naar mijn baby's, ze huilde. We werden in een grote auto gezet in koude boxen.
Zijn mijn baby's nu beroemd?????
Ik hoop het want ik mis ze erg, de plaats ruikt naar urine, ...angst en ziekte.
waarom ben ik hier!! Ik was toch net zo mooi als de rest van mijn familie, ik ben hongerig en in paniek, ik ben niet gewenst.
Mischien is het het ergste om niet gewenst te zijn, niemand kwam en het enigste wat ik probeerde was lief te zijn.
Vandaag kwam iemand, ze deden een band om mijn hals en brachten mij in een kamer, deze was schoon en er stond een glanzende tafel. Ze tilde mij op de tafel, iemand hield mij vast en aaide mij. Ik voelde mij zooooooooo goed.
Toen werd ik moe en leunde tegen diegene die mij geaaid had.
VANDAAG BEN IK BEROEMD
Er was iemand die mij lief vond
Als memorian aan alle honden die door broodfokkers gebruikt worden.
Re: Memorian aan alle hodnen die door broodfokkers gebruikt word
In Memoriam,
Dit moet iedereen lezen voordat ze ook maar één maal denken om een puppie te kopen bij een "puppyfarm" of "Broodfokker".
Na dit gelezen te hebben moet iedereen begrijpen dat dit instand gehouden zal worden zolang er mensen zijn die op zo'n plaats een puppy kopen.
Wat een ellende voor al die arme honden.
Roep dit een halt toe, door er actief aan mee te werken.
KOOP NOOIT OP ZO'N PLAATS EEN PUPPY
Dan zal uiteindelijk dit afschuwlijk leed uit de wereld verdwijnen.
Dit moet iedereen lezen voordat ze ook maar één maal denken om een puppie te kopen bij een "puppyfarm" of "Broodfokker".
Na dit gelezen te hebben moet iedereen begrijpen dat dit instand gehouden zal worden zolang er mensen zijn die op zo'n plaats een puppy kopen.
Wat een ellende voor al die arme honden.
Roep dit een halt toe, door er actief aan mee te werken.
KOOP NOOIT OP ZO'N PLAATS EEN PUPPY
Dan zal uiteindelijk dit afschuwlijk leed uit de wereld verdwijnen.
Erg mooi geschreven, ontroerd me ook ....
Gelukkig zorg ik erg goed voor mijn lieve klein gebleven maltezertje.
Hij was de kleinste uit het nestje van 5 en was afgestoten door mama hond.
Gelukkig is ie erg blij met ons en krijgt hij goed te eten, hij is dol op wandelen en spelen, dat is ook wat we standaart een uurtje doen per dag.
Hij is me erg trouw en lijkt mijn emoties te begrijpen...
Als ik ergens verdrietig over ben , dan ligt ie zo bij me.
Een hele lieve hond.
Gelukkig zorg ik erg goed voor mijn lieve klein gebleven maltezertje.
Hij was de kleinste uit het nestje van 5 en was afgestoten door mama hond.
Gelukkig is ie erg blij met ons en krijgt hij goed te eten, hij is dol op wandelen en spelen, dat is ook wat we standaart een uurtje doen per dag.
Hij is me erg trouw en lijkt mijn emoties te begrijpen...
Als ik ergens verdrietig over ben , dan ligt ie zo bij me.
Een hele lieve hond.
drie maal drie is negen en ieder zingt zijn eigen [email protected]
Werkelijk prachtig geschreven! Mensen denk aub na voordat een een dier komt. En als u een dier koopt. Koop het dan zeker niet bij een broodfokker!!! Maar bij iemand die fokt uit liefde voor de dieren!!!
Joyce
Joyce
Marieke wat een enorm zielig verhaal, ik kan me haast niet voorstellen dat sommige mensen zo met hun beesten omgaan en toch is het zo. Ik heb zelf 2 herders en die komen altijd op de eerste plaats, eerst de beesten en dan ikzelf, hun hebben er immers niet om gevraagd om bij mij te komen wonen!!!!!! Als je besluit een huisdier aan te schaffen vraag jezelf dan eerst af of je zoveel liefde kunt geven die ook een beest verdient, je krijgt er immers zoveel voor terug. Altijd blij als je thuiskomt of als je klaarstaat voor een wandeling. Mensen denk goed na voor je aan een huisdier begint.
een prachtig gedicht, vooral voor diegene die bleren dat broodfokkers nog helemaal zo slecht niet zijn.
-
Hulde aan Marieke
Ik heb een brok in mijn keel....
m(_ _)m
Ik heb een brok in mijn keel....
m(_ _)m
als marieke hier nog weleens leest,
meid, prachtig gedaan. het is de harde werkelijkheid die mensen vaak niet onder ogen willen zien....
meid, prachtig gedaan. het is de harde werkelijkheid die mensen vaak niet onder ogen willen zien....
En tevens weer een topic die niet op een consumentenforum thuis hoort.
Marieke, trek je geitewollensokken nog ff op en ga dan lekker hondjes redden, maar kom hier a.u.b. met consumentenzaken.
Marieke, trek je geitewollensokken nog ff op en ga dan lekker hondjes redden, maar kom hier a.u.b. met consumentenzaken.