LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet de dierenwinkel betalen voor de kosten van de operatie?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Sharine1971

Moet de dierenwinkel betalen voor de kosten van de operatie?

Ongelezen bericht door Sharine1971 »

Eind Juni (25 juni) 2004 hebben wij twee konijnen gekocht bij de dierenwinkel. Helaas heb ik daar de bon niet meer van. Met een van de konijnen was het niet helemaal oké. Die bleek een erfelijke aandoening aan zijn gebit te hebben.... nl. olifantentanden. Ik heb hem al een paar keer de tanden laten knippen bij de dierenarts. Afgelopen woensdag is hij geopereerd...de voortanden werden verwijdert.

Mijn vraag is nu: Kan ik naar de dierenwinkel gaan met de factuur van de dierenarts en vragen of ze mij geld terug gaan geven voor de kosten die de dierenarts heeft gemaakt?

Sharine1971

Re: Moet de dierenwinkel betalen voor de kosten van de operatie?

Ik heb net de dierenwinkel gebeld waar ik de konijnen heb gekocht. Ik heb ze verteld dat ik dus eind juni 2004 de konijn had gekocht bij hun en dat de konijn last had van olifantentanden. Ze weigeren de kosten te vergoeden van de operatie omdat deze erfelijke aandoening van het gebit niet valt onder ZIEKTE!!!! Ze probeerden ook te insinueren dat het misschien mijn fout is omdat ik bepaalde biks gaf enzo.

Kan dit zomaar?? Ik sta toch in mijn recht om het geld voor de operatieterug te krijgen of niet? Dat is toch zo met de nieuwe wet waar je op alle dieren een soort van garantie hebt?

Wie o wie kan mij helpen?

vreemde

Ongelezen bericht door vreemde »

HansW : grappug !!!!! :D :lol: :D :lol:
Wat die tanden betreft: je kunt een speciale tang kopen en de tanden zelf bijknippen, kan de dierenarts je leren. Mijn konijn (+) had dit ook.
De dierenwinkel kan hier in principe ook niets aan doen, zij weten ook van te voren niet of een konijn deze afwijking heeft, dat kun je nog niet zien als ze nog maar een paar weken oud zijn. Dat de dierenarts de tanden heeft verwijderd verbaasd mij, een konijn kan toch niet zonder voortanden? Wat zijn trouwens "biks"?

Sharine1971

Biks zijn die samengeperste korrels die konijnen ook eten. En ja hoor, het gaat prima met de konijn met eten. Het kauwen gebeurt met de kiezen. Het pakken van groente gaat nog iets moeizamer maar wel goed. Ze pakt het zo'n beetje met haar tong. Wel doe ik ze kleiner snijden de groenten.

Gesloten