LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederland heeft teveel knaagdieren
Nederland heeft teveel knaagdieren
Het kan niet genoeg worden gezegd...Mensen ; Nederland zit echt te vol met knaagdieren. De opvangen, waaronder die van mij, zitten er vol mee...gedumpt omdat ze toch niet waren wat mensen er van dachten........maar niemand komt ze ophalen want zo'n jong dingeske uit de dierenwinkel is toch veel leuker???????
Tips voor mensen die een knaagdier zoeken:
tip 1: op een enkele dierenwinkel na hebben de meeste dierenwinkels onvoldoende tijd en kennis van en voor de dieren waardoor knaagdieren van de dierenwinkel meestal niet tam of niet gezond zijn.
tip 2. wil je toch persee een heel jong dier, zoek dan op internet naar een goede ratterij, cavia farm etc.
tip 3 : wil je echt wat doen aan het overschot aan knaagdieren, zoek dan een opvang zoals bij ons en zoek daar één of meer dieren uit. Ook deze dieren hebben recht op een leuke oude dag.
Onze opvang zit nog vol met Cavia's en ratten ook hele jonge....dus iedereen is welkom om te komen kijken.
Let wel: de dieren die bij ons kunnen worden opgehaald zijn niet helemaal gratis. Dit is niet omdat wij er aan willen verdienen maar omdat gebleken is dat gratis dieren te vaak bij de slangenhouder terecht komen en dat willen we pertinent niet!
Tips voor mensen die een knaagdier zoeken:
tip 1: op een enkele dierenwinkel na hebben de meeste dierenwinkels onvoldoende tijd en kennis van en voor de dieren waardoor knaagdieren van de dierenwinkel meestal niet tam of niet gezond zijn.
tip 2. wil je toch persee een heel jong dier, zoek dan op internet naar een goede ratterij, cavia farm etc.
tip 3 : wil je echt wat doen aan het overschot aan knaagdieren, zoek dan een opvang zoals bij ons en zoek daar één of meer dieren uit. Ook deze dieren hebben recht op een leuke oude dag.
Onze opvang zit nog vol met Cavia's en ratten ook hele jonge....dus iedereen is welkom om te komen kijken.
Let wel: de dieren die bij ons kunnen worden opgehaald zijn niet helemaal gratis. Dit is niet omdat wij er aan willen verdienen maar omdat gebleken is dat gratis dieren te vaak bij de slangenhouder terecht komen en dat willen we pertinent niet!
-
Re: Nederland heeft teveel knaagdieren
PRIMA TIPS
bij mij in de tuin heb ik nog tientallen ratten lopen!
wie ze wil mag ze komen halen
bedankt gemeente die hier vlakbij een heerlijke sloot gedumpt hebben
mensen willen er vaak 2 tegelijk
1 is zo zielig
en omdat de winkelier weinig ervaring heeft geeft hij per ongeluk een mannetje en een vrouwtje mee
tja
dat zie je met hamsters, met ratjes.. zelfs nog met konijnen
en dat kan weer niet dus moet er het 1 en ander weg
cursusje voor winkeliers die dieren verkopen?
wel de lusten (geld) maar niet de lasten? (mannetje/vrouwtje leren onderscheiden) het lijken wel fokkers
wie ze wil mag ze komen halen
bedankt gemeente die hier vlakbij een heerlijke sloot gedumpt hebben
mensen willen er vaak 2 tegelijk
1 is zo zielig
en omdat de winkelier weinig ervaring heeft geeft hij per ongeluk een mannetje en een vrouwtje mee
tja
dat zie je met hamsters, met ratjes.. zelfs nog met konijnen
en dat kan weer niet dus moet er het 1 en ander weg
cursusje voor winkeliers die dieren verkopen?
wel de lusten (geld) maar niet de lasten? (mannetje/vrouwtje leren onderscheiden) het lijken wel fokkers
Persoonlijk vind ik dat dierenwinkels geen dieren meer zouden mogen verkopen. De hokjes zijn meestal te klein evenals de kennis die de meeste winkelmensen hebben. Laat de dierenwinkels zich bezig houden met alle niet levende spullen voor dieren en laat de goedgekeurde fokkers de dieren grootbrengen en verkopen.
Beste mmstolk, jaren geleden werd het voor dierenwinkels onmogelijk danwel zeer moeilijk gemaakt om hondjes en katjes te verkopen.
De mensen moesten maar naar een fokker om zo'n beestje te kopen.
Aan het aantal klachten over fokkers te zien (op diverse forums) is dit schijnbaar niet geheel ten goede gekomen aan het welzijn van de dieren en hun eigenaars.
Waarom zal dat in het geval van kleinere dieren wel goed gaan.
Het enige voordeel zou kunnen zijn dat er minder snel tot een impuls-aankoop word overgegaan.
Kunnen de dieren niet beter allemaal onvruchtbaar gemaakt worden zodra het aangeschaft is.
Een wijs man heeft ooit gezegd dat ECHTE dierenliefhebbers zelf geen dier in huis nemen, een dier hoort in zijn natuurlijke omgeving en niet in een huis, "ongedierte buitenbeschouwing gelaten".
De mensen moesten maar naar een fokker om zo'n beestje te kopen.
Aan het aantal klachten over fokkers te zien (op diverse forums) is dit schijnbaar niet geheel ten goede gekomen aan het welzijn van de dieren en hun eigenaars.
Waarom zal dat in het geval van kleinere dieren wel goed gaan.
Het enige voordeel zou kunnen zijn dat er minder snel tot een impuls-aankoop word overgegaan.
Kunnen de dieren niet beter allemaal onvruchtbaar gemaakt worden zodra het aangeschaft is.
Een wijs man heeft ooit gezegd dat ECHTE dierenliefhebbers zelf geen dier in huis nemen, een dier hoort in zijn natuurlijke omgeving en niet in een huis, "ongedierte buitenbeschouwing gelaten".
jij hebt zeker nog last van een neveling
of praat je altijd zo
of praat je altijd zo
teveel knaagdieren laat me niet lachen.
mensen kopen teveel dingen die ze eigenlijk gewoon niet willen.
ik noem een vb: laten we ff een hamster kopen o ja leuk, en dan na een paar weken och dat beestje gooit zijn zaagsel eruit ja maar dan wordt het vuil hier dus hup weg ermee met dat beest.
kijk dat soort mensen zouden ze zelf accuut een spuit moeten geven.
kijk op marktplaats gezocht goed tehuis voor 8 ratjes we hebben jonkies maar kunnen hun niet houden (ps geen slangevoer)
grijpt u er nu naast over een paar maanden hebben we weer jong.
kijk die mensen hebben de ruimte niet willen het niet als slangevoer gebruiken (veel vraag na) maar zetten wel een m/v bij elkaar ja dan weet je dat je jong krijgt he.
er is maar 1 ding teveel in nederland en dat zijn de criminele allochtonen
mensen kopen teveel dingen die ze eigenlijk gewoon niet willen.
ik noem een vb: laten we ff een hamster kopen o ja leuk, en dan na een paar weken och dat beestje gooit zijn zaagsel eruit ja maar dan wordt het vuil hier dus hup weg ermee met dat beest.
kijk dat soort mensen zouden ze zelf accuut een spuit moeten geven.
kijk op marktplaats gezocht goed tehuis voor 8 ratjes we hebben jonkies maar kunnen hun niet houden (ps geen slangevoer)
grijpt u er nu naast over een paar maanden hebben we weer jong.
kijk die mensen hebben de ruimte niet willen het niet als slangevoer gebruiken (veel vraag na) maar zetten wel een m/v bij elkaar ja dan weet je dat je jong krijgt he.
er is maar 1 ding teveel in nederland en dat zijn de criminele allochtonen
& autochtonen!
waarom gaan we alle criminelen niet in stukjes snijden, invriezen & dan als voer voor onze slangen gebruiken
en laten we alle knaagdieren gewoon aan de prikpil zetten, of de pleisterpil!
misschien wordt dat wel vergoed door het NHZ of door Dier&Zorg!
tja
waarom gaan we alle criminelen niet in stukjes snijden, invriezen & dan als voer voor onze slangen gebruiken
en laten we alle knaagdieren gewoon aan de prikpil zetten, of de pleisterpil!
misschien wordt dat wel vergoed door het NHZ of door Dier&Zorg!
tja
Als meneer Gast, die erg stoer praat maar net niet stoer genoeg is om zijn naam achter te laten, goed had gelezen dan had hij gezien dat het probleem wat hij aankaart, dus iets kopen zonder er al te goed over na te denken, ook in mijn visie één van de redenen is waarom de knaagdieren opvang vol zit met diertjes.
Ik vraag me toch af waarom sommige mensen alle onderwerpen die voorbij komen aangrijpen om hun mening over allochtonen te geven...Dat heeft mijn inziens helemaal niets met knaagdieren te maken, maargoed....
Ik vraag me toch af waarom sommige mensen alle onderwerpen die voorbij komen aangrijpen om hun mening over allochtonen te geven...Dat heeft mijn inziens helemaal niets met knaagdieren te maken, maargoed....
Okay, laten we vooral alle huisdieren terug zetten in de natuur....Dat lijkt me een goed plan......Want de dieren die inmiddels al honderden jaren als ons huisdier worden gezien zijn inmiddels zo aan het leven bij de mens gewend dat hun leven in de vrije natuur van korte duur zal zijn.
Zo zijn we snel van het overschot aan huisdieren af. Geweldige oplossing....
Dit is typisch een geval van laten we vooral onze koppen in het zand steken en blijven roepen dat dieren niet in huis horen en ondertussen maar niets doen aan de ellende die de gefokte dieren meemaken hier , want het heeft toch geen nut. Ja zo ken ik er nog een paar.
Ga eens een kijkje nemen in België waar nog wel honden en katten in de etalages zitten. Doodziek wordt je alleen al van de aanblik.......
Ik ben het er mee eens dat er meer controle moet komen of misschien zelfs diploma's / certificaten/ vergunningen voor fokkers, maar in de winkels , mooi niet!
Zo zijn we snel van het overschot aan huisdieren af. Geweldige oplossing....
Dit is typisch een geval van laten we vooral onze koppen in het zand steken en blijven roepen dat dieren niet in huis horen en ondertussen maar niets doen aan de ellende die de gefokte dieren meemaken hier , want het heeft toch geen nut. Ja zo ken ik er nog een paar.
Ga eens een kijkje nemen in België waar nog wel honden en katten in de etalages zitten. Doodziek wordt je alleen al van de aanblik.......
Ik ben het er mee eens dat er meer controle moet komen of misschien zelfs diploma's / certificaten/ vergunningen voor fokkers, maar in de winkels , mooi niet!
juist wel ook voor de winkels
ze verkopen ze toch in de winkels
dus waarom zouden ze dan ook geen richtlijnen eisen over de grote van de hokken het aantal diertjes dat erin mogen verblijven
soms zie je er wel 30 muisjes in 1 glazen bak, neusjes en oortjes kapotgevreten
het zou verboden moeten zijn als er niemand is met verstand van de dieren die ze verkopen
dat ze mannetje en vrouwtje niet kunnen onderscheiden is om te janken natuurlijk
ze verkopen ze toch in de winkels
dus waarom zouden ze dan ook geen richtlijnen eisen over de grote van de hokken het aantal diertjes dat erin mogen verblijven
soms zie je er wel 30 muisjes in 1 glazen bak, neusjes en oortjes kapotgevreten
het zou verboden moeten zijn als er niemand is met verstand van de dieren die ze verkopen
dat ze mannetje en vrouwtje niet kunnen onderscheiden is om te janken natuurlijk
Niet iedere verkoper in een dierenwinkel heeft verstand van alle dieren die ze verkopen, dat alleen zou al een reden moeten zijn om er gewoon diervoederwinkels van te maken, dus zonder levende have.
Laat de goedwillende zich maar bekwamen in dierhouderij, dierverzorging en onder betere controle de diertjes verkopen.
Vanuit de nevelen kwam ik tot u.
Laat de goedwillende zich maar bekwamen in dierhouderij, dierverzorging en onder betere controle de diertjes verkopen.
Vanuit de nevelen kwam ik tot u.
welcome back
van diervoeders hebben ze net zo weinig verstand hoor, ze praten ook de vertegenwoordiger maar na!
en verder deel ik je mening
van diervoeders hebben ze net zo weinig verstand hoor, ze praten ook de vertegenwoordiger maar na!
en verder deel ik je mening
En die snappen net zo goed niet veel,
Die praten ook enkel wat ze geleerd hebben..... moet je ze eens een moeilijke vraag stellen over hondenvoer...hahahaha
Die praten ook enkel wat ze geleerd hebben..... moet je ze eens een moeilijke vraag stellen over hondenvoer...hahahaha