LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem geen dieren in huis als loge

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
[email protected]

Neem geen dieren in huis als loge

Ongelezen bericht door [email protected] »

:cry:
Onze dochter had ons gevraagd om op haar jonge hond te passen. Op weg naar huis, heeft het diertje de elektrische bedrading van de autostoelen doorgebeten.
Geen punt, dacht mijn dochter en gaf het door aan de verzekering. Ondanks de voorwaarden van LEVOB zeggen zij de schade niet te willen betalen. Met als reden, wij hadden beter op het diertje moeten passen. Ik ben daar niet mee eens. Wie heeft zo iets dergelijks aan de hand gehad. Want op die manier is een aanspraklijkheidsverzekering waardeloos.

Gast

Re: Neem geen dieren in huis als loge

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou geen verzekering weten die uitbetaald bij schade of iet dergelijks. Ze proberen met hun mooie (kleine) regeltjes er onderuit te komen.
De reclames zijn fantastisch maar als het op uitbetalen aankomt zijn ze niet thuis.
Ziektekostenverzekering
Reisverzekering
Autoverzekering
Rechtsbijstandverzekering
Inboedelverzekering, wel premie innen met mooie beloften maar uitkeren ho maar, en zo kan ik wel even doorgaan.
Je heb en advocaat nodig om deze verzekeringen aan te pakken.

hoogerheijde

Ongelezen bericht door hoogerheijde »

:oops: onzin dat er geen verzekeringsmaartschappij bestaad die niet netjes uitbetaald, neem b.v. Sterpolis verzekeringen of de FBTO. :wink:

Gast

Lijkt me ook raar dat je voor zoiets geld terug kunt vragen. Het is toch je eigen verantwoordelijkheid? Ik kan me goed voorstellen dat de maatschappij niet uitbetaald. Zou toch raar zijn als mijn kat of hond ineens onder de aansprakelijkheidsverzekering zou vallen? Ik zit bij Interpolis, nooit klachten over gehad, maar ik zou niet eens vragen of de schade die door mijn hond veroorzaakt word, vergoed word.

anna10

Ongelezen bericht door anna10 »

Het gaat erom of de hond c.q. de bezitter een onrechtmatige daad heeft begaan ten opzichte van een derde. In dit geval was u echter zelf de bezitter (let op: eigenaar zijn is iets anders!) en dus verantwoordelijk voor de daden van de hond.

Dit zijn geen mooie regeltjes van maatschappijen die er onderuit proberen te komen maar ligt puur aan de wetgeving (artikel 6:179 burgerlijk wetboek).

Gast

Wij hebben dit ook gehad. We hadden een hond ter oppas in huis genomen die het kleek vervolgens stuk heeft gebeten. Wordt niet vergoed want we hadden beter moeten opletten. Ja, hallo, waar heb ik dan een verzekering voor. Zoals ik het begrijp word er vrijwel nooit uitgekeerd als er dieren bij betrokken zijn, helaas

Gast

Je moet ook de WA-verzekeing inschakelen van de mensen waar het dier van is. Als mijn kind bij een ander wat stuk maakt dan wordt onze aansprakelijksheisverzekering ingeschakeld. Zo simpel ligt dat. :wink:

anna10

Ongelezen bericht door anna10 »

Het probleem is juist dat de eigenaar van hond hier niet betrokken bij is. Het gaat erom wie op dat moment de controle over het dier had. Die is aansprakelijk. En dat was de schrijver zelf, maar je kan niet aansprakelijk zijn voor schade die je aan jezelf hebt toegebracht alleen aan die van een ander.

Gesloten