LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NIEUW PASPOORT UITGESTELD

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
gelijk

NIEUW PASPOORT UITGESTELD

Ongelezen bericht door gelijk »

NIEUW PASPOORT UITGESTELD

Het nieuwe, blauwe EU-Dierenpaspoort is niet per 3 juli verplicht, zoals gepland, maar pas op 1 oktober. De Europese Commissie besloot de invoering van het huisdierenpaspoort uit te stellen, omdat van de 25 lidstaten alleen Zweden en Finland op tijd klaar waren met de voorbereidingen.De meeste landen hebben het paspoort al wel in productie, maar zijn nog niet zover dat dierenartsen over voldoende exemplaren beschikken. Daarom blijft het tot dan toe gebruikelijke inentingscertificaat nog ruim drie maanden gehandhaafd. ‘We kunnen de hondenbezitters niet laten opdraaien voor de laksheid van de lidstaten’, aldus Euro-commissaris Byrne.
bron: Onze Hond

Gast

Re: NIEUW PASPOORT UITGESTELD

Ongelezen bericht door Gast »

wat is dit allemaal over het paspoort, gaat dit over het entingsboekje van mijn hond?

Gast

Nou mijn honden hebben in hun eerste levensjaar alle entingen gekregen, maar je denk toch niet dat ik ze dood injaag door ieder jaar te enten????

Gast

Ze blijven dan ook gewoon in Nederland, genoeg ruimte voor ze hier lekker in duinen rennen langs het water, mag allemaal niet in de meeste landen!

Gesloten