LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nu begint de buurvrouw te zeuren over mijn hond

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
evelineendiego

Nu begint de buurvrouw te zeuren over mijn hond

Ongelezen bericht door evelineendiego »

Hallo

Toen ik vanmiddag boodschappen ging doen hoorde ik mijn 2 naaste buurvrouwen praten over mijn honden.
Ik liep op hun af en vroeg vriendelijk of er problemen waren met mijn honden. De ene buurvrouw liep snel weg (hoe bedoel je achter de ellebogen) en de andere buurvrouw bleef staan en zei ja je honden blafte woensdagavond de hele tijd. Aangezien zij een geestelijke handicap heeft kon ik niet verder met haar hierover praten omdat op een opmerking van mijn kant (dat het aan mijn beidde kanten nooit stil is) zij begon te gillen dat ze de wijkagent ging bellen.Ik ben naar een buurvrouw gegaan van 2 huizen verderop en vroeg of zij mijn honden die avond heeft gehoord, dit was niet het geval.En aangezien het oude huisjes zijn en mijn hond groot is hoor je dit echt wel!

Het klopt dat mijn honden aanslaan als er iemand voor me deur staat of langsloopt met kabaal. Dit zijn een paar blaffen hooguit een seconde of 2 en dan is het weer stil (ook als ik niet thuis ben)Ik ben vrijwel elke avond thuis en als ik overdag weg ben dan is dat tussen het uitlaten door dus ook niet langer als 3 uurtjes!!!

Mijn ene buurvrouw (de geestelijkgehandicapte) heeft 3 katten (die overal poepen) en een hond die notabene zelf constant aanslaat!!! Ze luisterd elke dag wel naar (voor mij verschikkelijke)harde muziek en als ze tv kijkt dan staat die op standje 20, ze loopt elke dag minimaal 1 keer tegen 1 van haar beesten te brullen en jankt met de muziek mee :s.

Andere buurvrouw kijkt haar soapjes ook op standje 20 en vloekt gezellig mee.

Ik heb onlangs wat naars mee gemaakt waar ik nu een beetje van aan het bijkomen ben, ik heb hier helemaal geen zin in. De buurvrouw hoort eigenlijk in een begeleidwonen project en is als buurvrouw niet aanspreekbaar. Doordat haar familie een proces heeft aangespannen tegen de woningbouwvereniging mag ze hier blijven wonen. Maar elke buur heeft problemen met haar gehad. De ene keer zegt ze, we maken allebei herrie (nou dat valt op het aanslaan van mijn honden reuze mee hoe een herrie ik maak) dus we gaan niet klagen en de andere keer roept ze ik ga de politie bellen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het mens in een begeleidwonen project word gezet?? Ik word hier moedeloos van!!!En kan ik boetes gaan krijgen??? Want ja als iemand komt controleren en aanklopt dan slaan mijn beessies aan.

Vriendelijke groet eveline

Soraya

Re: Nu begint de buurvrouw te zeuren over mijn hond

Ongelezen bericht door Soraya »

jij kan er niet voor zorgen dat iemand in een begeleid wonen wordt gezet. Dat gaat op hele andere manieren die absoluut totaal los van jou staan.

Tja, als je weet dat diegene zo wispelturig is als wat, zou ik gewoon attent blijven, en bij snerende opmerkingen dit gewoon negeren. Je maakt het immers dan erger dan dat het is, want dan heeft ze aanleiding om erop in te haken. Maar geloof mij, er zijn ook voldoende gezonde mensen die zo doen, dus niet druk om gaan maken, je zit je druk te maken om niks.

Dat honden aanslaan als er gebelt wordt, dat is logisch. En in eerste instantie zal er eventueel denk ik onder begeleiding van de wijkagent gesproken worden en gekeken of er echt overlast is of niet. Dan eventueel met huurvereniging als je huurt. Maar er kan echt niet zoveel gebeuren.

evelineendiego

Ik heb vandaag wat mensen uit de buurt gesproken en het aan hun verteld. Nu blijkt dus dat ik niet de eerste ben waarbij ze dit soort dingen doet, er zijn zelfs mensen verhuisd door haar toe doen!!!Ik woon nu 2 jaar naast haar en ik heb het dus nog behoorlijk lang volgehouden voor ze problemen ging maken.Ik heb de wijkagent zelf even gebeld om een melding te maken van mijn buurvrouw. Hij vertelde daar niks aan te doen. Als zij zou bellen zou hij haar doorsturen naar de woningbouw. Die heb ik ook al gebeld, ze waren eigenlijk al dicht maar hebben mijn verhaal genoteerd en word hier maandag over terug gebeld.Ook haal ik van de week een rolgordijn zodat mijn honden niet meer aanslaan als er mensen alleen langs lopen.Voor de rest moeten ze maar eens eerst naar hun eigen herrie kijken voor ze zich gaan storen aan dat van een ander.Ik ga me PROBEREN er niet meer druk over te maken :wink:

Groetjes

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt zelf controleren hoe erg de overlast is door b.v. een cassetterecorder op te laten nemen hoe vaak uw honden blaffen.

Ook zou rustige muziek aan kunnen helpen dat uw honden niet aanslaan als er iemand langs loopt. Misschien is het mogelijk om de honden in een kamer of keuken te zetten die niet grenst aan de straat.

Ik zet altijd de bel uit als ik weg ga om 1 reden om te blaffen weg te nemen.

U zou als tegenprestatie een dagboek kunnen aanleggen van de geluidsoverlast van m.n. de hond van uw buren.
Datum: tijd + tijdsduur daarin vermelden.

Dan kunt u later vergelijken welke honden de meeste overlast veroorzaken. ;)

Sterkte

evelineendiego

Dat is een goed idee van die cassette recorder, ga is kijken of ik iemand nog zo een ding heeft liggen. Mijn bel is stuk dus die kan ik niet uitzetten :wink: . Over dat dagboek is ook een goed plan, vanacht heeft haar hond wederom geblaft en zelf stond ze vanochtend te bleren in de tuin.Vind dit zo erg, heb eigenlijk me nooit geergerd aan haar herrie maar door dit begint het me echt te irriteren :shock:

Bedankt voor de tips

Groetjes eveline

TdeHond

's-Nachts blaffen lijkt mij een absolute nono!
Daar scoort u punten mee mocht mevrouw een klacht indienen bij officiële instanties.

Goed dagboek bijhouden en haar niet laten weten dat u dit doet.
Ik hou van een verrassingseffect.
All is fair in love and war. ;)

Katja46

Ongelezen bericht door Katja46 »

Een hond die aanslaat als de bel gaat is toch niet erg.
Als ze dan maar weer stil zijn.
Ik zou toch even persoonlijk naar de woningbouw gaan om het verhaal te vertellen bij de juiste persoon.
Dat lijkt me beter als via de telefoon en laten ze er notities van maken.
Misschien dat je ook nog een persoonlijk gesprek met de wijkagent aan kunt gaan.
Die kan je misschien vertellen wat je wel of niet moet doen.
Probeer die buurvrouw gewoon te negeren en laat je het hoofd niet gek maken, dat is ze niet waard.

evelineendiego

@tdehond

Ik zeg helemaal niks :wink: behoorlijk al wat kunnen opschrijven vandaag hahaha.

@katja

Dankjewel voor je steun, het blaffen van mijn honden houd ook misschien 2 tellen stand echt niet langer, daarbij ben ik altijd thuis het komt maar een enkele keer voor dat ik weg ben. (ja op een boodschap of kind van school halen na). De honden gaan er elke dag minimaal 2 uur uit en dat over 3 keer verdeelt (vaak nog langer hoor) dus ze zijn veels te moe om thuis irritant te doen. Ik maak me niet meer gek, en wacht me telefoontje van de woningbouw af.Mijn andere buurvrouw trek ik me helemaal niks van aan, had ze maar niet weg moeten lopen toen ik vroeg of er wat was :shock:

Nogmaals dankjulliewel voor de tips steun etc. Keep you post-it :D

Groetjes eveline

Soraya

Ongelezen bericht door Soraya »

zorg er wel voor dat het geen heen en weer gegooi gaat worden van overlast. Daar kom je niet verder mee. Denk ook eens aan oplossingen voor allen.

TdeHond

Het plan is:
1. nagaan welke overlast eveline's hond zou geven ( opnemen op cassetterecorder)
2. dagboek aanleggen van overlast hond buren, zonder dit kenbaar te maken naar de buren. Meer uit voorzorg mocht de buurvrouw een klacht over haar honden deponeren bij b.v politie.

Een buurvrouw klaagde over mijn jonge dwerghond die overlast zou geven als ik weg was. Ik heb het opgenomen ( het viel reuze mee)
Vervolgens een plan ontwikkeld om haar te leren alleen te zijn ( dat was ze niet gewend bij vorige eigenaar).
Het plan sloeg aan en nu kan ze goed alleen zijn. Zo nu en dan neem ik het nog wel eens op om te kijken of het nog steeds goed gaat.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Hoe is dit afgelopen?

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja, niet iedereen houdt van honden, ze stinken , schijten, en maken teveel geluid en kosten bergen met geld. Ik geef die mevrouw wel een beetje gelijk hoor, whaha :lol:

M.M.N.

Ongelezen bericht door M.M.N. »

Goh wat een goeie beschrijving van jezelf. :twisted:

ron1

Nee, goed lezen, het gaat over honden, een steeds groter wordende problematiek in nederland. :idea:

TdeHond

Internettrol

Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op forums, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare reacties (bijvoorbeeld flames) van andere mensen uit te lokken

M.M.N.

Geplaatst op 16 Jul 2009 12:20 door TdeHond
--------------------------------------------------------------------------------
Internettrol

Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op forums, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare reacties (bijvoorbeeld flames) van andere mensen uit te lokken

Ik had het niet beter kunnen verwoorden TdeHond. :twisted: :wink: :lol:

ron1

Gelieve U bij het onderwerp te houden, dat is namelijk tegen de huisregels.

De hondenbelasting gaat omhoog met 14% in 2010 hoor ik zojuist op BNR, maar dit terzijde, whaha , succes................

TdeHond

< gggggggggggggggggggggg >

Al jaren geen hondenbelasting in deze gemeente!

Succes! Veel plezier met uw spel!

ron1

Spel ??

Huh ?

Dan woont u met het beest blijkbaar in een wat kleinere gemeente.

M.M.N.

Regels zijn er om vanaf geweken te worden en dit doe jij maar al te graag door je te gedragen als internettrol.
Wat zielig ben je dan als je dit alleen maar via internet durft want ik denk dat je in het echte leven zo laf bent als het maar zijn kan.
Maar je zoekt het maar uit verder met je zielig gedrag.

Gesloten