Hallo, naar aanleiding van jullie uitzending op 17 mei over hondenhandelaren wil ik jullie er graag op wijzen dat in de dierenspeciaalzaken die ons land rijk is, de meeste knaagdieren en vogels in dermate kleine onderkomens zijn ondergebracht dat de dieren vaak al gestresst zijn voordat ze ooit een uitzonderlijke situatie hebben meegemaakt. Ik vind dit niet kunnen en hoop dan ook dat men er meer aandacht aan zal besteden, bijvoorbeeld door geen gefokte knaagdieren meer aan te schaffen maar deze op te halen uit opvangcentra voor knaagdieren die zijn aangemeld bij de dierenbescherming, bijvoorbeeld Stichting Knaagdier te Heiloo.
Zelf ben ik verwoed ratten liefhebber en heb al men dieren uit dit centrum gehaald (waar ik ook vrijwilliger ben) maar het gebeurt maar al te vaak dat ik bij dierenspeciaalzaken zie dat de dieren niet goed behandeld worden. Soms vraag ik ook naar de achtergrond van de te koop aangeboden dieren, meestal krijg ik hier geen antwoord op.
Een voorbeeld van zo een dierenzaak is Dierenshop Alkmaar aan de gedempte nieuwsloot 73 te Alkmaar. Een andere zaak waar het er niet goed aan toe gaat is Ranzijn Tuin&dier aan de omval 55 in Alkmaar.
Ik hoop dat jullie ook hier eens een onderzoek aan willen weiden, want er is veel leed onder de dieren.
Mijn E mail is [email protected]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ook ratten zijn vaak slachtoffer slechte behandeling
Re: Ook ratten zijn vaak slachtoffer slechte behandeling
Ratten zijn ongedierte vandaar je er een hebt.