LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opmerkelijk: Schwarzenegger verbiedt paté de foie gras

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Opmerkelijk: Schwarzenegger verbiedt paté de foie gras

Ongelezen bericht door Gast »

Opmerkelijk: Schwarzenegger verbiedt paté de foie gras
04-10-2004
Arnold Schwarzenegger, gouverneur van de staat California, heeft een wet ondertekend waarmee per 2012 de productie en de verkoop van paté de foie gras (ganzen- en eendenleverpaté) in California wordt verboden.

Ganzen en eenden die voor de productie van foie gras worden gehouden, leven meestal solitair in kleine kooitjes. Twee- of driemaal per dag wordt met kracht een buis in de keel van de eenden en ganzen geschoven en worden er grote hoeveelheden gemalen graan in de maag gepropt. De dieren krijgen hierdoor veel meer eten dan ze uit zichzelf zouden willen eten. Zo zorgt men voor vervetting van de lever die tienmaal zo groot wordt als normaal. Het geforceerde voeren is erg pijnlijk en stressvol voor de dieren. Deze zeer dieronvriendelijke methode wordt nu verboden in California; ook mogen restaurants en winkels het product straks niet meer verkopen.

In Europa komt deze dieronvriendelijke praktijk nog veel voor, met name in Frankrijk, België en Spanje. Nederland is geen producent, maar het wordt wel geïmporteerd. In vele restaurants prijkt het op de kaart, het is in winkels te koop en het wordt regelmatig in kerstpakketten aangetroffen.

Een mooi gebaar van 'good old Arnold', dat in Europa navolging zou moeten krijgen!
Bron: website dierenbescherming.

Zouden we zeker hier in Nederland ook moeten doen!

disney

Re: Opmerkelijk: Schwarzenegger verbiedt paté de foie gras

Ongelezen bericht door disney »

helemaal met je eens!!!
wat zijn dit voor barbaarse praktijken !!!!!!!!
hup verbieden die handel!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Onvoorstelbaar wat deze dieren moeten lijden! Maar dat geldt ook voor een heleboel andere dieren voordat ze in de koeling van de slager liggen.
Het vetmesten van ganzen is een barbaarse bezigheid; ganzenlever zou per direct van het menu geschrapt moeten worden!
Net zoals kikkerbilletjes, als je eens wist hoe deze dieren aan hun einde komen dan vergaat je de eetlust ook per direct. Ik eet sowieso al geen apart vlees en ik denk er ook serieus over vegetariër te worden.

Broodjeeend

Ongelezen bericht door Broodjeeend »

Ach kom nu niet met dieren leed ik eet het graag jammer dat het niet goedkoop is. Bij een koe stoppen ze met de hand in haar kont een rietje in zeg en dat voor melk !!!! Die koeien hebben toch liever een echte stier dan een hand of vuist van een KI-er.

disney

nou zeg broodje eend!!
dat mensen nog dit soort gedachtengangen hebben zeg!!onbegrijpelijk!
dus jij vind dit normaal??
nou sorry maar voor mij spoor je dan niet!
pure dierenmishandeling!!!!!! :twisted:

Broodjeeend

En Daarom drink je nog steeds melk niet ????

disney

ben jij boer ofzo dat jij dit soort dingen weet broodje eend?
punt 1 drink ik biologische melk,
punt 2 aan koeien melken gaan de beesten niet dood!
vuile dierenbeul!! :evil:

Broodjeeend

Ik mag aannemen dat je het ook niet lekker vind een vuist en arm in je toekomst gedrukt krijgt :!:

Voor jouw info de z.g BIO Koe krijgt op dezelfde wijze toegepast. KI dan.

En ja ik ben veehouder geweest

koe2

Ongelezen bericht door koe2 »

koeien hebben toch liever een echte stier dan een hand of vuist van een KI-er.
Zeker weten :? :? :?

Gesloten