LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opvallend veel " vechthonden" in asiels

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
duiner

opvallend veel " vechthonden" in asiels

Ongelezen bericht door duiner »

.
Als je kijkt naar " nieuw binnen " bij een zomaar asiel , is het opvallend , dat er zoveel staffords en
andere soortverwanten zijn binnen gebracht .....

Dit is een verontrustende trend van de kopers , die niet naar puppy-cursussen gaan , ( ik zie ze daar amper ) ,
en meer hun hond als " status symbool " gekocht hebben ....
Hoe is deze trend te stoppen,
het doet die hondenrassen zeker geen goed , en waarom zijn ze dan naar een asiel gebracht ?
Vallen ze tegen , zijn ze te sterk, zijn ze te wild, zijn ze te agressief .. ????

Jammer dat daar geen aandacht aan geschonken wordt , dit zal wel zo langzamerhand eens moeten ,
in de media , enz .
.
Mancha....Kruising Argetijnse dog
Missy ....Kruising Stafford
Prins ....Kruising Stafford
Roxy......Engelse Staffordshire
Spike ....Amerikaanse Bulldog
Ziggy......Kruising Staffordshire Terrier
Bullit .......Amerikaanse bulldogg
Chica......Stafford

enz enz
.

ciske

Re: opvallend veel " vechthonden" in asiels

Ongelezen bericht door ciske »

Het zijn altijd rare types die dit soort honden kopen , en achteraf toch in moeilijkheden komen.

Op dit gebied hadden ze die RAD wet niet af moeten schaffen er komen er veel te veel van dit soort.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

duiner

ciske schreef:Het zijn altijd rare types die dit soort honden kopen , en achteraf toch in moeilijkheden komen.

Op dit gebied hadden ze die RAD wet niet af moeten schaffen er komen er veel te veel van dit soort.
ben het volledig met u eens !!
dat was een stomme zet, en weet u waardoor?.

. de eigenaren van die rassen, hebben protesten ingediend en kregen hun zin... :shock:

dit is iets waar Radar nog eens aandacht aan moet schenken ,
want de rest was er op tegen !
.
.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Vallen ze tegen , zijn ze te sterk, zijn ze te wild, zijn ze te agressief .. ????
Of te lief :? . Een kennis van me heeft een dierenpension waar ooit een "vechthond" achtergelaten is de eigenaar wilde hem niet meer , ontzettend lief beest die "bang" was van de katten en op zn rug ging liggen kroelen als je m omduwde :? . Deze eigenaar zocht een echte "vechthond". Zielige types.

duiner

bprosman schreef:
Of te lief :? . Een kennis van me heeft een dierenpension waar ooit een "vechthond" achtergelaten is de eigenaar wilde hem niet meer , ontzettend lief beest die "bang" was van de katten en op zn rug ging liggen kroelen als je m omduwde :? . Deze eigenaar zocht een echte "vechthond". Zielige types.
ja, zieliig , wat een gestoorde mensen,.... laat hij dan een leeuw in huis nemen , wat wil hij nou ?
Als hij zelf wordt aangevallen door zijn eigen hond ( is voorgekomen ) moet hij ineens afgemaakt worden !
Zoekt hij die grens dan op ?... :roll:

Deze soorten kunnen , als ze volwassen worden ineens omdraaien met omgang met andere honden
hoe goed je ze ook opvoed !

Ik ken iemand , die haar Am. Bullterriers heel goed heeft opgevoed ,
maar ......?
Nu ze volwassen zijn, kunnen ze niet meer met andere honden , en vallen reuen aan !!
Dus gaat ze apart de honden maar uitlaten , en dat doet ze wel goed.

Dit vond ik nou echt een voorbeeld, dat het in de genen zit, en dat die honden echt zo zijn !
Net als een jachthond de konijnen achterna gaat hoe je ze ook opvoedt...

Ook heb ik een man zijn Am. Bullterrier een schop in zijn buik zien geven , omdat die hond
een andere hond net had aangevallen, die gewoon aan de lijn bij een bankje zat

we keken ons ogen uit, hoe die jongen zijn eigen hond behandelde ,
waardoor hij nog feller werd !!.... :shock:

Dat soort mensen gaan niet naar puppy-cursussen, die zijn echt gestoord !..

en een gevaar voor onze samenleving en onze honden
.
.

Jezebel

Ongelezen bericht door Jezebel »

ciske schreef:Het zijn altijd rare types die dit soort honden kopen , en achteraf toch in moeilijkheden komen.

Jammer dat alle eigenaren over 1 kan geschoren worden. Mijn hond heeft diverse cursussen met lof doorlopen en is werkelijk een schat van een hond met een gouden karakter.

Een groot aantal eigenaren hebben echter geen idee wat ze in huis halen en schaffen ze aan om de verkeerde reden. Staffords zijn honden met een sterk karakter en je moet weten hoe je daar mee om moet gaan, VOORDAT je er 1 aanschaft. Helaas denken vele "mensen" 'm wel zelf op te kunnen voeden door 'm af en toe eens flink in de hoek te schoppen.......... :( Die "lol" gaat er al snel af, waardoor ze in het asiel belanden. Dat is meestal voordat ze hun 2e levensjaar behalen, waardoor heropvoeden door de volgende eigenaar heel moeilijk is.

duiner

Jezebel schreef: waardoor ze in het asiel belanden. Dat is meestal voordat ze hun 2e levensjaar behalen, waardoor heropvoeden door de volgende eigenaar heel moeilijk is.
een oudere man heeft zo zijn kleine hond bijna moeten verliezen door een aanval van een stafford:

de stafford kwam op het strand op dit hondje afrennen, en pakte hem heel heftig !

De jongen kwam eindelijk ook aangelopen, maar was even zo geschrokken als die oudere man
omdat hij net zijn stafford uit het asiel had gehaald, en hij wist niet dat hij dit zou doen .

dit is het enge van " herplaatsen " , de asiels vertellen en weten niet alles over deze honden
.

ciske

Een groot aantal eigenaren hebben echter geen idee wat ze in huis halen en schaffen ze aan om de verkeerde reden. Staffords zijn honden met een sterk karakter en je moet weten hoe je daar mee om moet gaan, VOORDAT je er 1 aanschaft. Helaas denken vele "mensen" 'm wel zelf op te kunnen voeden door 'm af en toe eens flink in de hoek te schoppen.......... Die "lol" gaat er al snel af, waardoor ze in het asiel belanden. Dat is meestal voordat ze hun 2e levensjaar behalen, waardoor heropvoeden door de volgende eigenaar heel moeilijk is.

Dat je dit soort dingen met geen enkele hond moet doen lijkt mij duidelijk, maar alsnog vind ik dat dit soort honden niet meer gefokt moeten worden , ze zijn niet te vertrouwen en de ellende is niet te overzien als er iets gebeurd.

duiner

ciske schreef:Dat je dit soort dingen met geen enkele hond moet doen lijkt mij duidelijk, maar alsnog vind ik dat dit soort honden niet meer gefokt moeten worden , ze zijn niet te vertrouwen en de ellende is niet te overzien als er iets gebeurd.
precies, op hondenforums wordt dan ontkent dat ze een " kaak-klem" hebben ,
en daarom niet kunnen loslaten
maar in feite is het een " waas voor de ogen krijgend" , en dat is de reden van niet meer los laten .

de razernij is te hoog, , en dan kunnen ze nog zo lief zijn met kinderen ?
iedre " vechthond " bezit die razernij .

en ook daarom pleit ik weer voor die RAD-wet !!
.
,

ciske

.

mee eens , liever gisteren nog die wet terug dan vandaag.

duiner

ciske schreef:

.

mee eens , liever gisteren nog die wet terug dan vandaag.
als ik dit schreef op een hondenforum, nadat ik weer van een aanval gehoord had, bv .
dan kreeg ik de hele meute over mij heen ... :shock:

en .. vooral met scheldwoorden , en " hoe durf je hier iets over te zeggen " -dreigingen .. :shock:
.

terwijl de mensen met jachthonden en andere leuke honden , gaven mij ook gelijk
dat is wel typerend , he ?
.

ciske

op hondenforums zijn het meekwakers, het is algemeen bekend dat er te veel van die vechthonden komen.

duiner

ciske schreef:op hondenforums zijn het meekwakers, het is algemeen bekend dat er te veel van die vechthonden komen.
ik heb er ook geen leuke tijd gehad,

Ik voelde mij dan ook constant aangevallen , terwijl ik nooit wat uit mijn duim zoog
beweerdde zij dan, dat het dus " allemaal niet waar " was .. :roll:
.
.

bobske

Ongelezen bericht door bobske »

De RAD is destijds afgeschaft (?) omdat bleek dat de zogenaamde vechthonden niet verantwoordelijk waren voor de meesten bijtincidenten. Jammer dat veel mensen een vorm van tunnelvisie hebben. Ik zou zeggen...verdiep je eerst goed in een ras voordat je er over (ver)oordeelt. Een Argentijse dog is geen vechthond maar een jachthond en een Pitbull is van oudsher ook geen vechthond maar ook een jachthond en veehond. Mensen hebben er een vechthond van gemaakt. Trouwens hondagressie is totaal iets anders dan mens agressie. Een hond die agressie naar andere honden vertoont betekend nog niet dat hij ook agressief naar mensen is. Vroeger werden Pitbulls gefokt op Gamness tegenwoordig op agressie. Gamness en agressie is totaal iets anders. Mensen verpesten honden net als veel fokkers denk aan bv Engelse Bulldoggen die bij warm weer al flauw vallen. Fokkers moeten selectiever fokken en de nieuwe eigenaren uitzoeken. Veel Pitbulleigenaren vinden hondagressie bij het ras horen. Sorry maar ik vind het in deze huidige maatschappij niet kunnen. Er wonen teveel mensen en dieren op elkaar en de risico's zijn te groot. Gelukkig zijn er ook fokkers die er net zo over denken en hondsagressie uit het ras fokken. Veel Pitbulleigenaren (inclusief de pitbullvereninging) vind dit het verkloten van het ras maar dat is dan jammer.
Wij als honden eigenaren moeten samen de verantwoordelijkheid nemen voor onze honden.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

De RAD is afgeschaft omdat er vaak verkeerde honden die iets op een vechthond leken werden in beslag genomen, over tunnelvisie gesproken.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Dat je dit soort dingen met geen enkele hond moet doen lijkt mij duidelijk, maar alsnog vind ik dat dit soort honden niet meer gefokt moeten worden , ze zijn niet te vertrouwen en de ellende is niet te overzien als er iets gebeurd.[/quote]

Waarom zijn ze volgens jou niet te vertrouwen ?
Ken er 2 en dat zijn zeer lieve honden, ook tegenover kinderen en andere honden hier in het park.

Denk dat het met name heel veel aan de eigenaar zelf ligt.

duiner

Chocomelk schreef: Waarom zijn ze volgens jou niet te vertrouwen ?
Ken er 2 en dat zijn zeer lieve honden, ook tegenover kinderen en andere honden hier in het park.

Denk dat het met name heel veel aan de eigenaar zelf ligt.
dat weet je niet , want het zijn jouw honden niet, dus hoe weet van die andere honden ?
Of kwam je ze elke dag tegen, in een park vol met honden ?

ik kende er genoeg, waar je liever even een ander paadje voor insloeg .
maar ze waren wel lief voor kinderen .
.
seconds-out schreef: Dat ligt dus altijd aan de baas, nooit aan de hond.
ik had een hond, die niet vals te krijgen was, was het type niet voor

als je geen verstand van verschillende rass-eigenschappen hebt , kan je geen goed oordeel treffen ,
vind ik
.

Gesloten