Hallo
Een vraagje over mijn kater en ik hoop dat iemand er verstand van heeft. Mijn oude kater (ik schat op zijn jongst 12 jaar) snurkt de laatste tijd. Dit doet hij als hij slaapt maar ook als hij rustig voor zich uit kijkt. Nu weet ik niet of ik me daar zorgen over moet maken. Hoort dit gewoon bij de ouder wordende kat of heeft hij minder lucht? Hij ziet er nog heel goed en tevreden uit en aan zijn gedrag is ook niets te merken.
De rede waarom ik niet gewoon naar de dierenarts stap om te vragen is omdat ik vorige keer met heel duidelijke klachten, drie weken verder en 8 consulten en heel wat geld verder was voordat hij er achter was wat het zou kunnen zijn.
Overigens niest hij ook wel eens en mijn andere kat ook. Maar ze hebben geen vieze ogen en lijken kern gezond in uiterlijk en gedrag. Mijn overige 3 katten hebben nergens last van.
Graag reactie! alvast bedankt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oude kater snurkt & niest af en toe
-
Re: oude kater snurkt & niest af en toe
Misschien toch eerst op zoek naar een andere dierenarts? Als de symptomen echt zo duidelijk waren lijkt mij 8 consulten wat overdreven
Ik geef zelf de voorkeur aan een praktijk met meerdere da,s zodat ruggespraak mogelijk is
Verder kunnen de symptomen van nu op een allergie wijzen (overigens ook ,n hele uitzoekerij vaak) maar zeker ook op een luchtwegaandoening en in dat geval moet je zeker met je kat naar de dierenarts. Het zou idd bij zijn leeftijd kunnen horen maar benauwdheid is ook als je oud bent niet leuk!
Succes!
Ik geef zelf de voorkeur aan een praktijk met meerdere da,s zodat ruggespraak mogelijk is
Verder kunnen de symptomen van nu op een allergie wijzen (overigens ook ,n hele uitzoekerij vaak) maar zeker ook op een luchtwegaandoening en in dat geval moet je zeker met je kat naar de dierenarts. Het zou idd bij zijn leeftijd kunnen horen maar benauwdheid is ook als je oud bent niet leuk!
Succes!
-
Die van mij (12 jaar) hoor ok ook het laatste jaar vreselijk snurken. Lijkt dus idd bij de leehtijd te horen A.s. vrijdag moet hij weer naar de DA. Dan zal ik er eens naar vragen en het resultaat hier posten!
-
Is volgens de DA dus niets bijzonders. Zou aan de luchtwegen kunnen liggen, maar zijn longen zijn prima in orde. Meest waarschijnlijk is dat hij zich omdraait in zijn slaap. Ik moet zeggen dat ik hem nu niet hoor sinds hij op de grond ligt. Alleen als hij naast me ligt op de bank hoorde ik het.