LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overactieve katers
overactieve katers
Ik heb 2 katers van 8 maanden en we slapen al 2 maanden niet omdat ze de hele nacht niet anders doen dan rennen, hollen en vliegen. We begrijpen dat het nachtdieren zijn maar we worden er horensdol van..
Het lijkt wel of ze adhd hebben..
Weet iemand iets om ze een beetje te dimmen? We spelen al heel veel met ze om ze te vermoeien maar dat werkt ook averechts..
Cara
Het lijkt wel of ze adhd hebben..
Weet iemand iets om ze een beetje te dimmen? We spelen al heel veel met ze om ze te vermoeien maar dat werkt ook averechts..
Cara
-
Re: overactieve katers
hahaha ohwjee, wat bekend!
Je pakt het al goed aan hoor, en het is de onbezonnen jeugd van deze beesten... wees gerust, tegen de tijd dat ze een jaar of vier zijn is dat écht een stuk minder (meestal na een jaar wordt het al beter hoor).
wat nog wel wil helpen is voer kopen zonder suiker. Nét als bij mensen werkt dat bij katten "opwekkend". Ook alleen 's Morgens eten geven helpt. (in ieder geval níet 's avonds laat dan dus). Risico van 's Morgens eten geven is wel dat ze je elke ochtend komen wakker maken
Zet ze 's avonds in aparte kamers... dan "fokken" ze elkaar niet op ?
Zomaar wat ideeën..
Je pakt het al goed aan hoor, en het is de onbezonnen jeugd van deze beesten... wees gerust, tegen de tijd dat ze een jaar of vier zijn is dat écht een stuk minder (meestal na een jaar wordt het al beter hoor).
wat nog wel wil helpen is voer kopen zonder suiker. Nét als bij mensen werkt dat bij katten "opwekkend". Ook alleen 's Morgens eten geven helpt. (in ieder geval níet 's avonds laat dan dus). Risico van 's Morgens eten geven is wel dat ze je elke ochtend komen wakker maken
Zet ze 's avonds in aparte kamers... dan "fokken" ze elkaar niet op ?
Zomaar wat ideeën..
dank je margriet we gaan het proberen en was blij dat ik die emoticon zag achter die 4 jaar;-))))
Onze kat (we hebben er maar 1) deed dit in het begin ook. Het duurt een tijdje maar het houdt vanzelf op. Ook steriliseren helpt, daar worden ze ook rustiger van.
Nu zitten onze hond en kat elkaar overdag achterna, en 's avonds liggen ze bij ons op bed te slapen en heb je er geen last van. Pas als ze 'sochtends eten willen, naar buiten willen en aandacht willen maken ze je wakker.
Nu zitten onze hond en kat elkaar overdag achterna, en 's avonds liggen ze bij ons op bed te slapen en heb je er geen last van. Pas als ze 'sochtends eten willen, naar buiten willen en aandacht willen maken ze je wakker.
Ze zijn gecastreerd een maand geleden...helaas hebben we wat dat betreft nog weinig gemerkt....dank voor de tip Karr evengoed..
Hier gaan de katten de kamer uit en voor ik ga slapen krijgen ze een (dood) eendagskuiken. Na hun prooi te hebben verslonden zijn ze aan rust toe en vaak slapen ze nog als ik weer opsta.
Groetjes,
Marianna
Groetjes,
Marianna
die ene die we nu nog hebben doet niet veel meer, maar hier liepen de katers en poezen (geholpen en wel) gewoon snachts buiten. door het katteluikje
Mijn katten zijn nu 3 en 7 en nog steeds als ze los zijn en alleen of als het rustig is (dus snachts) vliegen ze ook de hele kamer door. En rennen ook alles om. Wij hebben ze gewend gemaakt om snachts en als ik weg ben op de keuken te moeten. Ze willen niet altijd maar daar kunnen ze rennen en stoeien wat ze willen, wat ze dus ook doen. Soms lijkt het net of een of ander geslacht is of je zou denken dat 1 van de 2 een kale plek zou moeten hebben omdat er een hele pak haren ligt van t stoeien hahaha. Voor ons werkt het goed en je hebt ook nog een wekker want om een uur of half 9 9 uur beginnen ze met mauwen omdat ze eruit willen hahaha.
Mijn dertien katten slapen snachts allemaal bij mij.
Groetjes,
Marianna
Groetjes,
Marianna
-
Het gaat over overactieve katten en niet over overactieve vrouwen
jeetje reintje dat was een opmerking....
Tja Reintje, jouw pech, ik ben gek op katten niet op menselijke vossen
zullen we het bij de katers houden dames;-))))