Hallo allemaal,
Ik wil even wat kwijt over de paarden verzekering.
Ik heb mijn paard nu bijna 14 jaar en heb al die jaren een aardige premie betaald omdat ik niet voor verassingen wil komen te staan als hij wat krijgt. Krijg ik een brief in de bus van de maatschappij en wat blijkt.... Hij is 20 jaar geworden en nu wordt hij automatisch uit de verzekering gegooid omdat ze bang zijn dat hij te duur wordt!!!!!!
Ik vind dit ronduit schandalig, mensen die altijd netjes hun premie betalen worden toch ook niet op hun 65e uit de verzekering gegooid?
Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] paardenverzekering
Re: paardenverzekering
sorry ik niet. waar had jij je paard verzekerd? staat dat in de voorwaarde dat ze je paard uit de verzekering gaan/mogen gooien? zo niet zijn ze strafbaar en heb jij waarschijnlijk de verzekering aan gegaan zoalng het paard nog leeft. dan zijn hun strafbaar om het op te zeggen. als ik jou was zou ik eerst de kleine lettertjes lezen en gaan uitzoeken of dat mag
Bedankt voor je reactie, Ik heb het doorgenomen maarheb het niet kunnen zien staan.Nu wil het geval dat het eerst de Hippo verzekering was en deze is later overgenomen door de AMEV en deze hanteren deze regel. Heb ook rondgebeld naar andere verzekeringen maar deze nemen geen paard van 20 aan, alleen om te verzekeren tegen de dood en dus geen ziektekosten meer. Nu zal er wel ergens een verzekering zijn die dit wel doet maar ik kom er zo gauw niet achter welke dit is.
Volgens de AMEV staanzij in ieder geval in hun recht.
Ik zou het nog kunnen navragen bij de rechtswinkel maar heb er weinig vertrouwen in omdat het is overgenomen.
Volgens de AMEV staanzij in ieder geval in hun recht.
Ik zou het nog kunnen navragen bij de rechtswinkel maar heb er weinig vertrouwen in omdat het is overgenomen.
als het is overgenomen en ze hebben geen wijzegingen aan jou door gegeven is er niks aan de hand en zou jij eigenlijk nog gewoon verzekerd moeten zijn. zij zijn verplicht om weijzegingen schriftelijk door te geven aal jou. als ze dat niet hebben gedaan mogen ze het niet zo maar zo doen.
en heb je nog wat aan mijn raad gehad?
Ik stel voor dat je gaat klagen en zei.ken op een forum over je probleempje.
IK heb de Amev gebeld en dit inderdaad gemeld maar ze zeggen dat als er wijzigingen zijn geweest ze dit door hebben gegeven. Ik heb niets ontvangen waar dit opstond anders had ik allang naar een andere verzekering overgestapt maar nu trek ik blijkbaar aan het kortste eind want al vraag ik ze om deze brief dan opte sturen als bewijs, een brief antidateren is zo gedaan en dan heb je nog niets. Een ander alternatief zou zijn dat ik nu overstap maar niemand wil een paard van 20 opnemen tegen een volledige verzekering of je betaald ineens zo erg veel premie dat dit een vaste last word die echt buiten mijn budget gaat.
ze mogen nooit Zo maar je verzekering wijzigen hoor. als dat in de polis staat wijzigingen voorbehouden hebben hun geen poot om op te staan