LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pers poept vlak naast de bak...plast wel in bak

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
meirik

pers poept vlak naast de bak...plast wel in bak

Ongelezen bericht door meirik »

Onze pers poept sinds enkele weken vlak nast de bak, bijna elke keer echt een paar cm naast de bak aan de voor of achterkant.

De bakken worden meerdere malen per dag verschoond. Ze plast wel goed in de bak. Er zijn 4 katten met 3 kattenbakken, maar de katten zijn overdag altijd buiten. Wij zijn 2 maanden geleden verhuisd en dit lijkt ongeveer een maand geleden gestart te zijn.

De kat heeft chronische diarree en krijgt hiervoor speciale voeding (kat komt uit het asiel en ze is volledig binnenstebuiten gehaald om een mogelijke oorzaak te vinden. o.a. getest op hiv, bloedziektes etc.) Ze heeft wisselende dunne diarree of erg dunne diarree.

Zij heeft 3,5 maand geleden een nestje geworpen, waarvan 1 zoontje bij ons is gebleven.

Qua kattenbakken hebben we open/dicht geprobeerd. De kattenbak op de plek waar werd gepoept, te plaatsen (net iets meer in de hoek van de bijkeuken) omdat de katten altijd veel buiten zijn geweest en ook veel buiten hun behoefte doen, hebben ze altijd met 2 bakken gedaan maar sinds de kitten erbij is, een extra bak (toen we het hele nest nog hadden, hadden we een paar extra kleine kattenbakken)

voer is gelijk gebleven kattenbakkorrels ook. Kat in onlangs nog nagekeken door dierenarts...

Wie heeft er nog raad voor ons?????????

amarie2007

Re: pers poept vlak naast de bak...plast wel in bak

Ongelezen bericht door amarie2007 »

Een kattebak met een deksel? :D geintje! Heb ik ook een tijd gehad met een van mijn katten. Bleek een tijdelijk iets te zijn, ging na een tijdje gewoon weer in de bak poepen. Waar ze last van had? Geen idee, ik heb het al jaren geleden opgegeven om mijn katten te begrijpen :lol:

Misschien vind jouw kat het vies om in de diaree te staan, dat hij het daarom buiten de bak doet?

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Soms willen ze open zitten want de stank blijft in die kleine kamertjes lang hangen, onze plast in de dichte met klep en poept nu in de berging in open bak!
Vroeger waren daar kopjes in... en dankzij de vaatwasser nu eindelijk hergebruikt, katten hebben soms hygiene dan mensen!

Soraya

Ongelezen bericht door Soraya »

Persen zijn erg kieskeurig heb ik me laten vertellen, dus ik zou aanraden de even veel bakken als katten, plus 1 extra bak.
Daarnaast zou je op die plek een bak neer kunnen zetten met hierin aarde vanuit de tuin, liefst die vanonder de struiken met rotte bladeren erin.
Is de bak voor hun ook wel groot genoeg?

Daarnaast zou ik overstappen op carnibest (volledig versvoeding voor de kat) voor een goede en rustige spijsvertering, dit helpt bij veel dieren ook goed voor de spijsvertering.

Gesloten