LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proteq, een forse premieverhoging

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Sjalot

Proteq, een forse premieverhoging

Ongelezen bericht door Sjalot »

Wie van jullie heeft een ziektenkostenverzekering voor dieren bij Proteq en heeft de nieuwe polis van dit jaar al ontvangen?
Die van mijn Collie had al een flinke verhoging maar ik heb vernomen dat de premie van de Engelse Bulldog verdubbeld is. Ik moet de polis van mijn Bulldog nog binnenkrijgen. Ik vrees echter het ergste.
Vorig jaar heb ik het contract van 5 jaar verlengd. Mag de premie in de tussentijd zoveel omhoog gaan? Ik heb begrepen dat ik hem dan altijd mag opzeggen, maar toch vind ik het een vreemde zaak.
Tot nu toe altijd tevreden geweest over Proteq, maar vanaf nu zal ik er geen reclame meer voor maken.

n icolioo

Re: Proteq, een forse premieverhoging

Ongelezen bericht door n icolioo »

Hallo, ik ben blij te zien dat ik niet de enige ben die hier op zijn minst gezegd niet blij mee is.
Ook mijn polis voor mijn vizsla is bijna verdubbeld.
Ik heb meteen gebeld om om uitleg te vragen. Nou wat er mij verteld werd was echt te gek voor woorden; De dierenartskosten zijn de laatste tiojd fors gestegen??? Nou raar dat ik er zelf niets van merk terwijl ik toch echt alle rekeningen eerst zelf moet betalen??????
Ik ben echt erg boos maar er zijn niet zo veel andere verzekeringen op de markt laat staan betrouwbaar.... Dus overstappen is ook lastig vind ik.
Graag hoor ik ook van anderen wat jullie hier van vinden.

IBonD

Ongelezen bericht door IBonD »

Mijn nieuwe premie is vandaag afgeschreven. In plaats van 12,14 nu 20,65. Een verhoging van 71%!!!!
Buitensporig. Hoewel ik een polis voor 5 jaar heb, heb ik toch onmiddellijk opgezegd, me beroepend op de verhoging.
Ik heb nog een hond, waarvan de verzekering op een andere datum is ingegaan. Die zeg ik t.z.t. ook op.
Ik zou nu al ruim 40 euro per maand moeten betalen, zonder de verhoging voor de tweede hond. Dat is 480 euro per jaar. Nou, daar kun je wel wat voor laten doen door de dierenarts, temeer omdat je niet eens alles vergoed krijgt.
Het blijft toch een vorm van gelegitimeerde diefstal, die verzekeringenbranche. Bah!!!!!

pucca87

Ongelezen bericht door pucca87 »

hallo,
Proteq was een van de betere verzekeringen van wat ik hoorde maar na die verhoging is het niet meer zo leuk. er is nu ook een andere goede verzekering, ben de naam ff vergeten.
Ik hoorde laatst ook een tip, zet elke maand een bedrag op een aparte spaarrekening in plaats van de verzekering, dan heb je ook altijd wat achter de hand.
en de prijzen bij de dierenartsen stijgen elk jaar maar het is dit jaar niet schokkend veel geweest.

Sjalot

Ongelezen bericht door Sjalot »

Een spaarrekening heb ik sowieso. Je moet in het leven wat geld achter de hand hebben. Een wasmachine moet ook vervangen kunnen worden als hij kapot gaat.
Met alleen de premie in een spaarpot stoppen kom je er niet als je hond echt wat gaat mankeren.
Ik heb ooit een leverzieke hond gehad, ze is 9 maanden ziek geweest voordat ze werd ingeslapen. Het hele ziekteproces kostte ons 2000 euro. Een grasaar onder narcose uit de neus van de hond halen: 200 euro. Een buikoperatie 600 euro. Dat zijn maar even een paar voorbeelden van wat we in het verleden gehad hebben.
Vandaar dat we de verzekeringen hebben genomen, je wil niet van die onverwachte klappers boven je hoofd hebben hangen.
Dat dierenartsen duur zijn wil ik dus best beamen.
Wat mij wel stoort is dat een verzekeringsmaatschappij zomaar de premie kan verdubbelen als het hun uitkomt. En dat terwijl in het geval van de Engelse Bulldog de hond al voor veel aandoeningen niet verzekerd is. Wie zegt mij wat ze volgend jaar gaan verzinnen?

Marjan111

Ongelezen bericht door Marjan111 »

Mijn hondjes premie is verhoogd van 15 euro naar 26 euro per maand, :shock: ik zeg daar op en stap mooi over op Petplan.
Die verhoging schrik ik wel van hoor betekent toch wel dat Proteq die rekeningen ook niet allemaal meer kan verhapstukken dat is duidelijk. Dat gaat niet de goeie kant met hun op.

Caitlin

Ongelezen bericht door Caitlin »

Nou ik vind Petplan behoorlijk aan de prijs en bij elke declaratie moet je ook nog eens de eerste 35 euro zelf betalen.

Marjan111

Ja maar die 35 euro zelf betalen met die rekening kun je wachten met rekening declareren tot je meerdere keren in dat jaar naar de dierenarts bent geweest, kost je dan maar 1x 35 euro.
En kijk naar bovenstaand berichtje van 200 en 600 euro operatie. Bij Petplan 35 euro eigen betaling per rekening en Proteq 19% is respectievelijk 38 en 114 euro eigen betaling.
Bij Petplan is het goedkoper verzekeren dan bij Proteq. Vergelijk de prijzen maar eens.

Caitlin

Ik hoop dat men eerlijk is met uitbetalen want ik weet dat sommige verzekeringen daar niet zo goed in zijn.

Zijn je honden ook daar verzekerd Marjan111 en heb je al eens een declaratie gestuurd en hoe is dit allemaal verlopen?

Ik wil het gewoon een beetje weten want hier hebben we 1 hond en vier katten bij proteq verzekerd en ik vind de premie ook aan de hoge kant geworden.

Marjan111

Mijn ene rashondje zit nu bij Petplan, andere hondje omdat het een kruising is maar een klein beetje verhoogd maandelijks dus blijft bij Proteq. Ik was voor hem ook liever naar Petplan gegaan, is daar goedkoper, maar was te laat met opzeggen.
Heb nog geen declaratie bij Petplan hoeven in te dienen ze zit er net in maar heb al wel gelezen ergens op een dierenforum dat iemand alles netjes kreeg uitbetaald.

ineke-willem

Ongelezen bericht door ineke-willem »

Ook ik heb de nieuwe polis binnen gekregen en mijn premie is verhoogd met 90%. heb telefonisch contact gehad met Proteq of dit wel klopt het commentaar van Proteq was dat zij de premie mogen verhogen en dat zij naar de laatste jaren hebben gekeken welk ras er veel gedeclareerd heeft en toevallig kwam daar de Bordeauxdog uit, toevallig het ras van onze hond.
Wij betalen per jaar en kwamen op een verhoging van 171,21 euro per jaar. Ik kon schriftelijk opzeggen wat ik dus ook gedaan heb want zo ga je niet met klanten om, was altijd zeer tevreden over de afhandeling van de declaraties maar deze verhoging gaat wel erg ver.
Wij hebben de polis afgesloten op 4 juni 2005 met een looptijd van 5 jaar.
het eerste jaar betaalde wij 181,35 in 2006 werd de premie verhoogd met 10% naar 196,70 en nu per 1 juni 2007 is de premie weer verhoogd maar nu naar een bedrag van 367,91 euro per jaar, een verhoging van maarliefst 90 %.

Caitlin

Zo dat is wel heel erg veel en ik vraag mij af of ze dit wel mogen doen.

Je zou het eens kunnen navragen bij zo'n maatschappij die erover gaat.

ineke-willem

zou niet weten waar ik navraag moet doen of dit zomaar kan en of de zelfde regels gelden bij een ziektekosten verzekering voor een huisdier als een ziektekosten verzekering voor een mens.
In iedergeval blijk ik niet de enige te zijn die een forse premie verhoging heeft gehad denk ook dat dit proteq veel klanten gaat kosten
want dit is echt te gek voor worden.

Caitlin

Je kunt hier eens kijken want op deze site's krijg je meer info.

http://www.verzekervoordelig.nl/over_on ... ituut.aspx

http://www.klachteninstituut.nl/

ineke-willem

Heb informatie gevraagt over deze hoge premie verhogingen maar nog geen antwoord terug gehad.
Wel heb ik mijn hond bubba v/a 13 juni bij Petplan verzekerd scheelt veel geld ik ben nu voor het basis pakket, inclusief een doorlopende reisverzekering voor de hond 252,00 euro kwijt per jaar terwijl ik bij proteq 367,21 kwijt was geweest, zonder de reisverzekering.
Het gaat ons vooral om de grote kosten mocht er iets ernstigs aan de hand zijn, daar willen wij voor verzekerd zijn.
voor inentingen en ontwormen hoef ik geen verzekering dat zijn de kosten niet.
Een premie verhoging van 90% is gewoon te gek voor woorden, het is echt niet normaal.

Caitlin

Ik ben zeer benieuwd wat men gaat zeggen naar aanleiding van je klacht.

pimmetje78

Ongelezen bericht door pimmetje78 »

Heb vandaag de premie voor het jaar 2008 binnen gekregen. Echt belachelijk!!
Wij betaalde voor onze franse bulldog 175 euro per jaar en nu wordt het ineens 290 euro per jaar. Ik vraag me af of proteq dit zomaar mag. In hun voorwaarden staat: Jaarlijks wordt bij voortzetting van de overeenkomst de premie verhoogd met 3%. Indien het door het cbs berekende consumentenindex alle "huishoudens"meer is dan 3% dan behoudt proteq zich het recht voor de premie te verhogen tot de consumentenprijsindex.
Moet maandag er maar eens achteraan wat de consumentenprijsindex is en inhoud.

thedude1975

Ongelezen bericht door thedude1975 »

Ik kreeg onlangs ook de nieuwe polisbinnen, inclusief acceptgiro voor €243.43!! Vorig jaar betaalde ik nog 152.30... Het jaar daarvoor was het 145.74..

Ik vind het prima dat premies ieder jaar iets omhoog gaan, logisch gevolg van deze tijd, maar de stijging van dit jaar is buiten proporties. Lijkt me wettelijk niet toegestaan om zo'n verhoging door te voeren.

Ga er ook zeker niet mee akkoord.

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

mijn man had ook een polis voor zijn hond toen hij bij mij kwam wonen.
in de voorwaarde stond veel vergoedingen, ook dat casteratie 100% vergoed zou worden.
Dus wij laten hem casteren, hadden ze net de polis aangepast naar 50%
toen hij echt kosten ging maken, werden veel dingen uitgesloten of gedeeltelijk vergoed.
Al met al heeft hij veel geld aan de polis betaald. Ik heb de polis opgezegd ondanks hij ziek was... want kregen zo weinig vergoed, vond weggegooid geld.
Mijn advies, stop elke maand geld in een potje of aparte bankrekening te waarde van de premie. Wedden dat u geld overhoud.
we hebben een nieuwe hond, voor ons geen verzekering meer!

aussieindy

Ongelezen bericht door aussieindy »

Ach ja, verzekeringsmaatschapijen willen nou eenmaal winst maken. Ze proberen er ook als het ff kan onder uit te komen. Daarom moet je je alleen voor dingen verzekeren die je echt niet kan betalen. Je kan idd gewoon veel beter een apart spaarpotje aanmaken voor je huisdieren waar je dan medische kosten, voeding enz. van betaald. En als je zo weinig geld hebt dat je dit niet kan moet je je afvragen of het wel verstandig is om een huisdier te nemen.

Gesloten