LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toby het konijntje

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Toby het konijntje

Ongelezen bericht door Gast »

Halve ton 'losgeld' voor konijn
door onze redactie
AMSTERDAM - Toby is volgens z'n Amerikaanse eigenaar het liefste konijntje ter wereld. Toch zal het knaagdiertje op 30 juni sterven. Dan is het volgens z'n baasje namelijk tijd om Toby op te eten. Internetters kunnen het beestje echter redden.

Daarvoor moet de online gemeenschap wel gezamenlijk 50.000 dollar weten op te hoesten. Voor minder laat de eigenaar het feestmaal namelijk niet aan z'n neus voorbij gaan, zo wordt duidelijk op de website www.savetoby.com.

Als je de maker van de site moet geloven, is er al een kleine 25.000 dollar binnen. Dierenvrienden die het hele verhaal serieus nemen hebben nog een paar maanden de tijd om de rest van de benodigde poen binnen te brengen.
Overigens duikt dit type verhalen regelmatig op op internet. Deze site gaat dieper in op de materie.
http://www.snopes.com/critters/crusader/savetoby.asp

pluisje

Re: Toby het konijntje

Ongelezen bericht door pluisje »

fffffffffffff is dit zin of onzin :roll:

Gast

Het staat er echt,maar je bent wel gek als je daar intrapt door geld te geven.

lmpact

Ongelezen bericht door lmpact »

Er zijn zelfs mensen die in een legio lease product zijn gestapt.
Dus waarom hier niet in?

grap

Ongelezen bericht door grap »

Kijken jullie het jeugdjournaal niet?????
Tijdje terug over Toby opgeweest. Dat het een "grap" was.
Zijn van die spookverhalen.
Wel even met de voetjes op aarde blijven, he!!!!!!

topery

Ongelezen bericht door topery »

ja als je de mensen niet meer kunt foppen met debiele verhalen over een grote erfenis, doe je het over een zielig konijn.
Ik heb nog nooit virtuele konijn gegeten, maar zal desgewenst wel aanschuiven hoor, want is toch een hoopje gebakken lucht......

Gast

Misschien komt het dat ik nogal wantrouwend ben met dit soort zaken dat ik er niet in trap

MithraMadness

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Ik vind het sowieso onzinnig dat een baasje een site opricht voor zijn favo konijn om aan te kondigen dat ie hem op eet. Dat ruikt gewoon naar bedrog. Ik ben zelf een dierenvriend, maar in dit geval zou ik zeggen eet smakelijk Toby en draai de rollen om.

Gast

Dat mensen hier nog op reageren is veel triester dan het bericht zelf...

Gast

hahahah die persoon hierboven hahahahahah

Gast

Wat is daarmee, gast?

hihahalootjes

Ongelezen bericht door hihahalootjes »

Ik zal hier zelf niet intrappen, maar ik kan me wel voorstellen dat andere mensen dit wel doen. Het is een flauwe grap, maar toch stiekem ook wel lachwekkend :roll:

hazepeper

Ongelezen bericht door hazepeper »

Wat een succesvolle grap, en wat zegt dit veel over den mensch.
Moet je zien, wat iedereen op hoge poten staat, omdat ergens in amerika iemand een konijntje op wil eten......................
Maar het is zo'n mooi pluizig wit konijntje.......................
ik heb met kerst konijn op en het was heerlijk.
Weet je hoeveel konijntjes er dagelijks geslacht worden?
Maak je daar vooral niet druk over, het zijn niet van die pluizige konijntjes...............
:cry:

MithraMadness

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Ik vind eigenlijk dat die Toby zelf een website moet beginnen.....

Gast

:D Dit kan alleen maar een studenten grap zijn. :P

Maar het levert zeker geld op. Wat deze pagina laat zien is dat een huisdier met een strik en een zielige blik meer status heeft dan een legbatterij kip of een kistkalf of een bio-industrie varken :oops:

Mensen zouden zich bewuster moeten worden :roll: hoe hypokriet zij zijn.

Een strik dat kan niet.

Opeten kan wel. Als hij een pagina had met een varken dan liep het echt anders. Mensen zijn zo...... :shock:

pluisje

Ongelezen bericht door pluisje »

tja ikdacht het al onzin :wink:

pluisje

Gast

Dit is een variant op het swiffer wetjet-verhaal. Jullie weten het ongetwijfeld nog wel: dat dook vorig jaar ineens op, om mensen te waarschuwen tegen de kwalijke gevolgen van een vloerreiniging, door middel van die wetjet.

Het verhaal ging een eigen leven leiden. Talloze mensen die beweerden dat ze ook zoiets hadden meegemaakt. Echter: Proctor en Gamble heeft het technische bewijs geleverd, dat het een onzinverhaal is.

Desondanks duikt het verhaal om de zoveel maanden op via email, waardoor er weer een golf paniek en verontwaardigde reacties van dierenvrienden ontstaat.

In computertermen heet dat een hoax. Het meest kwalijke aan zo'n hoax is echter, dat het NIET uit te roeien is, dat het steeds maar weer opnieuw opduikt. En daarom ook maar steeds opnieuw goedgelovigen aanlokt.

Let op: over een paar maanden is de einddatum van het Toby-verhaal kerstmis 2005, enzovoorts.

Tens

Ongelezen bericht door Tens »

Deze 'hoax' dook anders wel op in The Tonight Show.
Vreemd genoeg met een ander kleur [zwart] konijn dan het konijn op z`n site, maar met een riante beloning [de helft van wat hij hebben wou: 25.000 dollar].
Ik ben momenteel bezig mijn ratten in een magnetron te fotograferen.
Ben ook alvast gaan sparen voor een zeehondje.

Gesloten