LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitlaten van de hond!!!
Uitlaten van de hond!!!
De hondenbelasting is weer omhoog gegaan zonder dat het aantal poepbakken toegenomen is. Ik weet gewoon niet meer waar ik mijn hond moet uitlaten. Die poepzakjes is voor mij geen oplossing.
Hoe pakken jullie het aan?
Waarom is er geen kattenbelasting trouwens?
Hoe pakken jullie het aan?
Waarom is er geen kattenbelasting trouwens?
Re: Uitlaten van de hond!!!
Omdat er vroeger geen kattekarre waren maar hondekarren.
Bij ons in de gemeente betalen we hondebelasting die in de pot algemene middelen terecht komen, hier wordt er niets voor honden uitgegeven hier mag je alleen maar betalen.
Bij ons in de gemeente betalen we hondebelasting die in de pot algemene middelen terecht komen, hier wordt er niets voor honden uitgegeven hier mag je alleen maar betalen.
Een plaatsje aan de Lek heeft helemaal geen hondenbelasting.
terwijl je 10 kilometer verderop bijna 50 euro betaald.
Toen ik daarnaar informeerde vertelde de gemeente mij dat zodra er klachten over achtergelaten hondenpoep binnenkomen de gemeente hondenbelasting gaat heffen
Dus reken maar dat niemand hier zijn hondensjit op straat of op de stoep laat liggen
Iedereen ruimt het liever op dan dat de belasting ingevoerd gaat worden.
terwijl je 10 kilometer verderop bijna 50 euro betaald.
Toen ik daarnaar informeerde vertelde de gemeente mij dat zodra er klachten over achtergelaten hondenpoep binnenkomen de gemeente hondenbelasting gaat heffen
Dus reken maar dat niemand hier zijn hondensjit op straat of op de stoep laat liggen
Iedereen ruimt het liever op dan dat de belasting ingevoerd gaat worden.
Hier in helmond mag je zelfs bijna niet meer met de hond op straat komen. Je moet voortaan op de kaart van Helmond kijken waar het wel mag, je hond in de auto laden en naar het gebied rijden. Hier in Helmond hebben we een wethouder die een hekel heeft aan honden en zijn eigen frustratie botviert op de burgers.
Het is weer een normale kwestie van ''zakken vullen'' en als inwoner doe je er geen ene fluit aan
Als ik zoveel moest betalen dan liet ik mijn hond ook op de stoep schijten
Als ik zoveel moest betalen dan liet ik mijn hond ook op de stoep schijten
Nou gewoon zo,n poepknijper meenemen. Koop je bij een dierenwinkel.
Daarna doe je de poep in de container.
Is dat nou zoveel gevraagd.
Blijft de boel schoon en hoef je je niet te ergeren aan aan de hondenstront
Daarna doe je de poep in de container.
Is dat nou zoveel gevraagd.
Blijft de boel schoon en hoef je je niet te ergeren aan aan de hondenstront
Tip: kijk eerst eens bij het onderwerp Dieren alvorens weer een nieuwe topic te beginnen over iets wat er al is!!!
Radar: slotje erop.
Radar: slotje erop.
t is wel n beetje aso om je hond op straat te laten schijten ik heb toevallig een hond die nergens anders kan poepen dan in een struikje en gelukkig mag hij hier nog wel rondlopen dat ik hondenbelasting moest betalen wist ik ook al voor dat ik hem in huis haalde dus maak me er niet druk om ok t is ff slikken als je die rekening binne krijgt maar ik hoef dan iig niet te bukken om zijn drollen op te ruimen
Nou mijn hond doet het netjes op het toilet.
Heb ik mn geleerd. Mijn hond is zo slim he
Heb ik mn geleerd. Mijn hond is zo slim he
Heel simpel. Iedere hondenbezitter moet de uitwerpselen van z'n te-ringbeest opruimen. Gewoon een zakje meenemen en thuis weggooien. Als ik er achter kom wie een hondendrol bij mij op de stoep heeft laten liggen krijgt ie 'm door de birevenbus gestopt! Schandalig is het!! Hondenbelasting absoluut NIET afschaffen. Is een goeie manier om te voorkomen dat er teveel honden komen. Dus verhogen die handel en zorg dat er minder honden op straat komen. Die wethouder in Helmond moeten ze een medaille geven.Klo-tebeesten!!
Hondenbelasting moet blijven vind je. Okay prima, maar hoe zit het dan met die mensen die met hun paard een ritje door de wijk gaan maken vanaf de manage?!! Deze bergen stront liggen gewoon midden op de weg en geen HOND die daar wat van zegt. Waarom wordt hier geen paardenbelasting in rekening gebracht?Als ik er achter kom wie een hondendrol bij mij op de stoep heeft laten liggen krijgt ie 'm door de birevenbus gestopt! Schandalig is het!!
Al die katers die tegen mijn voordeur staan te sprinkelen, waardoor alles stinkt. Katten die over de schutting bij mij achter het huis springen en daar piesen en poepen?
Erg vreemd dat we alleen voor honden moeten betalen, terwijl we minimaal net zoveel overlast van andere dieren hebben. Ik word een beetje moedeloos van het gezeur van deze hondenhaters.
Als hondenbezitter en als overtuigd opruimer kan ik mij van alles voorstellen bij redenen om hondenpoep niet op te ruimen. Waarom zou ik en hondenbelasting moeten betalen, en zelf drollen opruimen, en dan ook nog moeten constateren dat grote bevolkingsgroepen ongestraft blikjes, condooms, kots, fluimen, etensresten en wat deze nog meer op straat kunnen lozen.
Ze betalen daar geen belasting voor, worden niet als paria beschouwd, nee dat wordt stilzwijgend opgeruimd, door de overheid.
Als de hondenbezitter wel bereid is om poep op te ruimen, volgen daarop zelden of nooit positieve maatregelen.
Aanlijngeboden, het weren van honden uit wandelgebieden en stevige boetes zijn meestal de pijlers van het hondenbeleid. Afgezien van de wijdverbreide misvatting dat een aangelijnde niet poept, kan iedere eerstejaars psychologiestudent beargumenteren waarom leereffect bij louter negatieve maatregelen nihil is.
Honden zijn in onze sociale structuur belangrijker dan veel politici beseffen. Zonder honden hadden we ook geen geleidehonden, drugshonden, explosiespeurhonden en lawinehonden enz. Als we de hond een goede plek in onze maatschappij gunnen, is het mede aan de overheid om te zorgen dat dit op een rechtvaardige manier gebeurt.
Ze betalen daar geen belasting voor, worden niet als paria beschouwd, nee dat wordt stilzwijgend opgeruimd, door de overheid.
Als de hondenbezitter wel bereid is om poep op te ruimen, volgen daarop zelden of nooit positieve maatregelen.
Aanlijngeboden, het weren van honden uit wandelgebieden en stevige boetes zijn meestal de pijlers van het hondenbeleid. Afgezien van de wijdverbreide misvatting dat een aangelijnde niet poept, kan iedere eerstejaars psychologiestudent beargumenteren waarom leereffect bij louter negatieve maatregelen nihil is.
Honden zijn in onze sociale structuur belangrijker dan veel politici beseffen. Zonder honden hadden we ook geen geleidehonden, drugshonden, explosiespeurhonden en lawinehonden enz. Als we de hond een goede plek in onze maatschappij gunnen, is het mede aan de overheid om te zorgen dat dit op een rechtvaardige manier gebeurt.
Ik heb geen hond kat of paard,
Maar ik ben het eens dat ook voor de paarden en katten moet worden betaald,want daar heb je ook veel last van,kattten slopen ook nog eens je tuin en kakken ook de boel vol.En paarden kakken ook de hele weg vol en ook vaak kakken ze ook de voetpaden vol omdat ze zonodig over het trotoir moeten rijden.
Maar ik ben het eens dat ook voor de paarden en katten moet worden betaald,want daar heb je ook veel last van,kattten slopen ook nog eens je tuin en kakken ook de boel vol.En paarden kakken ook de hele weg vol en ook vaak kakken ze ook de voetpaden vol omdat ze zonodig over het trotoir moeten rijden.
En al die fluimende en snotspuitende trimmers, fietsers, voetballers, plassende venten etc, etc, betalen die gasten, viezerikken, doe DAT IN JE EIGEN HUISKAMER!
Gewoon niet betalen die hondenbelasting. Doe ik al jaren niet meer. En weet u waarvoor die belasting in het leven geroepen is? Juist om de gemeente reininging te betalen voor het opruimen van de stront.
Dat van niet betalen vind ik niet okee, maar hij heeft wel gelijk, waarom is hondenbelasting dan ingevoerd?
Als hondenbezitter en als overtuigd opruimer kan ik mij van alles voorstellen bij redenen om hondenpoep niet op te ruimen. Waarom zou ik en hondenbelasting moeten betalen, en zelf drollen opruimen, en dan ook nog moeten constateren dat grote bevolkingsgroepen ongestraft blikjes, condooms, kots, fluimen, etensresten en wat deze nog meer op straat kunnen lozen.
Honden zijn in onze sociale structuur belangrijker dan veel politici beseffen. Zonder honden hadden we ook geen geleidehonden, drugshonden, explosiespeurhonden en lawinehonden enz. Als we de hond een goede plek in onze maatschappij gunnen, is het mede aan de overheid om te zorgen dat dit op een rechtvaardige manier gebeurd.
Honden zijn in onze sociale structuur belangrijker dan veel politici beseffen. Zonder honden hadden we ook geen geleidehonden, drugshonden, explosiespeurhonden en lawinehonden enz. Als we de hond een goede plek in onze maatschappij gunnen, is het mede aan de overheid om te zorgen dat dit op een rechtvaardige manier gebeurd.
heb geen problemen met hondenbelasting maar hier is het zo duur niet te geloven ik betaal bijna 90 euro perhond (betaal wel keurig overigens maar als je die rekening 3 keer ziet dan lach je niet meer zo hard) maar kattenbelasting? waar is dat nou goed voor mijn katten komen nooit buiten dus ben ook niet van plan omdat te betalen mocht dat komen no way onzin
vol komen mee eens katen komen over de muur en schuting heen honden niet
O ja? Ooit wel eens een opleiding tot politiehond gezien?Geplaatst op 22 Sep 2004 14:08 door knaap
--------------------------------------------------------------------------------
vol komen mee eens katen komen over de muur en schuting heen honden niet