ik zit met het volgende probleem:
ruim 1 jaar geleden kwam een jonge kat aangelopen, zichtbaar vermagerd en mishandelt,
zelf heb ik jonge kinderen en 2 honden, en ben alleenstaande moeder.
De kat kwam steeds vaker en bleef ook wel eens een paar dagen weg.
Op een gegeven moment kwam hij binnen gewandelt en werd hij steeds meer geaccepteerd door de honden en ons gezin.
Wel hadden we medelijden met het beest en hebben overal in de buurt gevraagd of iemand wist van wie deze kat was..
niemand wist het, ook stond hij niet als vermist.
Om een lang verhaal kort te maken:
hij kwam en bleef bij ons en ik ging er mee naar de dierenarts.
Deze controleerde of hij een chip had en dat was niet zo.
Dus ik heb dat beestje laten oplappen en dat heeft mij aan kosten zo.n 1000 euro gekost , geeft niks want hij was en bleef bij mij nu.
Hij knapte zienderogen op, werd minder schuw en was dag en nacht bij ons thuis.
OOk ging hij gewoon naar buiten en kwam iedere keer bij ons thuis terug.
Verleden week kwam er een woedende man aan de deur , hij woonde 4 blokken verder zei hij, die zei dat de kat van hem was en dat hij een chip had/
ik schrok van deze kerel en zei dat de kat geen chip had.
deze man eiste zijn kat terug , anders stuurde hij wel een paar mannetjes...
![Sad :(](./../images/smilies/icon_sad.gif)
de volgende dag ben ik naar de dierenarts gegaan en deze arts hoorde wel een blieb dus ja hij had dus wel een chip.
Ik heb de wijkagent gesproken en die zei dat moreel gezien de kat nu wel na een jaar van ons was , maar ik ben in feite dus niet de eigenaar.
Als ik de kat buiten laat loslopen komt hij steeds bij terug.
ik heb hem opgelapt, veel kosten gemaakt , wist niet dat er een chip was ( slordig van de dierenarts) en we zijn stapel op dat beest en willen niet dat hij teruggaat en weer mishandelt word en naar buiten word geschopt.
Wat te doen?
Graag jullie advies!