LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voor belangstellenden voor rauwe voeding voor honden

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bullenmans

Re: voor belangstellenden voor rauwe voeding voor honden

Ongelezen bericht door bullenmans »

Willie toch!!!!!!!!!45 jaar lang geef ik al vers .ben nu bijna 60 en diverse honden verder waarvan de laatste 24 jaar 2 rottweilers, een teefje 13 jaar geworden zag er nog jong en perfect uit lees speels, twee keer een nest gehad echte bullen!!!!! verkeerde diagnose van stadion dieren praktijk en een week later hondje dood, geen excuus helemaal niets moest wel een fikse rekening betalen.daarna een reu waar jos geerts geen raad mee wist 11 jaar geworden, lag de hele dag voor de zaak iedereen kende hem in amsterdam, de allerliefste en vriendelijkste. Helaas zijn ballen waren er af. en toch door mensen vergiftigd 6 uur moeten wachten voor de dokter, ja toen was het telaaaaaat.
maar alle twee hebben het mooste leven gehad iedere dag vers halen in de bosboom toussaintstraat ze wisten het al ze gingen steeds sneller lopen en droegen daarna het pakje in hun bek naar huis of zaak om het daar te nuttigen, let wel deze honden leefde na elkaar en hebben niets van elkaar geleerd ze hebben het zich zelf aan geleerd.
De brokken als ze die gekregen hebben zijn altijd op advies van een dierenarts geweest dat was goed als er weer eens wat was gebeurt .
Dus geen van mijn honden vraten het waren beschaafde eters ze kregen genoeg iedere dag dat wisten ze het waren slimmen honden .
wat doggy net betreft dat volg ik nu 3 jaar en voor mij was bertus wel okay helaas hij is niet meerhij vond Ignit een surinaamse bosheks en daar sluit ik mij bij aan
En als jij nu een Barfer bent helaas daar heb ik het nooit mee gehad !!!
softi,softi, softi,daarom duurt het zolang dat men massaal over stapt op vers, wat ook beter aanslaat bij de gewone burgerman dan barf wat eigelijk gewoon KOTS is en niet smakelijk over komt.
Willy of wie je ook bent als je een oude rot wat wil vertellen moet je eerst je luier verschonen of een paar schoenen aantrekken want dan ga je wat lekkerder.

Lupa

Ongelezen bericht door Lupa »

beste bullemans
nog 1 x
het gaat erom brokken versus vlees,
het gaat er niet om wie of wat, mensen schrikken af van ruzies en oude koeien uit de sloot halen heeft ook geen nut.
Ik kende ook Bertus en heb heel veel geleerd van hem, laten we en vooral je met je kennis dat delen met anderen, over versvoer kompleet of barfen het maakt nieks uit, het gaat erom dat brokken niet zo geweldig zijn als er gezegd worden en dat versvoer uit de taboe sfeer gehald wordt
Het gaat niet om dat Ignit barft ,het gaat om dat vers gezonder is dan brok.
En met vers bedoel ik compleet voer of barfen

grapjas

Ongelezen bericht door grapjas »

allemachtig Bullemans
ben jij al zo oud?

gezien je agressieve taalgebruik en scheldpartijen dacht ik dat je tussen de 17 & 22 jaar was

:?

bullenmans

Heeee lollige softy, zo zie maar en groot gebracht met vers!!!!!!!

grapjas

dat heeft jou dan kennelijk geen goed gedaan.
in tegenstelling tot onze sociale 4-voetige vrienden
die er alleen maar beter van worden

yv

Ongelezen bericht door yv »

ja bullemans

ik vraag me toch af waarom Willie een luier moet gaan dragen en grapjas een softy is

waarom moet je overal meteen op in hakken iedereen moet toch zijn mening kunnen geven zonder meteen beledigingen van jou op zijn dak te krijgen je bent met Dooby ook al een eeuwigheid bezig
jullie lijken wel oude geliefden

bullenmans

Heeee lollige Softy!!!! IK hoef jou toch de grappen niet uitleggen want je wilt toch zo grappig overkomen ? ben jij wel met vers bezig of ben je gewoon zo'n opgefokte brokken voederraar, jij probeert de mensen op te fokken zoals alle brokken gevers.
agresief of scheldend is misschien het verschil in een grote stad opgroeien of uit de klei getrokken worden en met de Nutricia verder groot gebracht worden.
Dacht dat ze dat alleen in Afrika uitgeprobeerd hadden,maar wij hebben dus ook slachtoffers daar van.(oei wat ben ik weer agresief) laat staan als ze mij ook met de moedermelk van de vorige eeuw hadden gespeend en de Nutricia er in hadden gepropt dan was ik misschien wel veel erger geweest.
"Eigen roem stinkt" maar in dit geval ik zie er nog heeel goed uit en mijn honden ook goed uitgebalanceerd voedsel ,durf jij dat ook te zeggen of ben je alleen de grappigste thuis en lachen de honden ook om je.

bullenmans

Sorry Yv, had jouw stukje nog niet gezien ...Neehoor geen oude liefde!! als die echt hier aan het woord zouden komen kunnen we het meteen in boek vorm uitgaan brengen, zijn allemaal honden bezitters en nog steeds .
ze wilde van mij ook een afgericht hondje maken vrouwen willen dat nou eenmaal graag.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

gutogut wat een stoer mannetje :lol: en gezien je leeftijd ben je zelf bijna weer aan je luiertje toe,alleen noemen ze dat tegenwoordig anders :lol: voor ouwe lullen :lol:

cheers.
Je Willetje :wink:

Gast

:lol: :D Kan emand mj vertellen wat het verschil is tussen barfen of vers voer?????Jullie hebben het over dat dooby een vrouw is maar ik denk eerder een man Maar is niet belang rijk.Jammer datdit forum misbruikt word voor laag aan de grond aan merkingen.Veel succes en hoop dat heel veel mensen beter gaan communiceren en geen beledigingen uiten.Staat zo minderwaardig.
Groetjes van Sander

Lupa

sander,
barf is het zelf samenstellen van voer volgens bepalde methodes
compleetversvoer is dat iemand anders het voor jou dat al gedaan heeft.
Ik denk dat de barfers niet echt eens zijn met wat ik zeg en dat komt omdat mensen die barfen niet echt 100% achterstaan de verhoudingen van het compleet voer.
De ene gebruikt meer organe vlees de andere meer bot.

Gast

:) :wink: :!:
Heel hartelijk bedankt Lupa Ik zal het eens uit proberen kijke of hij het lekker vind.
Groetjes en bedankt !!!!! :)

Lupa

heb je al gekijken wat voor merk er zijn best veel.
www.carnibest.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.duck.nl
www.energique.nl
www.rodi.nl
en nog meer, veel plezier met het lezen.

grapjas

pech bullemannetje

ik voer al jaren compleet vers vlees

tja, helaas geen barfer maar zeker geen brokken
heb je toch alweer naast de pot gepiest

en je kan me geen ongelijk geven dat je altijd iemand beledigd
op de brokkenmafia pagina ben je daar al een kei in en hier ook
en mensen moeten zonder jou op hun dak te krijgen gewoon hun mening kunnen geven

Gast

barf is het zelf samenstellen van voer volgens bepalde methodes
compleetversvoer is dat iemand anders het voor jou dat al gedaan heeft.
Ik denk dat de barfers niet echt eens zijn met wat ik zeg en dat komt omdat mensen die barfen niet echt 100% achterstaan de verhoudingen van het compleet voer.
De ene gebruikt meer organe vlees de andere meer bot
Niet helemaal Lupa.
het zijn niet de verhoudingen maar meer dat versvlees hetzelfde is als je hond brokken voeren,alleen ander matriaal.

Je hond wordt gevoerd..dat is alles maar ze kunnen er niks mee.
Een hond die lappenvlees,botten met vlees,viskoppen enz enz krijgt gebruikt zijn hele lijf met het eten,niet 3 seconden maar een 1/2 uur,soms wel langer..een hond is daar voor gebouwd.Dat is voor het grootste gros van de BARFers de motivatie!! ENNNN dat je weet wat je geeft want zeg nu eerlijk..wie weet nu wat er in die kant en klaarmaaltijden zit?? niemand.
OOk ben ik er niet van overtuigd dat versvlees als je dit bij 1 soort houd,op de duur ook geen problemen geeft, er is weinig afwisseling in materiaal.
En variatie,variatie in materiaal is het belangrijkste voor een hond in zijn voeding.

Momenteel is er heel veel info van Mogens over hondenvoeding op
http://groups.yahoo.com/group/barf-natuurlijk/
waar hij antwoorden geeft op problemen zoals..mijn hond blijft altijd hongerig,dikke honden enz enz..
erggg interessant. :lol:

groetjes,
Ineke
www.wereldhonden.nl

Gast

maar meer dat versvlees hetzelfde is als je hond brokken voeren,alleen ander matriaal.
oeps..ik bedoel..zo zie ik het :wink:

Het grappige is wel dat er steeds meer mensen die overgestapt zijn naar vers,langzaam de stap nemen naar BARF.

En over communicatie Sander,daar vindt je op www.honden.nl goede voorbeelden van hoe het ook kan.

Daar kan normaal gesproken worden over brok,vers en barf zonder dat men daar elkaar afmaakt.

groetjes,
ineke
www.wereldhonden.nl

Lupa

ik hoop dat ik het verkeerd heb begrijpen,
maar brokken kun je toch niet vergelijken met versvlees?
mischien qwa manier van consumeren, maar niet qua samenstelling?
Natuurlijk was ik het belangrijkste vergeten!!
en dat is wat je zegt, een hond een hond laten zijn.
Maar dat heb ik ook al bij andere reacties van me gezegd.
het is voor me zo van zelfsprekend dat mijn honden schruren en trekken dat ik niet aan gedacht heb.
ik ben geen 100% barfer, maar 2xof 3 x per week mogen ze hier schuren en trekken :)

maar het is wel zo dat als iemand nog niet aan toe is om te barfen, versvleesvoer een hele goeie alternatief is.
Niet iedereen is voorzien van een tuin waar je de penslappen erin kan gooien :wink:

ik weet mischin niet helemaal wat er in zit, maar dan hebben we over wat voor oranen, wat voor botten, mischien zijn de verhoudingen niet helemaal bekent maar ik weet ook wat voor troep in brokken zit.
En compleetversvoer is 10000000000x beter dan brokken
natuurlijk voor mij dan in combi met botten, pens, kip, vis,groentes enz enz

Gast

:lol: :lol:
Lupa ik heb ook aan beide kanten een fijne tuin waar ze na hartelust pens kunnen eten en spelen.bedankt nog voor je antwoord.de honden vinden het lekker en we gaan er voor.
Nog maals dank Sander :wink: :!:

Gesloten