nah ja...........Ik zie niet in wat mijn keuze belachelijk maakt.
Daarbij het gaat erom dat die hond uit het asiel is, en omdat ik nu eenmaal van mening ben dat rashonden en puppy's veel sneller geplaatst worden.
Wat is er mis met iets willen wat een ander niet heeft?
Als iedereen deze winter een ruitje draagt, moet ik dat dan ook maar doen. Hier noemen we zulk volk meelopers!
En nogmaals iedereen ( nah jah bijna ) iedereen liep jaren geleden ineens met een labrador of golden retriever..........sorry maar daar pas ik voor, ik wil niet vergeleken worden met iedereen.
En nu einde discussie, want ik begin enige vijandigheid te proeven, niet echt de opzet van dit forum lijkt me!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?
-
Re: waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?
het is helemaal geen verkeerde keuze om voor een hond uit het asiel te gaan. ik heb er zelf ook 3.
mijn reden is geweest dat ik niet een bepaald type zocht, ik hoef niet actief te flyballen, of behendigheid te lopen. het maakte me niet uit dat er een verleden aan vast zat omdat ik toen alleen was.
dus ras of rasloos of fokkerhond of asiel hond, wat voor naam het beestje moet krijgen, dat was niet belangrijk.
maar ik heb niet voor een asielhond gekozen omdat ik dan iets aparts heb, dat is ongeveer hetzelfde als iemand met zeer weinig hondenervaring een boerbull of perro de presa canario neemt omdat iedereen met een labrador loopt en hij wat anders wil.
niet dat het aan die rassen ligt, maar je kan er een hoop ellende mee krijgen.
mijn reden is geweest dat ik niet een bepaald type zocht, ik hoef niet actief te flyballen, of behendigheid te lopen. het maakte me niet uit dat er een verleden aan vast zat omdat ik toen alleen was.
dus ras of rasloos of fokkerhond of asiel hond, wat voor naam het beestje moet krijgen, dat was niet belangrijk.
maar ik heb niet voor een asielhond gekozen omdat ik dan iets aparts heb, dat is ongeveer hetzelfde als iemand met zeer weinig hondenervaring een boerbull of perro de presa canario neemt omdat iedereen met een labrador loopt en hij wat anders wil.
niet dat het aan die rassen ligt, maar je kan er een hoop ellende mee krijgen.
-
Het siert de mens die eraan denkt dat er in het asiel zoveel lieve hondjes op een baasje wachten.
Heel knap om die honden een tweede of soms zelfs derde kans te geven.
Als gezin acht ik het wel belangrijker dat je kijkt naar de asiel of rashond die in je gezinssituatie past, dan dat je kijkt naar iets dat anders is dan de andere honden.
Dat is toch een reden die eigenlijk niet mag tellen.
Heel knap om die honden een tweede of soms zelfs derde kans te geven.
Als gezin acht ik het wel belangrijker dat je kijkt naar de asiel of rashond die in je gezinssituatie past, dan dat je kijkt naar iets dat anders is dan de andere honden.
Dat is toch een reden die eigenlijk niet mag tellen.
-
Natuurlijk heb ik eerst gekeken of het qua karakter e.d wel goed zat met de hond, maar hij reageerde meteen op alle test uitstekend. Wel belangrijk natuurlijk dat je enigzins weet wat voor soort of temperament je in je huis haalt............maar das allemaal dik in orde. En wat dat apart betreft das natuurlijk ook niet helemaal waar......voor mij is hij dat misschien omdat hij op niks lijkt.
Maar dat gaf niet de doorslag voor ons besluit!!
Tuurlijk niet ik reken mensen in het dagelijks leven ook niet op hun uiterlijk af.
Hij had de combinatie van alles in huis maar bovenal hij is lief en betrouwbaar das nog altijd het allerbelangrijkste.
Maar dat gaf niet de doorslag voor ons besluit!!
Tuurlijk niet ik reken mensen in het dagelijks leven ook niet op hun uiterlijk af.
Hij had de combinatie van alles in huis maar bovenal hij is lief en betrouwbaar das nog altijd het allerbelangrijkste.