Om het hamster gevaren topic compleet te maken nog de waarschuwing dat je goudhamsters absoluut niet bij elkaar kunt zetten!
Ook geen broertjes, zusjes, mannetje+vrouwtje of welke combinatie dan ook. Hamsters zijn erg territoriale beestjes en vechten tot de dood om dit te verdedigen. Wanneer de hamsters volwassen worden, wordt dit gedrag steeds extremer. Jonkies kunnen daarom wel bij elkaar, maar wanneer ze ouder worden gaan ze vechten.
Zet elke hamster daarom in een apart hok en laat ze niet samen spelen, ze zullen gaan vechten en elkaar verwonden.
Ook de russische dwerghamstertjes kunnen in principe niet samen, maar veel mensen zeggen dat het bij hen geen problemen oplevert in een groot hok.
Wil je beesten samen zetten, neem dan een muizen ofzo.
In de dierenwinkel verkopen ze je zo 2 hamsters voor 1 hok, ze willen graag verkopen en verder weten ze vaak niet zo veel. Een gewaarchuwde hamster telt voor 2, dus das ook leuk in 1 hok.
Koop ook niet van die hele kleine hokjes, dat vind ik echt zielig voor zo'n beestje.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zet hamsters niet bij elkaar!
Re: Zet hamsters niet bij elkaar!
Ik heb toch al heel wat hamsters in mjn leven gehad, maar nog nooit problemen gehad met vechtersgedrag, als ze maar voldoende leefruimte hebben lijkt het mij geen probleem, tenminste zelf nooit gehad. En ook regelmatig nestjes gehad zonder problemen. In de zomer hadden de hamsters zelfs een grote ren in de tuin en vonden het leuk om met elkaar te spelen. Begrijp niet zo goed waarop dit is gebaseerd. Alle dieren vechten wel eens met elkaar, muizen, ratten, konijnen, honden, katten enz. Is dit een reden om ze niet bij elkaar te houden?????
Als je aan een huisdier begint, wat voor soort dan ook, lijkt het mij het verstandigst er eerst over te lezen. Dan weet je wat wel en niet kan.
Enne...gerbils, daarentegen, moet je juist met meerdere houden. Ook wel woestijnratjes genoemd. Dit zijn nl groepsdieren. Deze worden ook wel per stuk verkocht, maar dan kwijnen ze echt weg!
En geef ze gerbilvoer. Geen combinatie van hamster- en rattevoer, zoals wel eens wordt geadviceerd. Hamstervoer is te vet voor ze en op rattevoer breken ze hun tanden.
En ondanks dat ze van oorsprong woestijndieren zijn, hebben ze WEL een waterflesje nodig (wordt soms gezegd dat ze voldoende vocht uit het voedsel halen).
Heb zelf konijnen, cavia's, en hamsters gehad. En nu heb ik alleen nog de gerbils (naast de honden, katten en vissen). Heb over ieder beest minstens 1, maar meestal meerdere boeken gelezen en daarnaast verscheidene websites bezocht.
Enne...gerbils, daarentegen, moet je juist met meerdere houden. Ook wel woestijnratjes genoemd. Dit zijn nl groepsdieren. Deze worden ook wel per stuk verkocht, maar dan kwijnen ze echt weg!
En geef ze gerbilvoer. Geen combinatie van hamster- en rattevoer, zoals wel eens wordt geadviceerd. Hamstervoer is te vet voor ze en op rattevoer breken ze hun tanden.
En ondanks dat ze van oorsprong woestijndieren zijn, hebben ze WEL een waterflesje nodig (wordt soms gezegd dat ze voldoende vocht uit het voedsel halen).
Heb zelf konijnen, cavia's, en hamsters gehad. En nu heb ik alleen nog de gerbils (naast de honden, katten en vissen). Heb over ieder beest minstens 1, maar meestal meerdere boeken gelezen en daarnaast verscheidene websites bezocht.
-
@Wolfje
Bezoek een paar hamster sites en je zult overal lezen dat volwassen hamsters niet bij elkaar kunnen.
Bezoek een paar hamster sites en je zult overal lezen dat volwassen hamsters niet bij elkaar kunnen.
Wat je zegt is waar, BounceMaster. Ook alle boeken en sites die ik over hamsters heb gelezen staat dat het solitaire dieren zijn die niet bij elkaar kunnen wonen. Als je mazzel hebt en een hele grote kooi, kunnen ze elkaar uit de weg lopen en zullen ze elkaar niet afmaken, maar meestal gaat het niet goed. Waarom risico nemen?
het woord solitair zegt wel al genoeg neem ik aan?!!! ik heb zelf een russiche dwerghamster (v) en die woont ook alleen in een kooi, die van me zusje ook..men schaft toch eerst informatie over een diertje aan voordat je iets koopt, lijkt me. is ook beter voor het beestje
Zet je twee kipachtigen bij elkaar in een hok krijg je eieren Leuk Toch