Beste dierenliefhebbers,
Velen van jullie zullen ongetwijfeld een idee hebben hoe het de zwerfdieren in Griekenland vergaat. Broodmagere, zieke en gewonde honden en katten is daar een normaal straatbeeld.
Met de komst van de Olympische spelen is het nog erger: de straten worden 'vrijgemaakt' van zwerfdieren op de meest afschuwelijke manieren (ophanging, verbranding, vergiftiging etc)
Nu zijn er al meerdere dierenwelzijnsorganisaties bezig om dit te doen stoppen. Ook hier in Nederland moeten we onze stem laten horen!!
Vrijdag 9 juli hebben we een tocht georganiseerd door Den Haag met als doel het inleveren van handtekeningen (een petitie van CIDAG) bij de Griekse ambassade. We vragen de Griekse overheid betere dierenwelzijnswetten in te stellen en het zwerfdierenprobleem terug te dringen door middel van castratie-acties, verbeteren van asiels, het registreren van dieren, etcetera.
Er is nog maar weinig tijd over en we hebben heel hard hulp nodig!!!
Wil je ook je steentje bijdragen? Help dan mee met het inzamelen van handtekeningen en/of ga mee op 9 juli!
Kom naar http://forum.canidae.nl of mail naar [email protected] voor meer informatie.
Alvast bedankt namens de zwervertjes...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zwerfdieren in griekenland
Re: Zwerfdieren in griekenland
Hai,
Twee jaar geleden in oktober/november heb ik al een aktieve bijdrage geleverd aan dit probleem. Wij waren op Kreta en daar liepen (zoals ik elk zuidelijk land) een aantal zwerfkatten. Ook nog veel kittens voor de tijd van het jaar.
Ik heb een cattery dus mag het eigenlijk niet doen, maar ik heb een zwervertje van een week of 12 meegenomen. Het was einde van het seizoen, geen toeristen meer die voeren, Grieken die gif strooien of andere nare dingen doen normaal al en nu met de Olympische Spelen helemaal. Kostte heel veel geld, in totaal nog meer dan mijn raskatten per stuk kosten, en ik heb ruzie gehad met Transavia, Schiphol douane en de kattenvereniging. maar tot op de dag van vandaag heb ik er geen spijt van gehad.
Bij de dierenwinkel daar lagen ook al formulieren om te tekenen, dat je voor kastratie was en het tijdelijk opvangen van de dieren gedurende de Spelen, maar tegen de moorden. Heb ik natuurlijk ook meteen getekend.
Maar 1 poes heeft het dus daadwerkelijk al overleefd! En het is de liefste poes die je je voor kunt stellen, ze gaat onvoorwaardelijk voor mijn dochtertje van 3 en is met iedereen vriendjes. Kortom: ze is de moeite meer dan waard geweest!
Twee jaar geleden in oktober/november heb ik al een aktieve bijdrage geleverd aan dit probleem. Wij waren op Kreta en daar liepen (zoals ik elk zuidelijk land) een aantal zwerfkatten. Ook nog veel kittens voor de tijd van het jaar.
Ik heb een cattery dus mag het eigenlijk niet doen, maar ik heb een zwervertje van een week of 12 meegenomen. Het was einde van het seizoen, geen toeristen meer die voeren, Grieken die gif strooien of andere nare dingen doen normaal al en nu met de Olympische Spelen helemaal. Kostte heel veel geld, in totaal nog meer dan mijn raskatten per stuk kosten, en ik heb ruzie gehad met Transavia, Schiphol douane en de kattenvereniging. maar tot op de dag van vandaag heb ik er geen spijt van gehad.
Bij de dierenwinkel daar lagen ook al formulieren om te tekenen, dat je voor kastratie was en het tijdelijk opvangen van de dieren gedurende de Spelen, maar tegen de moorden. Heb ik natuurlijk ook meteen getekend.
Maar 1 poes heeft het dus daadwerkelijk al overleefd! En het is de liefste poes die je je voor kunt stellen, ze gaat onvoorwaardelijk voor mijn dochtertje van 3 en is met iedereen vriendjes. Kortom: ze is de moeite meer dan waard geweest!
Heel goed van je voordekat zijn viool.Ik heb het op het eiland karpathos de katten gevoerd Speciaal brokken en blikjes gekocht.En ook nog lastic bordjes.Smorgens brokken en savonds blikvoer-Maar je zag daar de mooiste excenplaren.Ook lag er een briefje voor een telefoon nummer die je bellen moest en dan werd er voorentingen verzorgd en papieren zodat ze legaal meegenomen konden worden.Maar eigenlijk is het beste om ze te steriliseren of castreren.dan kom je ook van die grote populatie af.Maar dat moet eerst eens doordringen en een omslag komen voordat ze zover zijn.Maar dat duurd nog wel .een poos vrees ik.Maar je kan niet altijd meenemen want hier zitten ook mooie in het asiel.Maar ik ben blijdat het met jou poesje goed gaat.Houden zo. mvr groetjes nel
Voor mensen die graag online zouden willen tekenen;
http://www.sosstrays.be/nederlands/nl-i ... nland.html
Iedere stem is er 1-tje !
http://www.sosstrays.be/nederlands/nl-i ... nland.html
Iedere stem is er 1-tje !