Ik heb al eerder 3 huisdieren laten cremeren, en ik moet zeggen dit is door crematorium in Stompwijk altijd perfect afgehandeld.
Ondanks dat het voor deze mensen toch een soort van bedrijf is houden ze rekening met de mensen achter het huisdier..
Nu heeft de dierenarts een ander crematorium enwel Amadeus in Nijmegen, nadat het beestje was ingeslapen moesten we een formulier invullen, individuele crematie 89,50...urn 35,00 vervoer Ring Den Bosch 39,50 en adm.kosten 5 euro...het vreemde is wel echter dat de optie op het forulier....retour DAP....10 euro niet aangevinkt is terwijl ik daar wel de urn moet ophalen ( maar ja dat zie je pas achteraf)
Op 14-11 kijk ik mijn rekening na en zie dat het crematorium al een bedrag ad 179,50 heeft afgehouden, ik rijdt even langs de dierenarts bang dat ze een verkeerd telefoonnr hebben, maar bij navraag is dit niet het geval....ook is de urn er niet, ze belt met de praktijk waar de kat is ingeslapen maar ook geen urn.
Ik bel dus op 15-11 naar het crematorium waar ik een bandje krijg, ik leg het kort uit en vraag of ze terugbellen.
De man belt terug en legt uit, dat hij het spijtig vind dat dit zo is gelopen, maar zijn vrouw is ziek en die was van de week even op de zaak en heeft de incasso`s gedaan, de urn is nog bij het bedrijf hij zegt toe dat hij de volgende dag een man stuurt om deze naar de dierenarts te brengen.
Ook vermeld hij er nog wel even bij dat het bij meerdere crematoriums normaal is dat er al van te voren wordt geincasseerd.
Thuisgekomen verteld mijn man wat er gezegd is, ik zeg van de 4 huisdieren die ik nu heb laten cremeren is me dit nog nooit overkomen.
De meest gangbare zaak die ik heb meegemaakt is, dat je netjes word opgebeld de dag dat je dier wordt gecremeerd, daarna wordt de urn naar je toegestuurd en dan pas wordt het in rekening gebracht.
Ik weet niet of er meer mensen dergelijke ervaringen hebben met crematoriums voor huisdieren, dat zou ik graag vernemen positief of negatief.
Voor mij staat in ieder geval vast, dat de 2 katten die ik nog heb niet meer naar Amadeus in Nijmegen gaan.....deze is mij iets te commercieël.

groetjes
Amber