LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dobermann geëuthanaseerd. Grove fout van politie en justitie

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Dobermann geëuthanaseerd. Grove fout van politie en justitie

Ongelezen bericht door Gast »

want weglopen is vragen om problemen.
Dus als ik een agressieve hond tegenkom mag ik niet eens weglopen want dan word ik gebeten? Ik mag toch zelf weten waar ik heenloop op de openbare weg.

Als een hond mij aanvalt omdat de hond vind dat ik stil moet staan dan is het een goeie zaak dat zo'n hond wordt doodgespoten.

Overigens heb ik zelf ook altijd een dolk op zak, als een hond mij aanvalt kan ik zelf even de hals doorsnijden. Is alles meteen geregeld.

Gast

Mensen , mensen toch, probeer a.u.b. de hond een beetje qonsequent op te voeden, een hond moet niet uitvallen naar mensen, de baas moet dit gewoon niet willen, en daar is géén uitzondering op mogelijk, de baas van de hond is de baas punt De hond zal er alles aan doen om de baas te plezieren en tegemoet te komen aan de misschien wel verborgen fustraties van deze baas, vooral bij grotere honden, wees de baas over je hond, andere mensen hoeven toch niet op cursus omdat jij je hond niet onder controle hebt, kom op zeg, ga opvoeden, dan weet de hond ook wat wel en niet kan, en kun je dat niet alleen of twijfel je, zoek dan hulp van b.v. een kynologenclub, behandel de hond als hond, dat verdient hij

Gast

Er zijn ook nog honden met een verleden.
En aangeleerd gedrag is echt niet zo eenvoudig op te lossen vraag dat maar na op je hondenschool
Knap trouwens een Jack die gek wordt bij het zien van een paar ratten,
maar prima onder controle te houden is.
Maar die een marokaan wel mag bijten omdat hij 4x langsfietst.
Kon jezelf niet even aan de buitenkant gaan lopen zodat die pesterige marokaan langs jou fietste en niet langs je hondje of dwarreld jou hond van links naar rechts.. goed geleerd op de hondenschool :roll:
Ik ben blij dat je gelijk kreeg bij politie e.d. Maar de verantwoordelijkheid voor jou hond vind ik ver te zoeken.
Je staat toe dat hij een fietser mag bijten.

Gast

ik sta niet toe dat hij een fietser mag bijten je moet eerst eens goed leren lezen.

maar na 4 keer waarschuwen dat ie moet stoppen met de hond pesten want dat was ie aan het doen.
weg is nl breed genoeg en die marrok fietste op de stoep die ook breed genoeg was.
toch koos ie er 5x voor om rakelings langs de hond te gaan, ja dan is het zijn eigen fout hij was immers gewaarschuwd.

als de politie achter jou aanzit en ze laten een hond los en jij blijft staan gebeurt er ook niks ren jij weg wordt je gebeten.

en dat ik hem onder controle houd als ie ratten ziet heeft dus duidelijk wel met opvoeding van een hond te maken.
als ik hem uit het oog verlies ziet ie zijn kans ook schoon.

vergelijk het met kinderen, als een kind iets wil pakken bv snoep en hij weet dat ie dat niet mag bv voor het eten oid en jij bent ff weg dan zal dat kind het ook proberen das zelfde als met een hond.

controle over je hond is o zo belangrijk, als jij geen controle hebt kan je hond een ongeleid projectiel zijn.
en nogmaals wat ik ook al las je weet niet wat die hond heeft meegemaakt, misschien hebben die mensen hem overgekocht van anderen en is die hond altijd mishandeld je weet het niet.

is het een pup die je gekocht hebt ja dan ligt het verwijt dus duidelijk bij de opvoeding.
maar dat neemt niet weg dat je als voorbijganger een hond moet treiteren oid of laten zien dat je bang bent.

je stapt toch ook niet een leeuwekooi in om een leeuw te treiteren of om bang te zijn.
een beest ziet dat oogcontact is de allerbeste manier

Gast

Wat een ''als,als,als'' voorbeelden toch.
Iedereen gaat op een andere manier met zijn dieren om, maar ze mogen geen last zijn voor een ander.
Zijn ze dat wel, dan houdt je ze gewoon aan de lijn.
Niet iedereen is ''perfect'' in zijn opvoeding
Niet iedereen zal toestaan dat zijn hond een treiterige marrokaan bijt.
Sterker nog, ik was zelf aan de kant gaan lopen waar die gozer fietste en zou toch per ongeluk tegen hem aangelopen zijn, alles liever dan dat mijn hond hem zou bijten.
Hij fietste op de stoep???? Had je hem geen zetje kunnen geven?
Dan had jij geen schuld hoor, hij mag daar immers niet fietsen, alles beter dan je hond laten bijten.
Bah.
Rare mentaliteit heb jij

Maar dank je wel dat je deze keer geen dikke letters gebruikt
Dat komt zo schreeuwerig over.

justme

Ongelezen bericht door justme »

Een verhaal heeft altijd twee kanten en tot nu toe heb ik alleen nog maar 1 kant gehoord (gelezen) !!!

Gast

daarom zal ik ook geen protestbrief sturen.

Gast

beste gast,

ik had hem idd ook een duw kunnen geven maar dat is mishandeling.

ik ben telkens op een ander stuk gaan lopen toch bleef hij mijn hond treiteren ja dan ben ik maar een ******* dat ik mijn hond niet tegenhoud maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

na 4x waarschuwen vind ik het dus niet mijn verantwoordelijkheid meer om mijn hond tegen te houden.
als ik had gewild had ik hem wel 10 keer tegen kunnen houden maar eens is de maat vol dat was nu bij de 5e keer.
als ik mijn hond gewoon aan was blijven kijken had hij niks gedaan maar nu gaf ik hem vrijspel.

ben ik dan schuldig omdat ik hem laat bijten nee, ik zeg neit val maar aan oid ik waarschuw de persoon al 4x nog luisterd ie niet en blijft doorgaan ja das dan zijn eigen fout.

ik heb mijn hond erg goed onder controle maar zeg nu eens eerlijk welke hond zou zo´n irritante marrok niet gaan bijten.

als ie de 1ste keer gebeten had was ik schuldig geweest als eigenaar maar doordat ik meermalen heb gewaarschuwd dat ie op moet houden stel ik mij en de hond veilig.

maar buiten dat welke hond gaat er zoals hier in het verhaal niet achter een kat aan dat zijn er weinig want hond en kat gaat meestal niet samen.
wat ik wel frapant vind wat doet die kat buiten, een kat is doorgaans sneller weg dan een hond.
gaarna zou ook ik wel eens het andere deel willen horen.

misschien zat die kat wel in de tuin bij de dobbermann en waarom doen mensen geen aangifte, dit duidt er duidelijk al op dat er iets anders aan de hand is zoals hier vermeld wordt

Gast

mijn hond werd 2 jar geleden ook getreiterd door turkse jongeren of lijkende daarop. ook schoppen slaan steentjes gooien en schreeuwen enz ik waarschuwde ze ook iedere dag weer. op een dag zei ik nou is het genoeg nu laat ik haar los ze moesten hard lachen ja ja zag ze daarna hard rennen

Gast

Tuurlijk, mijn handen zouden ook jeuken om mijn hond los te laten, maar je loopt een heel groot risico dat je hond bijt, en dat de politie, justitie of Joost mag weten wat je geen gelijk geeft.
En dan :?: Dan is je hond de dupe of niet soms.

Het is inderdaad jammer dat we 1 kant horen,
Ook ik ben ten eerste erg nieuwschierig of de baas van die kat inderdaad geen aangifte heeft gedaan, waarom komt een politie de hond halen als er geen aangifte is gedaan? Kan dat dan zomaar :?:
Een kat in de tuin dat zouden mijn honden ook absoluut niet accepteren.
Ik heb vroeger wel een kater gehad die beste vriendjes was met mijn honden, en die dacht dat ook met andere honden te kunnen zijn.
Maar dat dacht tie ook maar 1 of 2 x
Daarna wist hij wel beter.

Gast

je loopt een risico als je geen getuigen hebt van het voorval.

dat had ik dus wel, en een getuige geloven ze iets eerder vooral als het 2 totaal onbekende mensen van mij zijn.

kijk zoals je hierboven vermeld stenen ed gooien dat zou dan wel mogen maar bijten mag de hond niet.

ga eens naar artis en ga in de leeuwenkooi en gooi stenen naar de beesten.
denk jij dat artis verantwoordelijk is omdat jij je niet kunt gedragen en je niet aan de voorschriften houd.

een voorschrift waarcshuwt je bij voorbaat, als ik een mens waarschuw dat ie moet kappen met mijn hond te treiteren is dat ook een voorschrift.
degene die zich daar niet aan houd heeft een probleem.

hier in tilburg hebben we een militair terrein daar lopen honden het zaakje te bewaken staat ook een bord art 461 wb van strafrecht verboden toegang voor onbevoegden en dit terein wordt bewaakt door honden.

meerdere malen zijn er al mensen gebeten, eigen schuld dikke bult je wordt gewaarschuwd.

zo is dat ook met mijn hond 4x gewaarschuwd 5e keer aanvallen.

Gast

Wat een gelul niet weglopen als er een razende hond op je afkomt, m'n broertje was drie jaar , en zat!!! neer te spelen toen er een hond afkwam en hem beet.
Hoe legt men dit dan uit? :roll: :roll:
Ben zeker niet tegen honden , heb er zelf 2, maar indien je merkt dat je honden niet te vertrouwen zijn ,neem dan aub je voorzorgen, m'n broer is ondertussen 8 jaar maar het litteken is nog steeds goed te zien.

Gast

Er zijn niet alleen vreemde jongeren die lastig doen, had ook al zin om soms m'n bull-dog op irritante nederlanders los te laten.

Maar ja .... :twisted: :twisted:

Gast

het spijt me als jullie denken dat de ''irritante marokanen'' beledigend bedoeld is, het hadden inderdaad zeer zeker net zo goed nederlandse jongeren kunnen zijn, die zijn net zo erg

vr.gr.

Gast

Buitenlander, Nederlander maakt het wat uit
Als het tegen zit is je eigen hond het bokkie door jou fout.

Gast

En ik vraag me nog steeds af of de politie zonder dat er aangifte is gedaan wel een hond op mag komen halen.

Gast

Wat een ge*** niet weglopen als er een razende hond op je afkomt, m'n broertje was drie jaar , en zat!!! neer te spelen toen er een hond afkwam en hem beet.
Hoe legt men dit dan uit?
Ben zeker niet tegen honden , heb er zelf 2, maar indien je merkt dat je honden niet te vertrouwen zijn ,neem dan aub je voorzorgen, m'n broer is ondertussen 8 jaar maar het litteken is nog steeds goed te zien.
weet jij precies wat je broertje heeft gedaan was jij erbij of heb je het van horen zeggen.
een hond valt niet zomaar aan.
ook al rent ie als een gek jou kant op, stond jij erbij toen je broertje gebeten werd dan ben jij ook een lompe sukkel, door oogcontact met de hond te maken had je veel kunnen voorkomen.

verhalen hebben altijd twee kanten.

ik kende ook een gezin dat heeft hun hond af moeten laten maken omdat ie een kind uit de buurt gebeten had, de hond werd al veroordeeld zonder dat er duidelijk werd gekeken wat er was gebeurt.
bleek dat dat kind vaak buiten speelde en dan die hond pestte bv steentjes gooien oid, als die hond langsliep prikte hij hem met een takje dat soort gein.
eens is die hond dat beu en valt aan.

nu jaren later komt de ware toedracht boven wat er dus is gebeurd, die mensen hebben hun hond moeten laten afmaken voor jan ***, want dat kind was schuldig aan alles.

mensen houd je kinderen ook in de gaten, hoe vaak gebeurt het niet dat een kind probeert een kluif af te pakken bij een hond waar men op visite is, bij mij ook vaak zat gebeurt (kinderen die dat proberen bij mijn hond) die ouders waarschuwen hun kinderen dat dat niet mag en als ze gebeten worden dat ze een probleem hebben.

je kunt niet altijd alles op de hond afschuiven de mensen maken de hond tot wat ie is.
als jij een hond zit te pesten wordt je eens gepakt

Gast

het kind was 3 jaar en jij wil weten wat het verkeerd deed :shock: :roll:
waar praaaaat je over!
3 jaar!!
en dan begin je ook nog over een broer die misschien 6, 7 of misschien wel 8 jaar was??
schaam je

Gast

betse gast hierboven lezen is niet je sterkste vak zeker
in dat verhaal is duidelijk te zien dat betreffende persoon dus duidelijk ouder is daar ie nu 2 honden heeft als je goed leest is het 5 jr geleden dus is ie echt wel wat ouder

ik weet echt wel waar ik over praat ik ga mijn leven al met beesten om dus weet alles van hun gedrag etc.
dus kom niet aan met lulverhalen dat een kind van 3 er niks aan kan doen, nee het kind neit nee omdat die nog niet zover denkt.

maar daar komen we weer op het punt juist ja de OPVOEDING

Gast

Dus ik kan mijn kind niet meer in het speeltuintje laten spelen omdat er een loslopende hond aan kan komen die niet te vertrouwen is?? oei wat word ik hier link om
je spoort niet helemaal jij

Je neemt een kind van 3 kwalijk dat hij gebeten word
Waarom neem je de baas niet kwalijk dat hij zijn hond de kans gaf om het kind te bijten.

Gesloten