Ik heb mijn 3 jarige hengst verkocht. Van particulier naar particulier.
De koper had foto's gezien op internet en telefonisch mijn paard gekocht eind december.
Er is direct geld over gemaakt via de bank.
In januari is de koper komen kijken en hebben we mijn hengst laten lopen in de wei.
Half januari heb ik mijn paard zelf weg gebracht. Toen is de rest betaald.
De reis verliep erg goed.
Daar aangekomen hebben we hem eerst lekker in de binnenmanege laten rond lopen.
Hij draafde lekker heen en weer en was erg onder de indruk dat hij binnen was. Hij was eigenlijk erg rustig. (dat is ook wel zo zijn karakter...)
Ik heb hem na een kwartiertje zelf in de stal gezet.
Tot daar toe is mijn paard NOOIT kreupel geweest.
's avonds krijg ik een telefoontje dat toen ze hem weer los wilde laten in de binnen manege hij hartstikke kreupel was.
Dat was op maandag nog zo en de dierenarts is erbij geweest.
Zij vertelde dat dit een ernstige schouder blessure is en gezien het feit dat hij alleen maar in de stal heeft gestaan het "waarschijnlijk" om een oude blessure gaat. Het advies van de dierenarts om het paard terug te brengen naar mij.
Ik ga hier niet zomaar mee akkoord. Iedereen heeft gezien dat het paard goed was en niet kreupel was toen ik het daar bracht. Sterker nog, hij is bij mij NOOIT kreupel geweest. ik ben 2 dagen erna gaan kijken en hij is idd niet goed.
Het is SUPER vervelend voor bijde partijen. Ik krijg een stempel opgedrukt dat ik de boel belazer en het paard verdovende middelen zou hebben gegeven. Gelukkig heeft de dierenarts direct een bloedmonster genomen dus in geval van nood kan ik mijn tegendeel bewijzen. Voor de koper natuurlijk vervelend want zij hebben nu een kreupel paard en niemand weet waarvan of waarom.
Wat is er wettelijk geregeld?
Als in de wet staat dat ik het paard terug moet nemen doe ik dat. We hebben het er ook over gehad om naar een paardenkliniek te gaan. Maar wie draait op voor die kosten?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gezond paard verkocht, binnen 1 dag kreupel, wat nu?????
Re: gezond paard verkocht, binnen 1 dag kreupel, wat nu?????
hey dit ben ik op bokt ook al tegen gekomen
ik denk dat je hier wel een antwoord op krijgt.. alleen zou ik zelf niet weten hoe of wat..
ik denk dat je hier wel een antwoord op krijgt.. alleen zou ik zelf niet weten hoe of wat..
ja, ik hem daar idd ook op staan, ik dacht, maak het goed bekent, we willen het zo snel mogelijk goed oplossen
altid beelden en fotos maken en een artsverklaring altijd 2 steps ahead denken(mijn mening een paard koop je maar je moet je paard nooit verkopen)