LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pedigreepal

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Beste gast.
Er zijn zoveel mensen die verschillend voeren .Rauwvoer barf,brokken ,padigree pal en dinner.Dat zijn de voeder op verschillendemanier te geven naar het type van je hond.En ieder menskan hun dier het beste waar ze tegen kunnen of niet .En ieder mens is verantwoordelijk voor hun maatjes.Er is genoeg leesvoer op de brokkenmaffia pagina.Er is al zoveel gezegd en gedaan op zo;n manier Dat je door de bomen het bos niet meer zag.En veelal op een manier dat je hond als die dat kon lezen gillend weg zou rennen .Hier is er eindelijk rust zonder haat en nijd.Verder ga ik er niet meer op in.
Groetjes van iemand die heel veel van zijn maatje houd en dol gelukkig is met onze vriend. :wink: :lol:

evelienwiluteerstzien

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door evelienwiluteerstzien »

vroeger gaf ik mijn hond ook wel ens pedigree.nu eet ie meestal rauwe voeding. http://www.barf-natuurlijk.nl - goeie info daar en ik ben niet de enige op het forum die brokjes met rauw voert! :D
groetjes van evelien.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Wat bedoeld u brokjes met rauwvoer.Ik geloof dat u ons in de z..k neemt.CDoet dat a.u.b u eigen familie :!: :!: En ga niet zo reclame maken over rauwvoer met die link !!Doe dat op de brokkenmaffia want hier gaat het over PADIGREE DUS WEG WEZEN MET JE LINK.
Ga ergens anders je link neer zetten .Ik hou me bezig met padigree.Ga anders op het rauwvoer pagina zitten daar hoor je thuis evelien.de barfster.Ik kan je wel ,terug in je hoek :twisted: :twisted:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

GA TERUG NAAR IGNIT EVELINE DAAR KAN JE HAAR DECIPEL ZIJN MAAR KOM DAN ANDERE PAGINAS NIET VERVUILEN.dOE DAT MAAR BIJ JE MOEDER IGNIT .dOOR JULLIE RECLAMES ZIJN ER PAGINA S WEG GEHAALD DUS WEG HIER,WIJ WILLEN GEWOON DISCUSSIE VOEREN.IK HEB JE DOOR :!: :!: :!: dROPPIE

pw

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door pw »

Wat bedoeld u brokjes met rauwvoer.Ik geloof dat u ons in de z..k neemt.CDoet dat a.u.b u eigen familie En ga niet zo reclame maken over rauwvoer met die link !!Doe dat op de brokkenmaffia want hier gaat het over PADIGREE DUS WEG WEZEN MET JE LINK.
Ga ergens anders je link neer zetten .Ik hou me bezig met padigree.Ga anders op het rauwvoer pagina zitten daar hoor je thuis evelien.de barfster.Ik kan je wel ,terug in je hoek
Tja daar gaan we weer :roll:
Kan me de reactie best voorstellen, maar een beetje overdreven.
Wat deze persoon waarschijnlijk bedoeld, is dat ze 'sochtens CVV voert
en 'savonds brok ( of andersom )
Maar goed de strijd is hier en in andere topics heftig :roll:
Wel 1 op of aanmerking, schrijf in ieder geval het merk van het voer dat je promoot goed over :wink:

Airwolf

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Airwolf »

Ook zoiets vaags: ik heb 2 jaar geleden een hond gekocht bij een erkende fokker. Toen ik de pup mocht meenemen kregen we een starterspakketje mee van het merk Denkadog. Want deze fokker zwoer bij dit merk, gebruikte het al jaren.... yada yada yada.
Afgelopen herfst heeft mijn broer bij diezelfde fokker een soortgelijke hond gekocht (dwz het ras!) en kreeg toen een pakketje mee van het merk Prince. Met een of ander lulverhaal dat Prince beter was etc.
Na dat proefpakketje Denkadog ben ik gelijk over gegaan op royal Canin, bij de boerenbond een zak van 30kg voor nog geen €25, en dan ook echt een goed en gerenommeerd merk.
Die "topfokkers" maken gewoon gebruik van sponsors en raden gewoon het merk aan waar ze op dat moment een mooie voordelige actie mee hebben lopen.
Luna doet n prima op royal canin, en ze is een grote sterk woef geworden.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Air wolf hebben ze ook van royal canin ook dinner????Ik heb bij mijn dieren arts een heel stuk meer betaald voor brokken van royal en nog minder dan die van jou.
nellie.

pw

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door pw »

Meestel hebben de grotere dierenzaken en ook tuin centra's met een dierenafdeling deze RC brok.
Ik weet niet of ze Dinner hebben van RC, eigenlijk ook nooit naar gekeken ?

Ik denk dat je bij de dierenarts allleen maar de duurste variant kan kopen van een merk :?:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

P.W
Ik had van de dierenarts speciale dieet brokken voor mijn hond i.v.m ziete en het was vrij prijzig voor 15 kilo.Je kan het ook niet kopen bij dieren speciaal winkels of waar dan ook.Maar ik gebruik de brokken niet meer,al een poos omdat onze hond dood is maar van dinner had ik nooit gehoord vandaar dat ik vroeg of ze daar ook dinner van hebben.
Bedankt voor je antwoord en zal verder zoeken.
m.v. gr Nellie.

Airwolf

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Airwolf »

Nellie,

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of RC ook dinner heeft, ik geef de hond gewoon droge brok en af en toe pens van het merk Rodi.
Dinner heb ik slechte ervaringen mee omdat mijn vorige honden er allemaal van aan de diarree raakten

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt airwolf en ik begin er steeds aan te denken dat dinner eruit gaat maar dan doen we toch gewoon debrokken.Pens en hart krijgen ze toch wel al steeds dus heel hartelijk bedankt!!!!!!!!!!!!
M.V.G nellie

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

ik ga er vanuit dat prince PRINS moet zijn???

voor een fokker is DENKADOG hartstikke duur aangezien DENKADOG
GEEN KENNELTARIEVEN heeft!

je mag dan mopperen dat fokkers gepromoot of weet ik veel wat worden maar vergeet niet dat fokkers wel meer dan 3 of 4 honden in huis hebben, en dan mag je graag naar goed, maar goedkoper spul kijken. heb je wat kleinere honden dan zal de vreetpartij wel mee vallen, maar heb je enkele grote jongens lopen dan zoek je gewoon steeds een in kwaliteit het zelfde maar toch iets goedkoper voer.

voor eukanuba of proplan betaal je je scheel, en zo goed zijn die nou ook weer niet :twisted:

en dan ook nog, PRINS heeft ook GEEN kenneltarief
je overlegt de prijs met de dierenwinkel en die bepaald wat je gaat betalen.
de dierenwinkel haalt net 2 euro van 1 zak af.
tel uit je winst met 10 honden in huis.
prins is goed voer
denkadog is uitstekend voer

en om sommige tegen de haren in te strijken vermeld ik wel even
dat ik vers voer.
ik heb immers maar 2 honden en dan kan je een lekkere scheve sprong maken.
alleen het beste voor onze lieve 4-voeters toch?? :wink:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

oh, en verder zal die fokker echt wel achter zijn PRINS staan met zijn puppypaketje

bij verschillende merken krijg je namelijk een GRATIS puppypakket!!
bij PRINS betaal je bijna 5 euro!! voor een puppypaket.

Airwolf

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Airwolf »

Ik zou het echt niet weten, maar ik vind eht gewoon vreemd dat de fokker het ene moment alle andere merken afzweer behalve Euknuba en die overige hele dure merken en dan vervolgens zweert bij Prins, en Denkadog niet eens meer in de gratie is.

pw

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door pw »

Wat te denken over Hills.
Je betaald er behoorlijk voor, en zelf heb ik er ( bij de kat ) alleen maar negatieve ervaringen mee. De hond zal het dan ook zeker niet krijgen.
Iams is hier ook al gepasseerd, en dat vond ik ook niets.
Prins en Denkadog nog nooit geprobeerd, maar zal het eens een keertje in huis halen om te kijken hoe meneer er op reageerd :)

Ik voer nu CVV, VV en brok van RC, en 1x in de week rauwvlees.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

prins & denkadog vind ik goede brokken

deze geven dus geen kortingen aan fokkers

Royal Canin heeft bv een speciale pas voor fokkers, waarmee ze ''goedkoper'' dingen aan kunnen schaffen (hoezo klantenbinding, klanten omkoping)
verder hebben ze een ''dure lijn'' voor show honden en honden die moeten presteren.
en een ''normale lijn'' --LEES GOEDKOPE-- , voor huishonden????

verdient mijn huishond dan niet hetzelfde brokje als de showhond????
hij presteerd net zo veel.
mooi staan kunnen ze allemaal.

nee, Royal Canin, Hills, Eukanuba, Proplan.. allemaal zakkenvullers die echt tientallen euro's korting geven aan fokkers.
bij eukanuba ging er al 15 euro per zak vanaf.
bij grotere afname zelfs nog meer
ze kopen fokkers om met kadootjes en andere leuke hebbedingetjes.
pech,
ik weiger dus pertinent om vertegenwoordigers van dit soort voeding aan de deur te krijgen.
nee, ze zijn niet welkom.

hoe ik dit weet???
ik ken mensen genoeg die het hier wel voor doen.
die overstappen op voer zodra ze een mooiere aanbieding krijgen.
en doe op een show eens of je geintereseerd bent in een brok en doe alsof je een kennel hebt, de aanbiedingen vliegen je om je oren.

ik geef mijn honden wat ze lekker vinden, waar ze het goed op doen
waar ze er goed bij uitzien. voor mij dus vlees, voor een ander brokken.

voor ons geen kadootjes, geen extreme kortingen geen puppypakket
maar een gezonde hond en gezonde puppy's.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb me net te pletter gezocht naar die map met info over die lijnen van Royal C.
maar volgens mij heb ik de inhoud van die map een keer weggeknikkerd en de map (ja ja een luxe met harde kaft) gebruikt om info van mijn teef in te stoppen, voor een dekreu.

jammer, anders had ik die 2 lijnen even duidelijker kunnen vermelden.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

ik ken zelfs iemand,een fokker van collie's die zijn honden alles geeft wat gratis is en met promoten van voer dit dus ook gratis krijgt. en deze meneer zelfd voedingsadviezen op forums durft te geven :roll:

ignit

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door ignit »

Ik heb mijn honden, Mechelse Herders en Duitse Herders, in de periode 94/97 Pedigree brokjes gegeven. Dat wil zeggen, brokjes van de Amerikaanse poot van het bedrijf, die geproduceerd werden in Venezuela.

Ik heb in die periode 1 teef verloren aan een acute baarmoederontsteking omdat ik daar geen ervaring mee had en het niet als zodanig herkende, en 2 teven kunnen redden.

Daarvoor kookte ik zelf voor mijn honden en heb ik dit nooit meegemaakt.

Daarna ging ik via FARMFOOD over op rauwe voeding en heb ik het ook nooit meer meegemaakt.

Groetjes van Ignit in Suriname.
http://www.barf-natuurlijk.nl

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Er word zoveel verteld en adviezen gegeven door gasten.En nog wat gast van 7 april 23:24En ken u het spreekwoord van als u a zegd kan u ook b zeggen.Want heel veel fokkers doen ook wel mee met de reclame over voeding en merken.Hopelijk zijn er nog fokkers die eerlijk zijn en eerlijk een advies geeft aan mensen die een puppie bij hen kopen.Want dat vind ik belangrijk.En ignit een accute baarmoeder ontsteking heeft niet speciaal met pedigree brokjes te maken.Heb zelf bij een hond dat ook gehad en is op tijd geholpen maar dat kwam niet van de brokken.Dat is door atopsie er uit gekomen dus niet zo de vinger uitsteken naar voeding,er kan ook andere oorzaken zijn.
m.v.g nellie O ja ik zit op vers en dieet brok

Gesloten