LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer overlast...

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mamasam
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2015 11:37

Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door mamasam »

Hallo,

Ik huur een flat en heb 3 dogo's. Nu wordt ik er een aantal keren op gewezen dat mijn honden overlast zouden veroorzaken. Ik heb hier direct op ingegrepen en de aanstichter een anti blafband om gegeven en als ik weg ga is er of iemand bij mij in huis of de buurman kan naar binnen als ze eventueel aanslaan. Nu is t zo dat in mijn huis stuctuur een regels zijn zo gaan de honden om half 7, half 2, half 6 en half 11 Savonds naar buiten. Dat gaat met de nodige enthousiasme. Ik woon nou ook niet bepaald in een prettige wijk.

Ik heb al 2 jaar last van mijn bovenburen, rennende kinderen, deuren smijten, gooien, playstation, ruzie en geweld. Ze zijn nog jong en hebben al 3 kinderen niet dat dat een probleem is maar als je de hele dag daarin zit wordt je uiteindelijk wel gek van de herrie. Gelukkig slaan mijn honden daar niet op aan maar worden er wel nerveus van als ze weer eens ruzie hebben.

Nu stond zij enige tijd geleden aan mijn deur omdat mijn moeder mijn zoon had terug gebracht op maandag ochtend 8 uur en de honden aansloegen omdat er geklopt werd met de mededeling dat t vakantie was en wilde uitslapen... ik heb toen aangegeven dat ik al 2 jaar in hun herrie zit waarop ik t antwoord kreeg dat t gehorig was en dat we er dan wel weer niet uit zouden komen.

Toen ik een aantal weken geleden op visite was paste mijn buurman op de honden. Ik kom thuis en had toen inene 3 buren op mn nek dat de honden die avond alleen maar geblaft zouden hebben. Ik heb daarop meteen mn buurman aangesproken die dat direct van tafel haalde want hij was immers de oppas. Hij is een keer binnen geweest omdat ze op de kachelpijpen aan t slaan waren en dat was een kwartier nadat ik weg was. Daarop hebben ze 2 of 3 keer geblaft en toen was t stil. En dat is t de hele avond ook gebleven.

Vanmorgen om half 7 met de benodigde enthousiasme gingen ze weer uit en stond ze weer op de trap te schreeuwen over mijn honden. Ik heb niet eens meer antwoord gegeven want een normale communicatie is niet eens mogelijk met die mensen. De enthousiasme duurt ook niet langer dan een minuut nog niet eens.

Nu loop ik op mijn tenen door t huis. Laat mn boodschappen al aan leveren en corrigeer ze direct bij t minste geringste. Ik heb nog nooit de politie aan de deur gehad over geluidsoverlast ook de woningbouw niet. Ik weet t nu inmiddels ook niet meer. Wie heeft er nog wat tips?

Groetjes

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat zijn dogo.s? ( Deense/Duitse dogs?)
3 van die joekels in een gehorige flat , lijkt mij niet bepaald ideaal , maar het is nu eenmaal zo.
Dat de bovenburen een pestherrie maken met 3 kleine kinderen en geruzie en gedoe , is ook om knetter van te worden!
Ik heb geen tip , behalve toch communiceren! Probeer toch, met een bakkie leut, met elkaar in gesprek te gaan, ( haal er desnoods een buurtbemiddelaar bij ,) zonder gelijk met verwijten te komen en zonder gelijk te schelden.
Ik snap dat het moeilijk is, we leven hier met zn 17 miljoen op een kleine oppervlakte , mensen zijn vaak overprikkeld, druk, intolerant, mekkeraars en houden ( te) weinig rekening met elkaar, zeker in de grote stad.
Het is bijna niet te doen , met grote honden en rennende kinderen in een flat.
Ik ben zooo blij dat ik geen overlast heb , goddank rustig kan wonen en zelfs zonder herrie in mn tuintje kan zitten en prettige buurtjes heb in een dorp in een appartementencomplex van max 4 hoog . Het is een cadeautje , maar niet iedereen heeft dat geluk.

Ik hoop oprecht dat u hier uitkomt met de buren!
Veel sterkte in ieder geval.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door tenormin »

http://www.hondenpage.com/hondenrassen/ ... entino.php
Als het dit type hond is, 3 nog wel op een flat, kan ik me er toch wel iets bij voorstellen dat ze veel aanslaan. Zeker in een (gehorige) flat. U raakt natuurlijk geïrriteerd op den duur als de kinderen boven u maar blijven stampen, aan de andere kant, al klinkt u verhaal goed in de zin dat u er alles aan doet om ze onder controle te houden, de bovenburen net zo geïrriteerd raken van hun geblaf. Hoop wel (voor de honden) dat u over een heel grote flat beschikt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door moederslink »

ps : ik ken het probleem overigens wel hoor, heb in een hoekhuis gewoond met altijd 3 auto.s vd buren voor onze deur, kriskras geparkeerd, tot in de nacht keiharde muziek vd buren , buiten in de zomer, een techno fan die speed gebruikte en loeihard zijn muziek aanzette, constant voetballende kinderen die onze buitenmuur als goal gebruikten, een malloot die om het minste of geringste , desnoods in zn onderbroek , naar buiten rende om iedereen maar " op zn bek te slaan " tot zelfs de bladblazers moesten het om 07.00u ontgelden, smijtende deuren, gillende kinderen, blaffende honden, kattenmollers ,enz enz enz.
En het was nog nb in een buitenwijk vd stad!

Mijn rust en slaap zijn me heilig , dus ik verhuisde.... :x

mamasam
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2015 11:37

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door mamasam »

Hallo,

Het zijn dogo argentino ' s en de flat is idd ruim. Ze zijn ook niet zo groot middelmaat eerder. Communicatie is gewoon niet mogelijk dat is vanaf dag 1 dat ik hier kwam wonen al zo. Ze zijn 20 jaar jonger dan mij en ben altijd vriendelijk geweest tegen ze. Elke dag staat daar een dealer aan de deur helaas :( blowen is daar elke dag aan de orde maar niemand doet wat... mijn honden hebben allemaal tot aan vzh gelopen maar op een een of andere manier blijven ze onrustig. Ik doe wat ik kan maar daarbij ontnemen ze me mn vrijheid en die van mijn kind en honden :(

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door witte angora »

mamasam schreef:Hallo,

Ik huur een flat en heb 3 dogo's. Nu wordt ik er een aantal keren op gewezen dat mijn honden overlast zouden veroorzaken. Ik heb hier direct op ingegrepen en de aanstichter een anti blafband om gegeven en als ik weg ga is er of iemand bij mij in huis of de buurman kan naar binnen als ze eventueel aanslaan.
Kortom: er is dus zeker wel een probleem met je honden. Anders was er geen 'aanstichter', was er geen antiblafband (wat moet ik me daarbij voorstellen?), en is het niet nodig dat er een oppas is of dat de buurman, als ze aanslaan, even naar binnen gaat om ze te kalmeren.

Ik denk niet dat dit forum de geëigende plek is om over je bovenburen te klagen. Ik denk, gewoon op basis van wat je zelf schrijft, dat je honden dusdanig overlast veroorzaken dat je toch voor een betere oplossing zult moeten zoeken. En de kinderen, overdag zitten die op school, en 's avonds slapen ze. Dan heb je er al geen last meer van. De honden zijn de hele dag thuis, en blaffen desnoods midden in de nacht. Dat is toch een heel ander verhaal.

Je hebt het over dealers, maar je woont ook in een flat. Komen die dealers voor dat gezin boven je, met die kleine kinderen, of komen ze voor een ander adres in de flat? Je moet geen dingen door elkaar gaan halen namelijk.

mamasam
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2015 11:37

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door mamasam »

Ik heb hier de vraag gesteld of er iemand is die nog een oplossing weet en niet om zo door u benadeeld te worden! En ja ik weet t zeker dat de dealer op hun adres komt! En t zijn kinderen waarvan 1 naar school gaat en 2 thuis!
Mijn honden hoor je snachts absoluut niet zoals je hebt kunnen lezen! Ik vind dit niet terecht wat u nu schetst! Wie bent u om te oordelen over mijn honden en er van uit gaat dat mijn honden het probleem zouden zijn! En dit is zeker niet om af te geven op mijn boven buren.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door olaf79 »

mamasam schreef:Hallo,

Het zijn dogo argentino ' s en de flat is idd ruim. Ze zijn ook niet zo groot middelmaat eerder. Communicatie is gewoon niet mogelijk dat is vanaf dag 1 dat ik hier kwam wonen al zo. Ze zijn 20 jaar jonger dan mij en ben altijd vriendelijk geweest tegen ze. Elke dag staat daar een dealer aan de deur helaas :( blowen is daar elke dag aan de orde maar niemand doet wat... mijn honden hebben allemaal tot aan vzh gelopen maar op een een of andere manier blijven ze onrustig. Ik doe wat ik kan maar daarbij ontnemen ze me mn vrijheid en die van mijn kind en honden :(
Nou gut o gut wat een vrijheid voor die honden. Met zijn 3 op een flat zonder buitenruimte en dan ook nog kinderen erbij. Dit is de bron van het probleem. Die honden horen niet in een flat en met regelmaat los je dat niet op.
Dat je buren kinderen hebben en dat die soms druk zijn is vervelend maar ja dat hoort erbij. Dat er gedealt wordt is ook niet jouw probleem. Dan moet je de politie bellen en de wbv inschakelen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door olaf79 »

mamasam schreef:Ik heb hier de vraag gesteld of er iemand is die nog een oplossing weet en niet om zo door u benadeeld te worden! En ja ik weet t zeker dat de dealer op hun adres komt! En t zijn kinderen waarvan 1 naar school gaat en 2 thuis!
Mijn honden hoor je snachts absoluut niet zoals je hebt kunnen lezen! Ik vind dit niet terecht wat u nu schetst! Wie bent u om te oordelen over mijn honden en er van uit gaat dat mijn honden het probleem zouden zijn! En dit is zeker niet om af te geven op mijn boven buren.
De oplossing voor u komt als u beseft dat 3 honden op een flat zonder buitenruimte te veel is. Voor u, de honden en uw buren.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door Isabel1 »

je zegt zelf dat je honden onrustig zijn en dat je doet wat je kan.

Dat geloof ik allemaal wel maar dan nog blijken andere mensen er last van te hebben. Het feit dat die mensen kinderen hebben maakt eigenlijk helemaal niet uit. Ook mensen met schreeuwende kinderen kunnen last hebben van honden. Ik zou toch echt proberen er netjes met hen uit te komen, want als jij je honden niet rustiger kunt krijgen lijkt dat de enige oplossing.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is geen oplossing , ben ik bang , ofwel verhuizen, ofwel communiceren.
U reageert nu mi ook wat overprikkeld , merk ik op.
Het zal u wel allemaal tot hier zitten , snap ik , maar 2 rennende kinderen de hele dag + gedoe + wel of niet blaffende honden, pffff.... u hebt gewoon hartstikke last van elkaar!
Het enige is , nogmaals, proberen toch in gesprek te gaan met de buren en anders toch verhuizen.....

NB: ik vind wel 3 van die joekelhonden op een flat , ook als is de flat ruim , voor die beesten niet te doen , zielig eigenlijk en ze gaan maar 4x pd er op uit ! Het kan niet , vind ik.
Uw kind wordt van dit zenuwengedoe ook de dupe....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door tenormin »

@mamasan, ik val u niet aan maar heb gewoon gelezen wat er over dit type hond geschreven wordt. Dat ze zeer waaks zijn, waar blaffen dus ook bij hoort, dat begrijp ik. Zal ook heus niet de moraalridder uithangen maar 3 honden (niet zo groot, hoor, schrijft u zelf) op een flat? Ik denk dat jullie elkaar evenveel verwijten kunnen maken qua geluidsoverlast. Nu word er dealen bijgehaald: dat zou op te lossen zijn door de wijkagent daarop attent te maken, alleen, voorzie dan wel nog meer problemen met uw "woongenot". Maar dat alles is aan u. U vraagt en wij antwoorden. Ja, ik had ook hond(je) op flat, expres een genomen die klein bleef. Dat u dol op de honden bent, uitstekend natuurlijk; mij lijkt het toch ietwat gecompliceerder met het ras wat u heeft. Heb me even goed ingelezen over deze honden en volgens mij horen die niet op een flat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door moederslink »

mamasam schreef:
maar daarbij ontnemen ze me mn vrijheid en die van mijn kind en honden :(
Wil nog 1 puntje noemen : daarom deze regel gequote : u ontneemt ook zelf de vrijheid van uw honden door in een flat te gaan wonen....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door olaf79 »

moederslink schreef:
mamasam schreef:
maar daarbij ontnemen ze me mn vrijheid en die van mijn kind en honden :(
Wil nog 1 puntje noemen : daarom deze regel gequote : u ontneemt ook zelf de vrijheid van uw honden door in een flat te gaan wonen....
Tsja ik ben het helemaal met u eens. Maar TS wil dit niet inzien. Jammer!

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door witte angora »

mamasam schreef:Ik heb hier de vraag gesteld of er iemand is die nog een oplossing weet en niet om zo door u benadeeld te worden! En ja ik weet t zeker dat de dealer op hun adres komt! En t zijn kinderen waarvan 1 naar school gaat en 2 thuis!
Mijn honden hoor je snachts absoluut niet zoals je hebt kunnen lezen! Ik vind dit niet terecht wat u nu schetst! Wie bent u om te oordelen over mijn honden en er van uit gaat dat mijn honden het probleem zouden zijn! En dit is zeker niet om af te geven op mijn boven buren.
Sorry, maar dit toontje bevalt mij allerminst. Als die de manier van communiceren is met de bovenburen, dan lijkt het mij dat u drie problemen hebt die u moet aanpakken:

- de honden
- het agressieve toontje
- zelfreflectie

Drie punten waar u zelf wat aan kunt doen om tot een oplossing te komen. Dus uw vraag is hiermee beantwoord.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
mamasam schreef:
maar daarbij ontnemen ze me mn vrijheid en die van mijn kind en honden :(
Wil nog 1 puntje noemen : daarom deze regel gequote : u ontneemt ook zelf de vrijheid van uw honden door in een flat te gaan wonen....
Welke vrijheid wordt door de bovenburen ontnomen? De topicstarter kan gewoon met de beesten naar buiten. Ze heeft alle vrijheid, of mis ik nu iets? Ja, ze heeft niet de vrijheid om die beesten de hele dag te laten blaffen, nogal wiedes. En ik kan me indenken dat, als ze om half zeven in de ochtend met drie enthousiaste honden (waarmee kennelijk wordt bedoeld dat ze de boel bij elkaar gillen) door het portiek heen sjouwt, dat de bovenburen daar ook niet blij van worden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het is heel simpel en we kunnen er lang of breed over discussiëren.

3 (grote) honden horen niet op een flat. Een gezin met jonge kinderen wel.

Simpel...

mh73

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door mh73 »

Het is onzin dat je niet 3 grote honden op een flat kunt hebben. Als je ze genoeg beweging geeft bij het uitlaten, liggen ze de rest van de dag te slapen. Wat wel slecht voor grote honden is, is trap lopen. Dus als er geen lift in de flat is, is het niet goed voor de heupen om elke dag diverse malen de trap op en af te gaan.
En een gezin met kinderen hoeft ook geen overlast te veroorzaken. Dan is er iets mis met de opvoeding van die kinderen.
Gezien de situatie is het misschien prettiger om eens naar een andere woning uit te gaan kijken?

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Je huurt een flat. Daar zullen ongetwijfeld regels voor bestaan m.b.t. geluidsoverlast. Meestal is dat geen geluidsoverlast voor 8 uur 's ochtends en na 10 uur 's avonds. Daar zal jij je dus met je honden aan aan moeten passen. Doe je dat en je honden blaffen niet om het minste of geringste, dan zal niemand meer over je kunnen klagen.

Wat die moraalridders hier verder over honden hebben te vertellen moet je lekker links laten liggen. De tijd die jij in je honden steekt, steken zij in dit forum met als doel anderen terecht te wijzen en even lekker te beppen. Het is hun sociale leven. Geniet van je honden en laat je niet gek maken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door ciske »

mh73 schreef:Het is onzin dat je niet 3 grote honden op een flat kunt hebben. Als je ze genoeg beweging geeft bij het uitlaten, liggen ze de rest van de dag te slapen. Wat wel slecht voor grote honden is, is trap lopen. Dus als er geen lift in de flat is, is het niet goed voor de heupen om elke dag diverse malen de trap op en af te gaan.
En een gezin met kinderen hoeft ook geen overlast te veroorzaken. Dan is er iets mis met de opvoeding van die kinderen.
Gezien de situatie is het misschien prettiger om eens naar een andere woning uit te gaan kijken?
Mee eens, zie het punt niet zo dat je op een flat geen honden kan nemen. Goed wandelen en daarna slapen ze wel.

Kinderen moeten kunnen spelen maar ook rekening met de buren te houden.

TS, misschien een optie tot buurt bemiddeling? Of praten met iemand van de wbv er bij.

Gesloten