LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 10 jaar garantie koolborstelloze motor WM.......

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
hawkwind

10 jaar garantie koolborstelloze motor WM.......

Ongelezen bericht door hawkwind »

Ik ben een beetje gaan googelen geweest wat deze garantie precies inhoud.
Bij de merken AEG , Electrolux , Zanussi en Siemens dienen in ieder geval bij een defect aan de motor het arbeidsloon en de voorrijkosten betaald te worden (bij andere merken wellicht ook), lekkere garantie :oops:
Nu heb ik nog nergens gelezen van defecten bij zo,n motor , maar men denkt 10 jaar garantie te hebben
en bij een eventueel defect moet er toch nog een fors bedrag worden afgerekend , ik schat zelf zo'n 150-200 euro.
Is ook wel makkelijk om zo'n garantie te geven , de meeste wasmachines van de huidige tijd leggen toch het loodje na zo,n 4-8 jaar! (uitzonderingen daargelaten).

dhc

Re: 10 jaar garantie koolborstelloze motor WM.......

Ongelezen bericht door dhc »

Ja, en dus?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vooral niet vergeten dat naast de motor de rest ook stuk kan gaan. Bijvoorbeeld de programmamodule.

hawkwind

Bob Schurkjens schreef:Vooral niet vergeten dat naast de motor de rest ook stuk kan gaan. Bijvoorbeeld de programmamodule.
Dat zeg ik : electronica , lagers , trommelkruis , die dingen gaan eerder kapot dan die motor.
Zo kunnen ze gemakkelijk 10 jaar garantie geven op de motor.
Er zal bijna geen mens zijn die daar van gebruik van zal maken ,de WM is toch al overleden aan andere kwalen.

hawkwind

dhc schreef:Ja, en dus?
Een garantie welke helemaal geen garantie blijkt te zijn .
Motor defect na de 2 jaar fabrieksgarantie : hup 150 -200 euro afrekenen terwijl er 10 jaar garantie op zou zitten.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie verwijderd.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

hawkwind schreef:Ik ben een beetje gaan googelen geweest wat deze garantie precies inhoud.
Bij de merken AEG , Electrolux , Zanussi en Siemens dienen in ieder geval bij een defect aan de motor het arbeidsloon en de voorrijkosten betaald te worden (bij andere merken wellicht ook), lekkere garantie :oops:
Nu heb ik nog nergens gelezen van defecten bij zo,n motor , maar men denkt 10 jaar garantie te hebben
en bij een eventueel defect moet er toch nog een fors bedrag worden afgerekend , ik schat zelf zo'n 150-200 euro.
Is ook wel makkelijk om zo'n garantie te geven , de meeste wasmachines van de huidige tijd leggen toch het loodje na zo,n 4-8 jaar! (uitzonderingen daargelaten).
Dit is dus enkel een soort van theoretische hersenoefening? Leuk, doe ik even mee. Er staat duidelijk op hun site dat de 10 jaar garantie op de motor (onderdelen) is, en arbeidsloon een voorrijkosten in kosten worden gebracht voor de dan geldende tarieven. Dat men "denkt" 10 jaar volledige garantie te hebben in je scenario is een kwestie van zelf niet goed lezen.

Gesloten