LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop bij Neckermann
Aankoop bij Neckermann
Ik heb een koel-vriescombinatie gekocht bij Neckermann. Omdat het apparaat stuk is en ik mijn aankoopbewijs niet kan vinden heb ik Neckermann gevraagd of zij de aankoopgegevens nog in hun bezit hebben. Tot op heden nog niks gehoord. Weet iemand of ze deze gegevens eigenlijk wel bewaren? Het gekochte apparaat is in maart 2008 op de markt gekomen en Neckermann geeft 3 jaar garantie dus is het voor mij van belang dat ik de juiste aankoopdatum kom te weten.
Re: Aankoop bij Neckermann
geennaam
Ik neem aan dat je destijds niet cash betaald hebt, dus........................................
Maxiem.
Ik neem aan dat je destijds niet cash betaald hebt, dus........................................
Maxiem.
Dan had je de bon moeten bewaren. Iedereen weet hoe belangrijk die bon is. Bij Neckerman zou dus speciaal voor u iemand het systeem in moeten, de bon opzoeken, uitprinten en opsturen. Kortom al snel 15-30 minuten onbetaald werk voor Neckerman, ik snap best dat ze hierom niet staan te springen.
Rick
Rick
Oh help, er zijn op dit forum al meerdere topics waarbij het wel of niet bewaren van de aankoopbon een flinke discussie heeft opgeleverd.
Zoals deze..
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=2&t=95532
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 15&t=99604
Dus ik ga niets inhoudelijks roepen, behalve de open deur dat het wel handig is de bon te bewaren natuurlijk. Informeer eens bij een juridisch loket over je mogelijkheden.
Excuus TS, even een off-topic zijspoor in niet persoonlijk aan jou gericht maar in het algemeen..
Zou het eens een idee zijn als Radar eens aandacht besteed aan goed consumentschap?
Zoals deze..
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=2&t=95532
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 15&t=99604
Dus ik ga niets inhoudelijks roepen, behalve de open deur dat het wel handig is de bon te bewaren natuurlijk. Informeer eens bij een juridisch loket over je mogelijkheden.
Excuus TS, even een off-topic zijspoor in niet persoonlijk aan jou gericht maar in het algemeen..
Zou het eens een idee zijn als Radar eens aandacht besteed aan goed consumentschap?
Ik heb inmiddels een rekeningoverzicht van Neckermann ontvangen. Uit dit overzicht blijkt dat de garantietermijn die Neckermann geeft met nog geen maand is verstreken. Inmiddels al diverse mails gestuurt. Op mijn vragen hoe dit probleem op te lossen krijg ik geen enkele reactie meer.
O jeetje da's wel echt net pech hebben. Het wordt wat moeilijker om nu iets voor elkaar te krijgen.. Maar dat betekent niet dat je totaal geen rechten zou hebben.
Dus als ik het goed begrijp heb je het apparaat 3 jaar + 1 maand? Volgens mij mag je als consument verwachten dat een koel/vries combi langer meegaat dan 3 jaar. Gezien de aard van het product mag je verwachten dat het apparaat die eigenschap beschikt en zou Neckermann wel moeten helpen het euvel te verhelpen en kun je wel herstel of vervanging eisen. Omdat je er in principe niet beter van mag worden, zou het zo kunnen zijn dat er voor een nieuw onderdeel of vervanging bijbetaald zou moeten worden. Maar dat is nog altijd anders dan dat je alles zou moeten betalen.
Informeer eens bij een juridisch loket over je exacte rechten of eventueel bij consuwijzer, maar een juridisch loket lijkt me beter.
Dus als ik het goed begrijp heb je het apparaat 3 jaar + 1 maand? Volgens mij mag je als consument verwachten dat een koel/vries combi langer meegaat dan 3 jaar. Gezien de aard van het product mag je verwachten dat het apparaat die eigenschap beschikt en zou Neckermann wel moeten helpen het euvel te verhelpen en kun je wel herstel of vervanging eisen. Omdat je er in principe niet beter van mag worden, zou het zo kunnen zijn dat er voor een nieuw onderdeel of vervanging bijbetaald zou moeten worden. Maar dat is nog altijd anders dan dat je alles zou moeten betalen.
Informeer eens bij een juridisch loket over je exacte rechten of eventueel bij consuwijzer, maar een juridisch loket lijkt me beter.