LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Adams Witgoed Rijswijk
-
Adams Witgoed Rijswijk
Twee weken geleden via facebook bij Adams Witgoed uit Rijswijk een tweedehands vaatwasser gekocht. €140,00 betaald. De garantie was drie maanden en garantiebon was de aankoopmail. Vaatwasser aangesloten volgende dag en hij lekt. U raadt het al geen gehoor meer, twee telefoonnummers die niet meer beantwoord worden en een facebook die niet meer bestaat. Kortom bedonderd. Wat nu te doen?
Groetjes Linda Krassenburg
Re: Adams Witgoed Rijswijk
Die €140 accepteren als leergeld. Als je weet wie erachter zat aangifte doen van oplichting en voortaan bij echte bedrijven (niet via social media) aankopen doen.mvkrassenburg schreef:Twee weken geleden via facebook bij Adams Witgoed uit Rijswijk een tweedehands vaatwasser gekocht. €140,00 betaald. De garantie was drie maanden en garantiebon was de aankoopmail. Vaatwasser aangesloten volgende dag en hij lekt. U raadt het al geen gehoor meer, twee telefoonnummers die niet meer beantwoord worden en een facebook die niet meer bestaat. Kortom bedonderd. Wat nu te doen?
En is deze dan een andere FB site?een facebook die niet meer bestaat.
https://www.facebook.com/adam.vanbommel.33
Onzin, het is niet bewezen, dat het verhaal ook daadwerkelijk klopt.Julie4444 schreef: Die €140 accepteren als leergeld. Als je weet wie erachter zat aangifte doen van oplichting en voortaan bij echte bedrijven (niet via social media) aankopen doen.
Omdat het bedrijf niet reageerd, meteen over oplichting te praten.Pfff
allemachtig, op die FB pagina staan genoeg spelfouten. ging er geen lampje branden?
thecure schreef:allemachtig, op die FB pagina staan genoeg spelfouten. ging er geen lampje branden?
Deze redenatie kan ik ff niet volgen, wat hebben spelfouten met een lekkende vaatwasser te doen
Omdat spelfouten op facebook en websites vaak een aanwijzing zijn voor onbetrouwbare handelaren.lichtstad schreef:thecure schreef:allemachtig, op die FB pagina staan genoeg spelfouten. ging er geen lampje branden?
Deze redenatie kan ik ff niet volgen, wat hebben spelfouten met een lekkende vaatwasser te doen
Dus bij uw redenatie kan een lager geschoolde mkb'er geen betrouwbare bedrijf zijn!thecure schreef:Omdat spelfouten op facebook en websites vaak een aanwijzing zijn voor onbetrouwbare handelaren.
-
Jullie4444 inmiddels 4 weken verder, bedrijfsnaam aangepast en pagina zelf verwijdert. Telefoonnummers doen het niet meer. Voordat ik dit bericht plaatste heb ik eerst bij andere kopers informatie nagevraagd en die kwamen ook met hetzelfde verhaal.
Kortom duidelijk en oplichter en aangifte gedaan!
Maar waarom oplichting, immers de vaatwasser is toch gewoon geleverd, alleen had een defectje.......
Verder zeg ik altijd maar, geef iets meer geld uit en koop gewoon een nieuw apparaat met echte garantie.
Iets duurder, op op den duur veel goedkoper en (meestal geen gezeur) !
Verder zeg ik altijd maar, geef iets meer geld uit en koop gewoon een nieuw apparaat met echte garantie.
Iets duurder, op op den duur veel goedkoper en (meestal geen gezeur) !
Sluit mij aan bij @Brahms, het product is geleverd voor de afgesproken prijs, dan kan het toch geen oplichting zijn.mvkrassenburg schreef:Jullie4444 inmiddels 4 weken verder, bedrijfsnaam aangepast en pagina zelf verwijdert. Telefoonnummers doen het niet meer. Voordat ik dit bericht plaatste heb ik eerst bij andere kopers informatie nagevraagd en die kwamen ook met hetzelfde verhaal.
Dat ze de beloofde garantie niet bieden is andere koek, maar bij ieder ander bedrijf, dat failliet gaat, zit je met hetzelfde probleem.
En de politie heeft de aangifte voor oplichting opgenomen?
Dit is meestal sloop & inruil en van meerdere een goed werkende maken en bezorgen.
Dus als je het goed doet redelijke marge maar je blijft met veel oud ijzer zitten.
Ook een foutje kan, even testen en als je vloer niet 100% droog is zie je het soms niet.
Of het oplichting is, weet ik niet zeker.
Maar zonder merk & type is advies moeilijk, soms is het niet goed vastgezette slang of vergeten klem die niet is aangedraaid.
Er zit gewoon goede apparaten tussen.
Ja, ik heb vaatwasser, perfect werkend weg gedaan omdat de korf roeste, plastic coating was beschadigd en ik wil dat niet.
Ook is de nieuwe naast zuiniger ook stiller.. dus daarom weg maar hij werkte goed mits je regelmatig die roestplek op onder korf bij stipte met kwastje
witte verf...
Ik kreeg roest aanslag op lepels maar bij kopjes en borden zonder bestek ging het prima...
Zo ook mijn vriezer, matige rubbers en 20 jaren oud en vreet stroom dus nieuwe was na 3 jaren gratis wegens minder stroom gebruik maar goed
werkend naar de handel gedaan!
Meld je merk en type en misschien is het een bekend probleem of klein dingetje....
Zelf open maken nu ze de garantie toch niet meer doen....
vaak klein dingetje wat je zelf kunt.
Dus als je het goed doet redelijke marge maar je blijft met veel oud ijzer zitten.
Ook een foutje kan, even testen en als je vloer niet 100% droog is zie je het soms niet.
Of het oplichting is, weet ik niet zeker.
Maar zonder merk & type is advies moeilijk, soms is het niet goed vastgezette slang of vergeten klem die niet is aangedraaid.
Er zit gewoon goede apparaten tussen.
Ja, ik heb vaatwasser, perfect werkend weg gedaan omdat de korf roeste, plastic coating was beschadigd en ik wil dat niet.
Ook is de nieuwe naast zuiniger ook stiller.. dus daarom weg maar hij werkte goed mits je regelmatig die roestplek op onder korf bij stipte met kwastje
witte verf...
Ik kreeg roest aanslag op lepels maar bij kopjes en borden zonder bestek ging het prima...
Zo ook mijn vriezer, matige rubbers en 20 jaren oud en vreet stroom dus nieuwe was na 3 jaren gratis wegens minder stroom gebruik maar goed
werkend naar de handel gedaan!
Meld je merk en type en misschien is het een bekend probleem of klein dingetje....
Zelf open maken nu ze de garantie toch niet meer doen....
vaak klein dingetje wat je zelf kunt.
Ja tuurlijk, want in de beschrijving stond vast en zeker dat het een lekkende vaatwasser was.lichtstad schreef:Sluit mij aan bij @Brahms, het product is geleverd voor de afgesproken prijs, dan kan het toch geen oplichting zijn.mvkrassenburg schreef:Jullie4444 inmiddels 4 weken verder, bedrijfsnaam aangepast en pagina zelf verwijdert. Telefoonnummers doen het niet meer. Voordat ik dit bericht plaatste heb ik eerst bij andere kopers informatie nagevraagd en die kwamen ook met hetzelfde verhaal.
Dat ze de beloofde garantie niet bieden is andere koek, maar bij ieder ander bedrijf, dat failliet gaat, zit je met hetzelfde probleem.
Op z'n minst dwaling, maar gezien de rest van wat TS verteld heeft en de overeengekomen prijs lijkt me dit opzettelijk gedaan door de verkoper.
Dit is zeker geen dwaling. Dat de verkoper opzettelijk een defecte vaatwasser levert, staat geheel niet vast. Dit is slechts een aanname.Julie4444 schreef:......Ja tuurlijk, want in de beschrijving stond vast en zeker dat het een lekkende vaatwasser was.
Op z'n minst dwaling, maar gezien de rest van wat TS verteld heeft en de overeengekomen prijs lijkt me dit opzettelijk gedaan door de verkoper......
Dat dit soort leveranciers niet elke verkochte tweede / derde hands vaatwasser uitgebreid test, moge duidelijk zijn. Dat kan ook niet voor dit soort lage prijzen.
Verder, een lekkende vaatwasser en/of wasmachine ontstaat meestal door vergaane afsluitrubbers. Een van de kenmerken van oudere witgoedproducten. Voor enkele tientjes weer te herstellen.
Het hangt er van af wat de verkoper aangaf in de beschrijving van het product. TS stelt het volgende:
Het klinkt mij in de oren alsof de verkoper dus in de beschrijving had staan dat het apparaat in working conditon was, in plaats van in need of repair. Ook als je een tweedehands product koopt mag je ervan uitgaan dat wat de verkoper over het product vertelt juist is. Nu kan het best een keer voorkomen dat een verkoper iets mist, maar dan mag je garantie (waneer dit afgesproken is) verwachten. De opmerking van TS dat hier veel meer gelijkwaardige klachten over zijn geeft wel een beeld naar mijn mening.mvkrassenburg schreef:Jullie4444 inmiddels 4 weken verder, bedrijfsnaam aangepast en pagina zelf verwijdert. Telefoonnummers doen het niet meer. Voordat ik dit bericht plaatste heb ik eerst bij andere kopers informatie nagevraagd en die kwamen ook met hetzelfde verhaal.
Je moet alleen goed onderscheid maken tussen het wel degelijk geleverde product en het feit dat het bedrijf schijnbaar nu niet meer bestaat. Dat laatste is misschien opvallend, maar doet geen afbreuk aan het feit dat artikel wel degelijk is geleverd. Nergens kan ik lezen dat TS zwart op wit heeft dat de vaatwasser gecontroleerd en goed werkend is. Dat had zij natuurlijk wel terecht verwacht en aangenomen, maar daar is de garantie voor.
Bij een bedrijf dat er niet meer is, is dat altijd een probleem. Zeker als er iets gekocht is via een niet echt bekend bedrijfje welke handeld in producten welke verre van nieuw zijn.
Een tweede o derde hands artikel kopen is een keuze, die kan goed of slecht uitvallen. Dat het product niet meer bij de eerste eigenaar is, zou eigenlijk ALTIJD al voor enige alarmbellen moeten zorgen...........
Bij een bedrijf dat er niet meer is, is dat altijd een probleem. Zeker als er iets gekocht is via een niet echt bekend bedrijfje welke handeld in producten welke verre van nieuw zijn.
Een tweede o derde hands artikel kopen is een keuze, die kan goed of slecht uitvallen. Dat het product niet meer bij de eerste eigenaar is, zou eigenlijk ALTIJD al voor enige alarmbellen moeten zorgen...........
Gezien wat TS zegt ga ik ervan uit dat er geen accurate productenbeschrijving was. Anders was er immers geen reden voor TS om een klacht te hebben.
Dat ben ik volledig met je eens Brahms.Brahms schreef:Een tweede o derde hands artikel kopen is een keuze, die kan goed of slecht uitvallen. Dat het product niet meer bij de eerste eigenaar is, zou eigenlijk ALTIJD al voor enige alarmbellen moeten zorgen...........
Julie4444 schreef:Ja tuurlijk, want in de beschrijving stond vast en zeker dat het een lekkende vaatwasser was.lichtstad schreef:Sluit mij aan bij @Brahms, het product is geleverd voor de afgesproken prijs, dan kan het toch geen oplichting zijn.mvkrassenburg schreef:Jullie4444 inmiddels 4 weken verder, bedrijfsnaam aangepast en pagina zelf verwijdert. Telefoonnummers doen het niet meer. Voordat ik dit bericht plaatste heb ik eerst bij andere kopers informatie nagevraagd en die kwamen ook met hetzelfde verhaal.
Op z'n minst dwaling, maar gezien de rest van wat TS verteld heeft en de overeengekomen prijs lijkt me dit opzettelijk gedaan door de verkoper.
Ik wacht nog op het antwoord van TS, of de politie de aangifte wegens oplichting heeft opgenomen.
Dat was nog interessant.